1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centrale vergredeling en meer

Discussie in 'Electronica' gestart door Nutters, 6 mrt 2018.

  1. Goedemorgen,

    Zoals al aangeven in mijn voorstel-post, loop ik de laatste weken tegen een aantal problemen aan, waarvan ik het vermoeden heb, dat ze allemaal met elkaar te maken hebben (hoeft natuurlijk niet); een korte opsomming in volgorde van optreden

    1. De voorruitverwarming aan de passagierszijde werkt niet
    2. De centrale deurvergrendeling doet een aantal dingen: geen richtingaanwijzers bij het sluiten van de wagen, zowel tijdens het rijden als stilstaan steeds ont-/vergrendelen en nu weer wel richtingaanwijzers bij het sluiten van de wagen, echter ontgrendeld ook gelijk weer
    3. De parkeersensoren werken sinds afgelopen zondag niet meer: als ik de auto start klinkt er een aanhoudende hoge piep-toon. De schakelaar op het dashboard geeft aan dat de PDC uit staat, maar kan het echter niet inschakelen via de knop :(

    Een heel rijtje, wat met name voor irritaties zorgt.
    - Alle zekeringen zijn gechecked
    - Accu is zeker een uur losgekoppeld geweest

    Dit was echter niet de oplossing, helaas.

    PS: de wagen is uitgerust met trekhaak, zou dat nog invloed kunnen hebben?

    Ik ben benieuwd naar de reacties :)

    Groet,
    Erik
     
  2. Even voor volgende reageerders: Het is een Cmax met 1.6 TDCi :)

    1. De voorruitverwarming kan komen doordat de stekker loszit of de bedrading ervan kapot is. Het raam wordt door 2 gescheiden circuits verwarmd.
    2. Als de richtingaanwijzers niet knipperen denkt de computer dat er een deur niet goed is gesloten. Wat ook wel bevestigd wordt doordat de deur meteen weer opengaat. Mijn ervaring is dat het meteen weer opengaan alleen gebeurt als 1 van de voordeuren niet goed dicht zit. Het spontaan ontgrendelen herken ik ook, bij mij was het slot van de bestuurdersdeur defect waardoor hij spontaan van slot ging, ook als ik niet in de buurt was...
    3. De pieptoon geeft een storing aan, mogelijk is een sensor defect.
     
  3. 13 polige stekker op de trekhaak met een verloop naar 7polig.
    En verloop er in laten zitten kan zeer vreemde storingen veroorzaken.
    Misschien een tip, hoeft het niet te zijn.
     
  4. Ik heb eens (niet bij een Ford) dit soort problemen gehad en dat kwam uit de stekkerdoos van de trekhaak. De stekkerdoos stond vol water en was dus helemaal gecorrodeerd. De dealer had de doorvoerthule iets te ver ingekort waardoor er ruimte ontstond tussen de thule en de kabel.

    Ik zou adviseren om de stekkerdoos even open te schroeven.
     

Deel Deze Pagina