1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TI-VCT 125pk Chiptunen ford 1.6 ti vct 125 pk uit 2011

Discussie in 'Performance' gestart door Makaveli, 11 sep 2015.

  1. Hallo iedereen,
    Ik heb een vraag omtrend het tunen van een ford focus uit 2011.
    Is dit de moeite waard? En moet ik wonderen verwachten? Hij zal als het goed is van de 125 pk naar 137 pk gaan volgens mij wel te merken?

    Zal mooi zijn als iemand hier ook ervaringen mee heeft en me op weg kan helpen ;)

    Groetjen Maikel
     
  2. Ik ben ook benieuwd. Ik heb er ook al eens over nagedacht.
     
  3. Deze motor heeft geen turbo, waardoor de vermogenswinst niet erg groot is. Verwacht dus geen wonderen. De auto kan wel iets soepeler gaan rijden, maar je zal niet een groot verschil in trekkracht gaan ervaren.
     
  4. Ik had zoiets al begrepen..
    Maar ik dacht het is toch 10% meer pk's maar als je het niet merkt vind ik het de moeite niet en is het beter alles zo te laten denk ik
     
  5. Ik had ook al begrepen dat je er geen wonderen van moet verwachtten, nu dacht ik om een ander luchtfilter aan te schaffen.

    Maar dit schijnt ook niet echt doeltreffend te zien, misschien dat hij iets vlotter oppakt.

    Maar 80 euro voor misschien???? vind ik een beetje zonde van het geld, het zou fijn zijn als iemand met deze motor zijn ervaringen kon delen.

    wie weet nu:kwijl: Ik hang dan in ieder geval aan diegene zijn lippen, ben zeer benieuwd.

    Gr.

    Peter
     
  6. Ik hoop ook eigenlijk dat er al iemand proefkonijn is geweest :p
     
  7. Persoonlijk betwijfel ik of een vermogenswinst van 12 PK met alleen chiptuning realistisch is bij dit type motor. 12 PK extra is veel voor een atmosferische motor. Doordat er bij een atmosferische motor relatief weinig vermogenswinst kan worden behaald is de prijs per gewonnen PK relatief hoog. Hierdoor vinden veel mensen het niet interessant en is het voor tuners niet interessant om hier chiptuning voor te ontwikkelen. Dit kan ook wel eens de reden zijn dat er maar weinig (gerenommeerde) tuners zijn die een chiptuning voor dit type motor aanbieden.


    Van chiptuning bij een atmosferische motor moet je geen wonderen verwachten. De auto zal er niet ineens een stuk sneller door worden. Wel zal de motor in veel gevallen net wat lekkerder oppakken en is een eventueel aanwezig dood punt in het toerengebied vaak veel minder aanwezig.

    Hetzelfde geld in de meeste gevallen voor een sport luchtfilter. Ook hierbij geld dat het filter op zich weinig tot geen vermogenswinst oplevert maar desondanks zal er wel een verbetering merkbaar zijn t.o.v. het originele papieren filter.
     
  8. 125pk gaat met alleen een chip naar 130 a 135 toe mits de begrenzer naar 7000rpm gaat. Koppel kan je het mogelijk meer in merken.
    Eerlijk is eerlijk, als je de 105pk had zou ik zeggen doen, maar met de 125pk nee.
     

Deel Deze Pagina