1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Chiptuning 1.6 16V

Discussie in 'Performance' gestart door Niek-V, 31 jul 2007.

  1. Ik zit er over na te denken om m'n 1.6 16V te Chippen.
    Meer Pk's zijn welkom, en chippen lijkt mij het makkelijkst :wink:

    Een 2 liter Focus zit er niet in, aangezien ik al een hoop geld in de 1.6 heb zitten, en een 2 liter is ook duurder in Brandstof verzekering wegenbelasting.

    Weet iemand prijzen en adressen waar ik de Focus kan laten chippen ? en eventueel hoeveel Pk's ik erbij krijg ?

    Ben benieuwd naar de reacties :wink: :lol:
     
  2. zou het niet doen, zonde van je geld voor de minimale winst wat er te halen valt.
    Zou dan toch je geld in je zak houden om eventueel door te sparen voor een grotere motor...
     

  3. Bedankt voor de link dre :wink: ik zou 12 PK extra krijgen voor 399 euro. Vind ik toch nog wel mee vallen kwa prijs en prestatie.

    Een openluchtfilter heb ik al 8)
     
  4. Maar dan heb je nog geen motor-garantie, als je dat zou willen natuurlijk.

    voor mij is het ook 12PK, ik vind het mn geld niet waard.
     
  5. ik zou voor een op maat gemaakte uitlaatlijn gaan (niet groter dan 78mm)
    luchtfilter heb je al, maar mss eens opteren voor een bmc carbonnen airbox, en deze verlengen naar een plek waar er veel verse buitenlucht binnenkomt, en dit dan allemaal laten fijntunen door een chip
     
  6. Op papier ja...... :roll:
    Ik durf je bijna te garanderen dat je die 12 pk gewoon niet gaat halen met alleen een chip. Waarschijnlijk passen ze de brandstofinspuiting aan en dan heb je het wel gehad.
    Er zal heus wel meer vermogen uit een 1.6 te halen zijn, maar dit gaat je gewoon veel geld kosten en dan nog zullen de winsten beperkt zijn.

    Ik zeg: geld in je zak houden en sparen voor een 2.0 ;) :mrgreen: (Fiesta natuurlijk) :whistle:
     

  7. Ik was het voor een groot gedeelte met je eens, op dat laatste na... :evil:
    Wij zitten hier toch nog steeds op de FocusClub he!! :twisted:
     
  8. Die kleine lettertjes waren niet voor niks klein :lol: :lol: Ik met m''n 1.96 in een fiesta gaat dat wel ?? :wink:
     
  9. niet chippen met een atmosferische motor.. lekker je geld in je zak houden en evt doorsparen voor wat leukers...

    spreek uit eigen ervaring..

    gr roel
     
  10. Persoonlijk zou ik het ook niet doen, 12pk voor 400euries :shock:? is toch een hoop geld voor iets wat je hooguit alleen de eerste maand merkt. Daarna ben je het toch al gewend aan dat beetje extra.

    En daarbij ben je ook nog niet snel genoeg om echt een andere wagen snot voor z'n ogen te kunnen rijden...
     
  11. De een vind het zonde van het geld, de ander vind het de moeite waard. Ligt er maar net aan wat je wilt en of je de auto voor langere tijd wilt houden. Ook een niet-turbo motor chippen kan leuke resultaten opleveren. En de PK's zijn niet het allerbelangrijkst (en 12 pk is denk ik erg optimistisch). Wat vooral ook telt is dat de motor na het chippen beter oppakt en dus veel levendiger is. Meestal wordt de chipping afgesteld op Euro 97 brandstof en kan ook de toerenbegrenzer dan wat omhoog.
    Wij hebben een Fiesta gehad met dezelfde motor (1.6 16V Sport) en laten chippen naar volle tevredenheid.
     
  12. Tunen

    Heb ook een 1.6 16v deze is ook voiorzien van een openlucht filter.
    En sinds kort een andere uitlaat.
    Heb het idee dat ie wel wat pk's ermee gewonnen heeft, maar geen idee hoeveel.
    Normaal loopt zo'n auto toch niet over de 200???
    Dacht volgens de fabriekopgaaf iets van 187
    En ik reed er laatst toch duidelijk heel iets harder mee :oops:
     
  13. Volgens mij zijn er een aantal die dat wel hebben gedaan, zo rond de 210?
    Kan het mij moeilijk voorstellen, heb zelf ook een 1.6 en heb op een lang recht stuk (heuvel af zelfs) echt net de 195-200 gehaald, harder ging ie bij mij echt niet :roll:
     
  14. Ik probeer ook nog weleens wat, en ik heb em ook nog niet over de 200 gehad, zelfs niet in duitsland bergaf..... luchtfilter scheelt voor mijn gevoel wel, hoewel dat ook aan de windcondities kan hebben gelegen op de A5...... uitlaat zou ook kunnen helpen, was laatst bij een tuner hier in de buurt, die had nog een heel mooi boekje liggen met 4-2-1 spruitstuk en wat dikkere pijp naar achter, hij vertelde dat het allemaal effect had, maar voor mij is het het geld nie waard...... dan zou ik eerder een 2.0 of ST170 gaan rijden als ik harder wil...
     
  15. Ik geloof dat Hunter en Focus-Epe allebei wel rond de 210 hebben gezeten.
    Epe heeft ander filter + uitlaat, maar Hunter alleen een filter toch?

    Hele boel verbouwen vind ik inderdaad zonde van je tijd/geld, koop dan inderdaad gewoon een auto met een grotere motor!
     
  16. 200kmh is gewoon haalbaar met een Focus 1.6 zelfs in Orginele staat.
    Met Mark tikten we allebei in Duitsland 210 aan dit was wel bultje af, we hadden nog harder gekunt alleen zat er een VW transporter in weg :angry:

    Met m'n Escort (90 Pk) heb ik ook al meerdere malen 195 gehaald, en dat was niet bultje af :lol:

    Met de Focus heb ik een tijdje terug met 5 man en een bult tassen in de auto de 195 aangetikt, geen enkel probleem :D


    Misschien is Jeroen's auto van een oud vrouwtje geweest ? :wink: :lol:
     
  17. Kan natuurlijk door andere banden komen (andere afrolomtrek, bredere banden etc).
     

Deel Deze Pagina