1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

bollenracing

Discussie in 'Performance' gestart door FocusST, 27 aug 2007.

  1. jaja..

    morgenochtend (over een paar uurtjes al :lol: )

    gaat mijn st meer lucht vrijlaten dmv een dumpvalve en... een volledige mongoose uitlaatlijn ik kan bijna niet meer wachten.

    ik zal binnenkort wel een foto en als het me lukt filmpje/geluid maken.

    groetjes kai 8)
     
  2. ben benieuwd naar het resultaat :D
     
  3. Waarom een dump valve? Vanwege de pschhhhhhtttt? 99% van de gebruikers op het engelse forum hebben het er weer vanaf gehaald vanwege een motormanagement storing...
     
  4. Ik heb sinds 21 juni al een dump valve van Bollenracing in mijn ST.
    Werkt tot op heden nog zeer goed en heb geen problemen met het motormanagement. De phhhhhhssssst doet ie overigens heel goed :D :D :D

    Veel plezier gewenst in elk geval met je nieuwe aankoop.
     
  5. nou het zit er onder :lol:
    gisteren anderhalve tank leeg gereden wat een heerlijk geluid zeg!!
    er komen knallen uit en volgens een vriend die achter me reed komen er blauwe vlammen uit :P

    en over de dumpvalve dat is bij deze niet het geval maar als je een verkeerde collins dumpvalve neemt die hebben 2 soorten namelijk. deze is van bollenracing zelf en hij helpt de originele dumpvalve mee in hoevere er meegewerkt kan worden.. het is eigenlijk meer voor de show en het klinkt geweldig.

    foto's tjaa weinig tijd voor en je moet het horen he..
    ik probeer wel op landgraaf te zijn 9 september kan helaas niet meer bij jullie op de clublane ofwel??

    groetjes kai
     
  6. vroooooooooooom phhhhhhssssst vrooooooooooooom phhhhhhssssst vroooooooooooom phhhhhhssssst... :rofl:

    Er rijdt in Leiderdorp een ouwe aftandse BMW die er ook 1 geinstalleerd heeft, die gilt echt als een vrouw als ie schakelt... :loser:
     
  7. Ejj, jij bent die gast die laatste op de pienemanstraat naar mijn Blauwe ST stond te kijken en de buren een hartverzakking bezorgde bij het wegrijden :D

    Greetzz
     
  8. hahaha ja klopt!

    gister reed ik weer ff achter je maar dat had je door volgens mij :lol:

    wel leuk om te zien dat er nu ook een st rondrijd met bestuurders waarvoor die bedoelt is, die andere 2 st's in Ede zitten 60+ers in :evil:

    groetjes kai
     
  9. Mongoose en dumpvalves

    Hoe zijn de ervaringen?

    Ik denk over een mongoose uitlaat samen met dumpvalves maar op rare foutmeldingen zit ik niet te wachten.

    Ik was even benieuwd na jullie ervaringen die deze aanpassing inmiddels hebben gedaan.

    John
    Grey-ears
     
  10. Zal wel mogelijk zijn hoor,het EFE moet zelfs nog opgestart worden,maar tis wel op 14 september hoor!!!!!!!!
     
  11. Willem, je had gezien dat het bericht van augustus vorig jaar was?? :P :wink: 8)
     
  12. @dzl dit ging inderdaad nog over EFE 2007 haha..

    @grey-ears
    het zit zo, er zit een lambdasensor voor en na de katalysator.
    als je zoals ik gedaan heb de katalysator vervangt voor een rechte pijp meet hij dat de gassen niet gefilterd zijn door de kat. en gaat het motormanagementlampje branden, maar meer ook niet. en als je deze rare dingen niet wil neem je een sportkat en dan heb je er ook geen last van want die filtert die gassen wel en meet dus een goede waarde..

    en verder is het zeer aan te raden het klinkt echt super!

    groetjes kai
     
  13. Je kunt ook een "MIL eliminator" plaatsen. Dit is een kabeltje dat je tussen de stekkers van de 2 lambda sensoren plaatst, en waardoor je motormanagementlampje niet gaat branden.
     
  14. Dat doe mijn St ook met een standaart uitlaat!! :wink:
     
  15. jaa oke maar ik verzeker je dat het nu meer is haha :P

    grtz kai
     
  16. ssssssssssssst

    Ja dat geloof ik best :wink:

    Dit wil ik oooooooooook :cry:

    veel plezier ermee,maar dat zal wel lukken denk ik!

    grt richard
     
  17. Ik ben blij dat dit topic aanwezig is op het forum.
    Zoals misschien een paar van jullie hebben gelezen ben ik afgelopen weken met mijn standaard ST in Noorwegen geweest. OK je kan er niet hard max 90km/u op de binnen wegen. Maar bergpassen e.d. zijn met een ST erg leuk... :twisted:

    Maar dan moet er niet zo'n stomme hollander voor je rijden met een trage camper. En die stomme dingen zijn niet altijd even gemakkelijk in te halen op een smal 2 baans weggetje. Omdat er alleen maar bochten zijn en geen overzicht. Maar zodra je kan dan is het zo gepiept met een ST.

    Tijdens die ritten viel mij 1 ding op van de ST. Dat als je kortstondig, dus tijdens het inhalen, vermogen vraagt (en dus hoog turbodruk) en je laat daarna gas los dan hikt de motor nog even door. Dus dan lijkt het net of de motor nog even wil accelereren. Naar mijn gevoel komt dat omdat de turbo nog druk geeft omdat hij immers op toeren is terwijl de gasklep alweer dicht(er) staat. Dus dan smoort het boeltje. Als ik met mijn theoretische kennis door beredeneer lijkt mij dat je met een dump valve dit op kan lossen omdat de turbo zijn druk dan toch weer kwijt kan.

    Was even een lang verhaal.
    Maar kunnen jullie mij vertellen of dat in praktijk ook zo is?
    Want dan wil ik, buiten het fantastische geluid, ook een bollen dump-valve...
     
  18. heej,

    ik denk dat een dumpvalve van bollen dat niet op gaat lossen.. want het is eigenlijk meer voor het lekkere geluid...

    een standaard st heeft gewoon al een dumpvalve alleen die doet zijn werk beschaafd en recirculeert (??? denk ik)de lucht. Vandaar dat je die niet hoort..

    De dumpvalve van bollenracing komt in de plaats van de soundcomposer (dat is een soort kanaaltje die richting je schutbord loopt om hem sportief te laten klinken in het interieur). ik denk niet dat ik lieg als ik zeg dat ik bijna zeker weet dat het alleen voor het geluid is.. maar als iemand het ECHT zeker weet hoor ik het graag..

    groetjes kai.
     
  19. Je hebt gelijk. Is alleen maar voor het geluid. :wink:
     
  20. OK tnx voor je reactie Kai,

    ik wist niet dat de ST standaart al een soort van dumpvalve had.
    Maargoed buiten dat, nu je zegt dat mijn "probleem" daarmee toch niet word opgelost. Laat ik t lekker zo. Want dat composer kanaaltje wil ik houden. Hoe cosmetisch het ook is....

    Kai veel plezier met je "nieuwe" ST.
     

Deel Deze Pagina