1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Brandstofpomp.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door nielsford, 9 sep 2012.

  1. #1 nielsford, 9 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2012
    JAJA ik heb een FoFo 1 fase 1, 1.8 tddi wagon ghia.
    Vandaag liet hij me 10 minuten na het tanken in de steek. Ik zette de motor uit en dat is het laatste geluid dat hij zelf maakte.
    Op remmenreiniger draait hij wel maar slaat niet aan.

    Laatste keer dat hij uitgelezen is gaf hij aan dat hij te weinig brandstofdruk gaf, het vermogen was ook niet wat het wezen moet. Ik kreeg al wat kriebels over de pomp en deze kriebels lijken nu waarheid. Hij heeft 243.000 km gelopen en dan is de logische verklaring natuurlijk die rottige bosch pomp.

    vorige week zou het brandstoffilter vervangen worden, deze was niet op voorraad, daarom zou die aankomende week komen.
    Het lijkt me stug maar ik vraag het toch. Kan het filter zo vuil zijn dat hij niets doorlaat?? Ik heb noodgedwongen met een bijna lege tank gereden en dan komt er natuurlijk een hoop rommel in het filter.
    Dit is mijn laatste hoop :(
    Mocht dit het niet zijn, zijn er veel mensen die ervaring met Ecu-tronic hebben?
     
  2. ECU tronic is erg duur! en werken volgens het 'snel rijk' principe

    Een maat van me heeft zijn focus ook laten repareren. Ze vroegen 800 euro voor de reparatie. Hierbij is alleen de printplaat gerepareerd. Als je de printplaat laat repareren door andere bedrijven (en zelf demonteerd) ben je rond de 300 euro kwijt.

    Als de pomp mechanisch versleten is dan helpt het je zelfs niets!
    Ik weet niet wat ze op dit moment vragen voor de reparatie, maar kijk uit met dit bedrijf!
     
  3. Wellicht gezien de bekende problemen met de pomp moeten we eens een topic met reparatie tips em suggesties voor dit euvel maken.
     
  4. Inmiddels een revisie gehad en hij doet het weer!

    Mag op slot.
     

Deel Deze Pagina