Bokkende auto

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Harold1, Apr 9, 2012.

  1. Uit diverse stukken blijkt ook dat Euro 95 van merk stations wat zuiverder is dan van de witte pomp.

    Toevoegingen aan benzine doen ze vooral bij premium soorten.
     
  2. Ik tank altijd bij de Esso. Nu is er een Shell pompstation in Den Helder gekomen en heb vanmiddag daar getankt.

    Misschien komt het bokken ook wel omdat ik realtief veel korte stukjes rijdt
     
  3. Kweet het niet hoor met al die benzine marketing. Zie hier de gebruiksinfo van m'n vorige auto.

    [​IMG]

    Tot halverwege de grafiek altijd Shell V-power 98. Daarna lange tijd Shell 95. Richting het eind steeds meer witte pomp. Ik geloof niet meer zo in die marketing praat en na die uitzending van de keuringsdienst van Waarde waaruit bleek dat ze op 10.000 liter brandstof 1 liter Supplement toevoegen.
     
  4. He ligt volgens mij niet aan het merk brandstof!
     
  5. Vrijdag 25 mei gaat de Focus naar de garage voor bovenstaand probleem.
     
  6. Gabi, was jij nog naar de garage geweest voor dit probleem?
     
  7. Hoi Harold.
    Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de garage. Ik heb een zelfde Focus Wagon uit 2005 (120000km) en ook hetzelfde probleem. Bij mij komt het dan ook nog regelmatig voor dat je een plof geluid hoort van onder de auto. Dit bij een laag toerental in zijn 2e versnelling.
    Vorig jaar nieuwe bougies en kabels en begin dit jaar een nieuwe bobine. Probleem was minder maar nu steeds weer meer. De bobine was niet van het merk wat erin zat (Bosch) maar een ander merk.
    Zijn dus benieuwd.
     
  8. Mijn Focus heb ik vandaag bij de garage achtergelaten. Bedrijfsleider en monteur(s) hebben erin gereden. Ze merkte zo nu en dan ook het lichte bokken van de motor maar op sommige momenten ook weer niet. De airco was er zeker van invloed op.
    Technisch was alles in orde, bougies, kabel, bobine ect. Ook waren er geen foutcode`s.

    Ze horen dit probleem wel vaker, hoort een beetje bij dit type motor.
     
  9. Het kan kloppen dat het lichte bokken/inhouden van de moter er een beetje bijhoort. Ik heb de auto nu bijna 5 jaar en mijn ervaring is ook zo.

    Maar zoals het nu bij mijn auto is hoort dat niet bij het soort motor. Wellicht dat iemand een idee heeft wat het kan zijn? Bij mij is het echt erg bij een laag toerental. De auto is dan aan het schudden. Zie mijn eerdere reactie.
    Ik lees ook weleens over de lambdasonde. Zou het dat kunnen zijn?:focus2:
     
  10. #30 McGyver, May 27, 2012
    Last edited by a moderator: May 27, 2012
    Ik heb dit ook ervaren bij mijn 1.6 (2006 111K km). Nooit een foutmelding of iets dergelijks gehad, maar voor mijn gevoel klopte er iets niet. De motor leverde wel z'n top vermogen, want de Focus haalde gewoon 181 km/u op de GPS. Ik ben toen begonnen met het vervangen van de bobine (gekocht via eBay). Zonder gewenst resultaat. Dus een andere (gebruikte) gekocht. Bij het installeren van de 2e bobine ook de bougiekabels vervangen voor exemplaren van Magnecor. Toen liep de motor al stukken beter! Maar na een beurt waarbij de bougies en olie zijn vervangen, was het probleem helemaal verdwenen.
    En na een vakantie in Frankrijk met veel kilometers en euro 98 tanken kwam de motor echt los.
     

Share This Page