1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Brandstofleidingen 1.8 TDCi

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mstuniek, 10 jul 2010.

  1. Wie heeft hier ervaring mee of weet meer over dit onderwerp.
    Ik heb nu al verschillende keren de hogedrukleidingen moeten laten vervangen die van de pomp naar het verdeelstuk en van het verdeelstuk naar de derde cilinder (verdeelstuk is dit de commonrail inspuiting?) Zowel met als zonder caravan achter de auto (nu ja de laatste 1500 km met caravan en beide leidingen onderweg moeten vernieuwen en nu dus op vakantie in Spanje).
    Is de druk van de pomp te hoog?
    oorzaak de altijd in NL getankte BP Ultimate?
    Huidige stand 153.000 km en de branstofpomp is vervangen bij 111.000 km.
    Sindsdien 3 keer leiding van pomp naar verdeelstuk en 3 keer van verdeelstuk naar derde cilinder vernieuwd, is ook aan de monteurs aangegeven maar die kunnen blijkbaar niets oplossen of denken zo karweitje gefikst, geld is binnen. Is er dan geen enkele monteur (altijd bij Ford geweest) die bedenkt dat er iets aan moet mankeren.
    Iedere keer lekkage bij de aansluiting/zitting.
    Kom maar op met de goede raad.
    Besloten om maar een set in voorraad te halen want reparatie is niet zo moeilijk.
    Groet uit Spanje, Ronald
     
  2. Kan het zijn dat jouw auto getuned is?
    De druk in de brandstofleiding bij een commonrail diesel is al belachelijk hoog, maar na een (slechte) tuning kan het wel heel extreem worden.
    Het is in iedergeval niet iets wat echt veel voorkomt.

    Misschien heb je gewoon pech, en heb je een software versie met een bugje erin. Je zou de dealer eens kunnen vragen of hij de software van het motormanagement wil updaten. Een eventuele tuning ben je dan wel kwijt.
     
  3. ik vermoed dat het probleem in de rail zélf zit, en niet in de leidingen, als de conische zitting niet 100% meer is, gaat hij lekken, en kun je er wel 10 nieuwe leidingen opzetten.. Overigens ben je een knappe vent als je die rail kapot krijgt, de enige manier is dat er een braam op de zitting zit, of de leiding zo vast is gedraaid dat de rail-zitting is vervormd.. Te hoge druk lijkt me onwaarschijnlijk..
     
  4. Forummers,
    Dank voor de reacties.
    Ben ondertussen weer thuis gekomen en zonder problemen dankzij (of door) de laatste vervanging van de leidingen door een spaanse monteur.
    Overigens is de auto niet getuned (ben eerste eigenaar) en de software update zal ik zeker meenemen.
    Thanks,
    Ronald
     

Deel Deze Pagina