1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Boosted (Rob) Focus ST 2005

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Boosted, 13 okt 2015.

  1. Vraagje, zal vast niet de eerste zijn die het vraagt..
    Ik wil een set 18" RS velgen kopen, origineel zijn ze mij te duur.
    Zie ze op Ebay staan voor rond de 400 pond, iemand ervaringen mee?
     
  2. [​IMG]

    Deze besteld, gewoon in NL.
    Mooi setje voor de zomer. Op de ST velgen zitten nu winterbanden.
     
  3. Pakketje binnengekomen...

    [​IMG]
    [​IMG]

    Spiegelkapje is ook binnen, deze ook maar eens monteren binnenkort.
    Verstandig om er nog een dotje kit achter te doen of 'klikt' zo'n kapje vast genoeg?
     
  4. Mooie velgen!
    Mag ik vragen welk merk/type velg dit is? Wil zelf ook nog een set witte RS (look) velgen nl.
     
  5. [​IMG]

    De-cat is binnen.
    Nu lees ik veel over lambda spacers, heb ik die ook nog nodig? Is me niet helemaal duidelijk.
     
  6. [​IMG]
    [​IMG]


    Deze liggen ook klaar. De downpipe gewonnen voor een prikkie op een Ebay veiling.
    Filter zou vele male beter lucht doorlaten dan het standaard filter... meer lucht -> meer power.

    Intercooler moet ik toch even voor sparen gok ik, een goede kost toch gauw 500+ pietermannen. Ik overweeg een R-Sport of Airtec (stage1/2). Uiteindelijke doel is 300pk. Houd een standaard koppeling dat? En welke mapping past hier het best bij?
     
  7. Verwacht niet veel van een inlegfilter of eigenlijk niks (dat is mijn ervaring igg).
    De ST koppeling kan tot ongeveer 400nm hebben, die van mij heeft nu 450nm. Tot heden nog geen last van kuren. Wil jij echt 300pk hebben dan spaar maar alvast voor een RS koppeling ;)
     
  8. Is er geen mapping met een wat lager koppel? Meen dit ergens gelezen te hebben maar kan het nergens weervinden... :nocheer:
     

  9. Kort en krachtig, JA je hebt een spacer nodig of je moet hem eruit laten programmeren met tuning.
     
  10. #111 Boosted, 19 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2016
    Krijg ik die met een dreamscience map eruit? Of is dat echt een 'custom' iets?
    En waar koop ik zo'n spacer eventueel?
     
  11. Geen idee om eerlijk te zijn, heb zelf nu de performance + van dreamscience erop staan. Met mijn setup goed voor 281pk en 450nm, meer dan genoeg op dit moment (voor mij dan).
     
  12. Volgens mij was er een map van dreamscience die die melding gelijk weg kon halen..

    Ehhhh.. Volgns mij was het Mod X.. Ik heb de mijne toen laten updaten zodat die melding weg zou blijven, maar reed Mod B+ en de melding bleef gezellig staan. Nooit mod X gereden overigens..
     
  13. Dan beter zo'n spacer kopen ergens. Zo duur zijn die dingen niet :thumbup:
     
  14. Inderdaad. Rij al jaren Mod-X, nooit een melding te zien...

    Als ik jou was, zou ik geen nieuwe originele bouten bestellen voor de downpipe. Bestel beter gelijk DEZE. Aardig aan de prijs, maar deze trillen gegarandeerd niet los. Waarschijnlijk goedkoper te krijgen, maar in deze Mountune link was het gewoon goed te zien.

    Heb twee keer meegemaakt dat ik ze zo op de snelweg onder mn auto heb horen wegstuiteren. En dat waren nieuwe bouten... en ook niet goedkoop (3 à 4 euro per stuk ofzo?)
     
  15. Bedankt voor de tip, heb ik al eens vaker voorbij zien komen maar wist nooit zeker of het echt nodig was maar als ik jou mag geloven dus wel ;) Prijs valt me nog mee eerlijk gezegd.
     
  16. Ik heb ze, meen ik, toen voor 30 pond gekocht. Da's toch zo'n kleine 40 euro voor drie boutjes... Aan de andere kant: je bent wel gelijk klaar ;)

    Let ook op dat de oude bouten erg vast kunnen zitten. Als er eentje breekt, ben je de Sjaak. Volgens mij moet dan, in het ergste geval, de turbo eraf om de bout uit te boren. Ik heb het laten doen en ik meen dat ze de boel goed hebben ingespoten (WD-40?) en dat ie een nacht lang heeft staan 'weken'. Andere theorieën die ik heb gelezen, zijn verhitten en/of koud maken. In ieder geval, het kan een aardig klusje zijn. Hou daar dus rekening mee.
     
  17. Zeker herkenbaar, ik weet dat die bouten goed vast kunnen zitten. Goed inspuiten met WD40 en een beetje liefde ... dan moet het vast lukken ;)
     
  18. Succes ermee in ieder geval :) Als je DEZE ook nog hebt voor de decat, dan gaat dat helemaal goedkomen :thumbup:

    Bedenk me nu dat je er maar één nodig hebt als je je originele catback houdt...
     
  19. Pakkingen voor de DECAT heb ik al klaarliggen.
    En heb nog een pakking liggen van de Subaru, die past ook gewoon.
     

Deel Deze Pagina