1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Brandstofpomp tddi 2001

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door aad, 2 sep 2007.

  1. Hallo,

    Ik heb gister een focus wagon gekocht uit 2001 met 143.000 km op de teller.Maar nu lees ik hier op het forum dat de pomp regelmatig kapot gaat.
    Waarom doet Ford nederland daar niks aan ???
     
  2. Hoi Aad!

    Veel plezier van je nieuwe focus. Een TDdi is één van de sterkste motoren die Ford levert. Ze zijn in 2001 zeker bedrijfszekerder dan de TDci. Dus je hebt een fijne auto.

    De pomp kan inderdaad kapot gaan, door slijtage. Het komt eigenlijk alleen voor bij auto's met meer dan 1,5 ton op de klok. Binnen de garantie zal Ford er geen problemen over maken, maar je auto is nu 6 jaar oud, dus zullen eventuele kosten voor je zelf zijn. Tenzij het in de garantieperiode gebeurd. Mijn TDDI heeft 300k gelopen met de originele pomp, dus je hoeft geen problemen te kijgen...

    Overigens is er een ander probleem bij de fords van rond 2001, en dat is roest in de kitnaden van de deuren. Let daar goed op. Eens per jaar kun je een roestcheck laten uitvoeren bij de dealer. Dat kost je een paar euro, maar bij een beurt is het gratis. Je hebt namelijk 12 carrosseriegarantie. Alles wordt keurig verholpen...

    Doordat Ford een onjuiste kitsoort heeft gebruikt bij de fabricage ontstaat roest bij de naden aan de binnenzijde van je deurpanelen en kofferdeksel. De kit wordt namelijk te hard en daardoor knappen de naden open. Daar komt vocht bij en dat veroorzaakt de corrosie.

    Verder zijn het hele fijne probleemloze auto's en ik wens je er veel plezier mee!
     
  3. roest onder de spiegel en onder de achteruit komt ook vaak voor
    word bij mij als het goed is de 15e hersteld :twisted: !
    die brandstof pomp is helaas bij mij ook een keer vervangen rijd wel in een tdci(wat is t verschil?) :roll:
     
  4. Dan nog maar wat tips:
    - let op de kentekenplaatverlichting, deze oxideren vaak en geven dan
    amper nog licht
    - als je de ventilatieknop volledig op de raamstand zet, dan staat je airco
    automatisch aan en brand de aircolamp NIET
    - let op gescheurde of losse turboslangen, dit merk je in het vermogen
    - bij massaproblemen met de trekhaak, zoek dan eerst bij de bestuurders-
    achterlicht, daar zit een massapunt, deze hoeft niet geoxideerd te zijn,
    gewoon even opschuren.
    Dit zijn geen "zeik"punten, maar gewoon onderhoud, laat dat je plezier er
    niet van weerhouden.
    Gr.
     
  5. Dank je wel Dexter, ik zal die punten bij mij ook allemaal nalopen, enne dat aanslaan van de airco dat doen de modelen van tegen en na de facelift. ik heb dat nog niet. :P
     
  6. Vandaar dat het niet in mijn instructieboekje staat, onze Focus is 1 van de
    laatste voor de facelift......... :thumbs:
     
  7. Dus mijn airco gaat ook niet auto. aan.
    Als ie op de voorruit staat.
     
  8. Volgens mij kun je dit ook zien aan de opmaak rond de draaiknoppen: als er oranje tekens tussen zitten, dan werkt die automatische airco wel. (is dit duidelijk genoeg omschreven? :oops: )
     
  9. Mmm, zit nu net te denken........zou het alleen zo werken als je ook
    voorruitverwarming hebt?? want daar zijn die oranje tekens bij mij voor :idea:
     

Deel Deze Pagina