1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TI-VCT 125pk Brandstof te arm [1.0 ecoboost]

Discussie in 'Performance' gestart door Danman1987, 24 okt 2014.

  1. Omdat er geen tag voor motor gekozen kan worden dan maar zo.

    Naast het probleem van de start/stop systeem heb ik sinds gisteren een probleem dat de brandstof te arm is.

    Afgelopen woensdag heb ik de retourslang van de koelvloeistofreservoir laten vervangen. Sindsdien doen de volgende problemen zich voor.

    • Start/stop systeem valt opeens uit
    • Motorstoring (Brandstof te arm). Deze melding krijg ik als ik na een tijdje tussen de 90 en de 100 rijd.
    Wat kan de oorzaak zijn dat de brandstof te arm is? Kan het zijn dat het komt door het vervangen van het slangetje dat daar mogelijk lucht is bijgekomen in het systeem?


    Ik merk ook dat mijn verbruik opeens omhoog gegaan is en dat stationair draaien niet constant is.
     
  2. Inmiddels heeft de dealer gisteren een update uitgevoerd aan het motormanagementsysteem en het lijkt tot nu toe te werken. In overleg met de dealer moest er nog 150 kilometer gereden worden en vervolgens opnieuw uitgelezen worden. Ik heb mijzelf als proefkonijn opgegeven anders had ik vandaag de auto niet terug.

    Tot nu toe verloopt alles goed en storingloos.
     
  3. en het verbruik Danny? hoe staat het daar mee?
     
  4. Voor zo ver ik het ervaar is het weer op normaal niveau en het lijkt zelf iets lager te zitten. Maar ik moet even wat meer kilometers rijden voordat ik kan zeggen dat het echt zo is.

    Wat ik na de update wel ervaar is dat ik eerder moet schakelen dan voorheen.

    Bij de 45 geeft de schakelindicator aan dat ik al naar de 5 kan... Ik vind dat een beetje riskant om eerlijk te zijn omdat de :focus3: dan onder de 1500 toeren komt.
     
  5. Ik vind de schakelindicator ook wat te optimistisch. Blijf meestal rond de 2000 toeren minimaal. Daaronder wordt de motor ook wat brommerig.
     
  6. Het is natuurlijk ook een indicator, als je nog aan het versnellen ben zal je later moeten schakelen, heb je de gewenste snelheid bereikt kan je in een lager toeren gebied rijden. Dan is ook nog de versnelling van belang, ik kan makkelijk 1500tpm in de derde versnelling rijden, maar in zijn 5 vindt de motor dit niet prettig.

    Persoonlijk vind ik die indicators maar onzin, ik rijd liever hoe ik het fijn vind en dat verschilt per keer;).
     

Deel Deze Pagina