Hoi , is er iemand bekend met een bougie probleem voor de focus 2 liter motoren? Ik heb in Maart 4 bougies laten vervangen, en afgelopen week kon ik dit weer laten doen. Nu zegt die monteur tegen mij dat dit komt door de nieuwe benzine van tegenwoordig (methanol)? Ook verteld hij mij dat ford hiervoor naar een oplossing zoekt. Dus het lijkt me dat hier meer problemen mee zijn?? Ben gewaarschuwd, dit is niet normaal gedrag van een setje bougies van 9 maanden oud!! Overigens weinig coulance bij de Dealer, dus dit gaan we volgende keer toch zelf vervangen. ciao
EUHM Ford heeft had velede jaar problemen met de bougies die zij gebruikte als ook met de toeleverancier. Klinkt als weer zon gevalletje
Alles is aan slijtage onderhevig natuurlijk. Ik weet niet hoeveel kilometers je per jaar rijdt want ook dat speelt een belangrijke rol. Ik heb jaren gereden waar ik 40-45K per jaar over 's lands snelwegen toerde en verving zeker eens per jaar mijn bougies dus zo gek klinkt het me nu ook weer niet in de oren. Om nu de schuld in de schoenen van de oliemaatschapijen te schuiven vind ik ook weer zo wat. Ik neem aan dat je bij de gangbare merken (Shell, BP, Esso) tankt. Hoewel zij de benzine mogen voorzien van (m)ethanol mag dit weer niet boven de 3% (Nederland) liggen tenzij je gebruik maat van de E85 brandstof maar dat lijkt me niet echt verstandig.
Maar het klopt tog ook dat ze problemen hebben met de bougies die zei gebruiken? dat is mij velede jaar verteld bij de daeler toen ik ook dat geval had. Alleen bij mij waren ze net 4 maanden oud met ongeveer 5K Daarbij komt worden niet bij iedere grote beurt deze gewisseld?
Ja, ja dat wil ook niet ontkennen Er kunnen natuurlijk problemen zijn met de kwaliteit van de gebruikte bougies
Er is een probleem geweest vorig jaar met de door Ford geleverde bougies, deze gingen zeer snel stuk, is gewoon bekend bij de dealer, er is zelfs een periode gewest waar ze zelf adviseerde om er NGK in te zetten.....dus dat zegt al genoeg. Zelf ben ik geen fan Motocraft of hoe ze nu heten, van huis uit heb ik alleen maar gewerkt met NGK, je kon de klok erop gelijk zetten dat zodra ik weer een benzine voertuig had waar geen NGK in zat, dat het niet lekker liep. dat bougies stuk gaan door brandstof....ja leuk bedacht, maar de grootste onzin, dus geen genoegen meenemen. En bougies die er normaal bij Ford in gaan, worden geacht ongeveer 60.000km mee te gaan, dus nee, niet elk jaar nieuwe bougies als je geen 60.000km p/jr rijd. Dus Erikie, even de dealer onder zijn *%$#%$%$ schoppen en zeggen dat ze de net geplaatste bougies vervangen door NGK....uiteindelijk moest jij het betalen terwijl dit gewoon garantie had moeten zijn...ze hebben zelf die prutzooi verkocht/geplaatst
Ja....ik ben aan het oefenen voor de aankomende gesprekken over de Fiƫsta.....daar mankeert nogal wat aan
Kun je op de bon zien welke finiscode voor de bougies is gebruikt? Voor de 2.0 16v Duratec HE benzine motor worden de codes 1 369 704 of 1 315 691 gebruikt. Fabrikant van beide is vaak NGK. Net zoals Dennis aangeeft is gewoon NGK goed. Misschien zijn dit een paar slechte.
Mijn bougies worden elk jaar standaard vervangen bij de ford dealer. :S Net als de olie, luchtfilters enz. Weet niet of dat normaal is? Maar ik ben dus elk jaar 325 euro aan onderhoud kwijt dat ik zelf ook kan doen. Heb ook een 2.0 145 pk, maar nog geen problemen gehad met bougies. Rijd ongeveer 10.000 per jaar.
Elk jaar bougies en luchtfilter????? Foutje denk ik... Hoort om de 60.000 KM of 3 jaar te gebeuren! Dit is dan de "grote beurt" al gebruikt ford deze term niet meer.....
@ Dexter Ik heb het verhaal over de bougie's al meer van jou gehoord, en ik zeg absoluut niet dat het niet waar is, maar ik heb hier als monteur bij Ford echt niets van meegekregen eerlijk gezegd. Tuurlijk gaat er wel eens een bougie stuk, maar ik kan nou niet zeggen dat ik heb gemerkt dat er de laatste tijd (jaar) meer stuk gaan als anders, opzich zijn volgens mij de bougie's van ford van goede kwaliteit. Ik weet niet of bijvoorbeeld Nicky dit wel heeft gemerkt, maar anders ben ik toch benieuwd hoe je aan deze info komt.
....ik denk dat je het verhaal van een ander bedoeld, dit is pas de 2e keer dat ik dit aanhaal, komt volgens mij zelfs van een andere Ford monteur die hier op het forum zit. Ik heb zelf nooit langer als 1 week met originele Ford bougies gereden, maar dat is standaard bij mij
Zou goed kunnen dat het iemand anders was inderdaad, maar heb het al meer gelezen op het forum hier, en dan vraag ik me wel eens af waar mensen deze wijsheden vandaan halen..
Ja, ik gooi er altijd gelijk nieuwe bougies in, ik heb in het verleden zo vaak gegokt dat het wel goed zou zijn, en binnen 3 maanden was je aan de beurt, en voor die paar tientjes ga ik niet liggen klooien.... Zou goed kunnen dat het iemand anders was inderdaad, maar heb het al meer gelezen op het forum hier, en dan vraag ik me wel eens af waar mensen deze wijsheden vandaan halen.. Ik dus via een monteur hier op het forum, de plaatselijke Ford specialist, en een Volvo monteur die in dezelfde werkplaats ook Ford en Mazda doet. Dus als 1 het zegt.....dan is het nog plausibel, maar als 3 onafhankelijke het zelfde zeggen, dan zal er vast een kern van waarheid in zitten