Bouten muurvast van de achterwielophanging

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door focusrider236, 2 jan 2011.

  1. Halo
    Ben vandaag bezig geweest om me focus weer te verhogen naar standaard,alleen kreeg met geen mogelijkheid de bouten eruit.
    Ik draai ze los maar komen niet door de bussen en ophanging door.
    Oude moer erop gedraaid en een paar tikken met de kamer heeft ook geen effect komen er niet uit.
    Word er nu een beetje moe van ben al 3dagen aan het proberen om me veren terug teplaatsen namelijk geen succes.
    De moeren zitten vast gepuntlast ,dus echt alleen de bouten die er niet uitkomen wel rondraaien in de ophanging maareruit now way.
    Iemand en idee of ook meegemaakt opgelost???
    bedankt
    gr
     
  2. Algemeen probleem de bout zit door een bus die weer in rubber zit.....De bout zit aan de bus van schokbreker of wat dan ook zit vastgeroest dus draaien kan maar dan draait de bus mee. Dus zolang de bus vastzit kan je trekken wat je wil maar die krijg je echt niet eruit getrokken..;)
     
  3. 3 oplossingen veeel kruipolie gebruiken hopen dat hij loskomt
    of doorgaan met rammen tot hij loskomt
    of doorslijpen met slijptol.....;)
     
  4. Moet toch een makkelijkere oplossing zijn om de standaard veren terug teplaatsen.
    halve ophanging slopen om effe de veren terug teplaatsen.
    Bouten draaien wel maar komen niet door de bussen heen van de rubbers naar mijn idee. Zo verrekte weinig ruimte onder de auto om te doen.
    optie 2 heeft me al me hamersteel gekost en was geen 5euro hamer. optie 3 geen optie hou het liever heel.ideen oplossingen???
    gr
     
  5. Er zijn niet meer ideeen dan die ik gegeven heb de bouten zitten gewoon vast in de bussen word toch echt rammen of slijpen als kruipolie zijn werk niet doet
     
  6. Ik zal gelukkig deze problemen nooit krijgen heb het in 1 keer goed opgelost..
     
  7. of je gaat gewoon naar de garage, betaald 50 euro en laat die de veren vervangen

    wiel eraf. veerklem ertussen en gaan,

    ik haal nooit een bout los bij een focus. nergens voor nodig met een bandenlepel, een collega en een klem ben je binnen 5 min klaar
     
  8. kheb niet eens veren :mrgreen:
     
  9. Wat Elco zegt.... :

    Ik haal ook nooit draagarmen los bij een focus. Gewoon auto op de brug en veerspanner ertussen. Met een beetje gepruts lukt het zelfs zonder hulp :cool:
    Die draagarm bouten gaan echt goed vast zitten, die krijg je niet zonder problemen los. Dan moet je meteen zagen/slijpen en draagarmen vervangen.
     
  10. Ik heb ze destijds ook met twee veerspanners zo klein gekregen dat je hem ertussenuit kan krijgen. Die bouten willen niet
     
  11. Van veerspanners heb ik wel gehoord ja.
    Probleem is dat ik ze niet heb,daarom wou ik de draagarm aan 1kant loshalen dat tie meer ruimte krijgt en de veer makkelijker er tussen kan plaatsen.
    Effe veerspanners aanschaffen voor 1keer veren plaatsen vind ik ook weer overbodig.
    gr
     
  12. als je ze eenmaal hebt, gebruik je ze ook vaker :mrgreen:
     
  13. Dat idee ga ik wel krijgen ja.
    De bedoeling is juist minder sleutelen en meer luiers gaan verschonen straks,vandaar ook dat de auto weer omhoog gaat naar ze standaard vering.
    Niemand zeker in de buurt van Bergen (lb)die zulke veerspanners heeft en me er mee wilt helpen met vervangen??
    gr
     
  14. Ik heb besloten om toch maar veerspaners tegaan halen,voor deze ene keer.
    dus mag op slot en weg.
    bedankt voor de info.
    gr
     
  15. #15 Wallem89, 10 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2016
    En heb je het destijds los gekregen met de veerspanners?

    Ik probeerde vanavond de draagarm los te halen om een schroefset te monteren maar kreeg die met geen luchtsleutel los. Ik had ook veerspanners maar door de beperkte ruimte zette die zeg klem.

    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
     
  16. ken je probleem, even blijven klooien en de juiste positie zoeken voor de spanners... Uiteindelijk gaat het je lukken ;)
     
  17. Ik heb het met dit type geprobeerd:

    [​IMG]

    Maar wellicht dat een ander type makkelijker gaat? Of zou het daarmee moet lukken?

    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
     
  18. Het type veerspanner dat je hebt is bij de Focus feitelijk alleen geschikt voor de veren aan de voorzijde. Dit type is minder geschikt aan de achterzijde omdat je hiervoor bij de Focus onvoldoende ruimte voor hebt.

    Mijn ervaring is dat het nog weleens wil helpen om de draadeinden af te zagen zodat je wat meer ruimte hebt maar feitelijk blijft het met dit type veerspanner behelpen.


    Met onderstaand type veerspanner is het vervangen van de achterste veren veel gemakkelijker. Dit type veerspanner is verkrijgbaar in diverse varianten (zowel mechanisch als hydraulisch bediend). Dit type veerspanner is over het algemeen echter aanzienlijk duurder als het type dat je nu hebt.

    [​IMG]
     
  19. #19 Wallem89, 10 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2016
    Inderdaad wat je zegt. Je hebt onvoldoende ruimte en ook de diameter van de veer is zo dat de veerspanners die ik gebruikte niet mooi vast komen te zitten.

    Bij HBM Machines nu voor €100 een dergelijke set in de aanbieding.
    https://www.hbm-machines.com/produc...er-de-montagesets/hbm-veerspannerset-80-265mm

    Beiden bedankt voor de informatie.
     
  20. Zelf vervang ik de achterste veren door de stabilisatiestang los te maken en vervolgens de draagarmbout aan de wielzijde los te draaien. Wanneer de draagarmbout er uit is kan je de draagarm met bijvoorbeeld een krik laten zakken zodat de veer vrij komt.

    De draagarmbout kan weleens vast zitten maar ik heb deze tot dusver altijd (met enige moeite) los kunnen krijgen.
     

Deel Deze Pagina