1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

bye bye koppel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Belgian-Focus, 21 mrt 2017.

  1. Hey hey

    Gisteren avond/nacht viel mijn koppeling weg, per geluk op een halve km van de deur dus in 3de tegen 30 thuis geraakt. Schakelen ging totaal niet.

    Vandaag met een klein hartje richting garage (met veel geluk en geknoei toch tot 4de gekregen met een max snelheid van 85km).

    Eerste vermoeden klopte, de pomp op de koppeling stuk. Groot geluk dat de boite gespaard bleef. Beslist om volledige koppelingsplaten & pomp te vervangen nu hij toch open moet.
     
  2. hoe veel Km staat er op je klok?
     
  3. Net geen 80.000.

    1.6 tdci 115pk, bouwjaar 2013
     
  4. Met 80k km zou ik de koppeling niet gaan vervangen tenzij je heel veel door de stad rijdt en de koppeling veel laat slippen. Ik zelf zou pas aan het vervangen van de koppeling gaan denken als er rond de 3 ton op de teller staat.
     
  5. Rond 20u uitgenodigd in garage. Koppeling ligt er volledig uit, koppelingsplaten een gebarsten en de andere heeft scheuren. Beiden ook heel dun geworden (slijtage). Dus helaas alles vervangen.

    Heb de focus gekocht met 29K op de teller. Weet niet of de koppeling slecht was van begin of niet. Fabrieksfout?! Gekocht bij Ford Morren in sint Truiden. Toen eigenlijk binnengewandeld voor een '47 anglia maar toch met een focus vertrokken. Voor de rest altijd bij een bevriend garagist geweest voor alles. Kan ik nog ergens nagaan of dit fabrieksfout was of niet?
     
  6. Tenzij het vaker voor komt (bij andere auto's) of dat er heel duidelijk iets altijd fout heeft gezeten, denk ik niet dat je kan aantonen dat het een fabrieksfout is. Daar heb je al te veel kilometers voor gereden.
     

Deel Deze Pagina