MEER VERMOGEN EN MEER RIJPLEZIER!

Focusclub.nl is een partnerschap met EQ Performance aangegaan!

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Carterventilatie Focus mk2 2.0 145 pk benzine

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Sweson, 12 jan 2021 om 14:49.

  1. Hallo allen,

    sinds kort hebben wij als gezin - door andere baan - enkel nog de Focus. Gezien de auto die weg is, een lease-auto was, werden er met de Focus niet zo veel kilometers gemaakt. Dit zal nu dus veranderen.
    Er staan 139.500 km op de Focus (bouwjaar 2007), maar we zijn van plan er nog wel mee verder te rijden.
    Ik heb in het verleden met een andere eigen auto ooit problemen gehad met de carterventilaite (een V70 uit 2001) die niet gereinigd was, met als gevolg redelijke olielekkage. Met de Ford ben ik nog geen problemen tegengekomen op dat vlak, het blok was kurkdroog toen ik de laatste keer de olie ververste in december, maar ik zou graag problemen voorkomen. Gelet op de kilometerstand lijkt me dat geen overbodige luxe.

    Ik kan echter niet veel over dat topic vinden, dus ik vroeg me af of iemand van jullie toevallig weet waar ik op moet letten en hoe ik er aan kan beginnen?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

    Ik heb trouwens dezelfde vraag over het reinigen van het gasklephuis, maar daarover heb ik wel al enige info gevonden op dit forum, maar helaas waren de foto's niet meer zichtbaar die bij dat topic hoorden. Tips daarover zijn eveneens welkom.
     
  2. Preventief reinigen van PCV klep is zeker geen overbodige luxe. Ik zou eens op YT gaan zoeken. Er zijn genoeg video’s op waar je precies kan zien hoe en wat gedaan wordt.
     
  3. Heb focus mk2 2.0duratec van 130dkm tot 240dkm, gereden. Zonder problemen, alleen 2x iemand achterop gereden, wat de rede was dat bij de 2de keer de auto heb ingerolen voor de focus mk3.

    Carterventilatie heb ik nog nooit ervan schoongemaakt. Eigenlijk ook op werk nooit gedaan ivm er geen probleem mee waren.
    Olielekkage kan altijd komen, hoeft niet direct de carterventilatie te zijn.
    Bii 240dkm geen uitwendige of inwendige olielekkage. Puur het normale olieverbruik. Ondanks hij altijd met koude motor op zijn staart ia getrapt en zelfs bij oliewissel verfeten olie indoen en luisteren of multiriem geluid weg was zonder riem. 2000rpm draaien en bij afzetten achter komen, whoops had eerst olie erin moeten doen. Geen gevolg schade te merken eraan

    Alleen de gasklepkeer achoongemaakt, daarna wel tijdje hoger toerental, maar dit loste zichzelf op in paar 100km rijden.
    Keer eraf halen en op de werkbank met carburateurreiniger inspuiten en met doekje schoonmaken. Daarna terugmonteren. Kan goed zijn dat met remreiniger ook werkt, alleen had zelf op werk carburateurreiniger staan.
     
  4. Hallo, bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens zoeken op Youtube.
    Ik heb zelf remmenreiniger staan, maar ik begreep dat carburateurreiniger beter was.
    Dat hij goed draait zonder olie zegt wel iets over de kwaliteit van deze blokken:).
     
  5. Was meer geluk dan wijsheid. Er zit altijd een oliefilm laag tussen. Dat is kennelijk bij mij net voldoende geweest.
    zijn ook motoren waar in een te scherpe bocht oliepomp geen olie kon aanzuigen. Gevolg bocht uit, dat de lagers er al uit lagen. Het kan dus snel gaan.
    Kan je wel garanderen dat elke monteur/stagiair dit keer overkomt, starten en dan pas achter komen dat er nog olie in moet.
    Als klant zijnde hoef je niet bang te zijn want als het verkeerd gaat fixed de garage het. versnellingsbak aftappen en motorolie bijvullen is ook gebeurd. Is netjes nieuwe motor en bak in gegaan.
     

Deel Deze Pagina