1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

boordcomputer vraagje ( focus 2003 )

Discussie in 'Electronica' gestart door franzD1, 9 nov 2010.

  1. de :focus: boordcomp wanneer de buitentemperatuur tegen de 4 graden aankomt springt de Bc over van welke stand hij ook stond, naar de temp 4graden. en dat samen met een piepje
    daaronder staat zo`n symbooltje van vorst ? * maar daarnaast staat nog een symbooltje van een ruitensproeiertje of zo...?

    wat geeft dat aan? ( behalve `t ruitensproeiertje )
    moet ik dan iets bijvullen ofzo? :shrug:
     
  2. Als die aan gaat is je ruitensproeier bijna leeg.
    Bijvullen zorgt er voor dat hij weer uit gaat.

    Gr Fred
     
  3. ja, en dat vorst tekentje is gewoon een lampje dat de focus in een koude omgeving is, kippevel is niet bevordelijk voor de lak:mrgreen:
     
  4. aha ruitensproeier bijna leeg...

    dank U voor de snelle reacties, zal straks met tanken gelijk ff bijvullen
     
  5. Dat vorstsymbooltje geeft volgens mij ook aan dat de airco niet te bedienen is. Als het goed is werkt deze niet onder 4grC.
     
  6. Ik hoop dat dit geen waar is want anders gaan we het toch koud krijgen in de wagen..... ;)
     
  7. :schater:
    Gebruik jij de airco om het "warm" te krijgen???
     
  8. Om het warm te krijgen moet je de kachel aan zetten en niet de airco.. :baeh: :)

    Heb even in de handleiding gekeken en daar staat bij het hoofdstuk over de aut. airco wél dat de airco niet werkt onder de 5gr. Ik neem aan dat dit ook bij de handbediende airco zo is. Dit was namelijk bij mijn vorige Audi ook zo. Dus ging er vanuit dat er in de Focus misschien ook een dergelijk systeem zou zitten. Heeft met de bescherming van de airco-installatie te maken. Het fijne weet ik er niet van.. ;)
     
  9. Als de airco niet zou werken bij < 5 graden Celsius, waarom kan ik met mijn handbediende airco dan wel de voorruit ontwasemen bij die temperatuur?

    Of is dat weer een verschil tussen de Focus I en II?
     
  10. Misschien is er dan toch verschil tussen handbediend en automatisch.. Het stukje staat, zoals ik hierboven al zei, namelijk bij het hoofdstuk over aut. airco. Het is idd wel prettig om ook bij die temperaturen de voorruit te kunnen ontwasemen! :)
     
  11. Gezien er in de wagen geen aparte kachel is die ik kan bedienen zou ik moeten antwoorden ja.... het zit hem natuurlijk in de naamgeving... in de wagen staat de airco ingesteld op 20° dus ja ik gebruik de airco om warm te krijgen in de wagen....

    Inderdaad staat er in de handleiding (FoFOIIfaseII)
    En mijn comment op het niet werken van de airco was enkel bedoeld om aan te geven als je een automatische klimaatregeling hebt je deze insteld op een temperatuur en je je er verder geen zorgen over maakt of de lucht nu komt van die of van dat luchtbewerkingstoestel.
     
  12. Ieder airco systeem schakeld uit bij zoeen grade of 4. Je kan het knopje wel indrukken maar als het goed is springt hij niet in. Dat het lampje op het knopje wel brand klopt.

    De airco springt namelijk niet aan want het proces van het airco systeem klopt niet meer. En hierdoor kunnen er te hoge drukken ontstaan in het systeem waardoor een leiding kapot kan gaan.

    Ik kan het ook precies uitleggen maar dan zitten er allemaal natuurkundige termen in ;)
     
  13. allemaal nogmaals bedankt voor jullie goede en snelle hulp.

    mijn vragen zijn weer ff beantwoord :thumbs:
     
  14. Maar de airco haalt vocht uit de lucht zodat je oa kan ontwasemen.. ?!

    Gebeurd dit dan niet meer onder de 4graden?!:think:
     
  15. Ik had begrepen dat de airco uitgaat omdat hij anders kan kapotvriezen
     
  16. Dit klopt en hoort ook zo, het is je bewust maken van het feit dat het wegdek
    glad kan worden, dus springt hij automatisch op de buitentemp.
    zou je hem weer op bv het verbruik zetten, en de temp. zakt dan nog verder,
    dan doet hij dit bij 0 graden nog een keer;)
     

Deel Deze Pagina