Er zijn inderdaad bepaalde verzekeraars die een vorm van extreme schade-sturing hanteren. 500 euro extra ER is fors, wat je meestal tegenkomt is dat bij geselecteerde herstellers het eigen risico vervalt of halveert, en dat als je elders (of helemaal niet) laat herstellen het normale ER geldt. Mijn Focus is WA+ verzekerd. Zelf in elkaar rijden is dus mijn risico, en schades verhalen die iemand anders bij mij veroorzaakt is mijn werk, dus dat doe ik dan ook zelf. Ik heb dan ook geen schadesturing, enkel bij ruitschade krijg ik korting bij Carglass, maar de ruitenboer waar wij veel mee werken neemt deze korting voor hun rekening, dus kost het mij evenveel, maar laat het dan wel doen bij een toko waar ik het volste vertrouwen in heb.
Ohja, als ik de iets goedkopere polis had gekozen, dan zou ik ook bij ruitschade niet de eigen keuze hebben, ja weer met een fors eigen risico. Overstappen is geen optie, iets met een noclaim beschermer en een schade geval. En de schade van pas geleden hielp daar ook niet bij mee. Maar OT: Ronald ik heb nog geen pics gezien.
De polisvoorwaarden van mijn verzekering zeggen niets over bij wie ik een eventuele schade moet laten repareren. Ik vind het hele gebeuren tussen schadeherstellers en verzekeraars zowieso wazig. Ik heb sterk de indruk dat de bedragen die je als klant te zien krijgt niet de bedragen zijn die de verzekeraar daadwerkelijk aan de schadehersteller betaald. Natuurlijk daalt de premie van iedere verzekering met meer schadevrije jaren maar je moet wel naar het verschil kijken over al die jaren. In 10 jaar tijd is het verschil tussen WA+ of all-risk ergens tussen de 3000 en 4000 euro. Daar kun je aardig wat voor laten uitdeuken.
Zou mij in 10 jaar tijd zo`n €1.200,- schelen als ik de auto WA+ of All Risk zou verzekeren. Die €10,- per maand vind ik te verwaarlozen.
Volgens de verzekering gaan we van trede 20 75% korting (hoogste) naar trede 13 72,5% bij trede 14 zit je al weer op 75% dus de premie is dan niet schokkend hoger.De schade hersteller waar we heen gaan zit op 10 minuten afstand met vervangend vervoer. Gaan maar gelijk informeren voor put op het dak en kras op het rechter voorscherm. Tegenpartij belde mijn vrouw op om evt het niet via de verzekering te doen. Waarschijn laten hun het zitten. En zaten ze met no claim. Die ik trouwens niet kwijt raak. Maar goed ik wil dat niet want denk dat er een nieuwe bumper moet komen en het linker achter scherm uitgedeukt en bewerkt moet worden. Mischien al gauw richting de 1000,- wat ik niet als zekerheid appart zet. Morgen weten we meer Foto's
Zij kunnen jouw schade ook aan hun verzekeraar terugbetalen. Dan weet jij dat het allemaal goed geregeld is. Nooit rechtstreeks met een tegenpartij een schade afwikkelen!
Vermoedelijk is de tegenpartij geadviseerd door schade hersteller vanwege de leeftijd van hun auto. En vermoedelijk ook economisch total loss. Het karretje vw polo uit 96 is 19 jaar oud. zou de schade weg te poetsen en de kosten van terugval groter zijn dan het schade bedrag. maar dat is niet het geval.Onze auto is er wel slechter aan toe dan de rode polo.
Morgen gaat de focus naar de schade hersteller. Helaas ben ik de plek aan de andere kant nog niet kwijt. Hellaas nu ff geen geld om dat in orde te maken. Het huis is ff belangrijker dan een plekkie op de bumpert.
Zo de focus is bij de reperateur. Volgens het vrouwtje hebben we nu een trutten schudder...... een Nissan note 1.2 turbo met 100pk. Dat klinkt als een brommobiel. Ze vind het maar niks gekke kleurtjes in het dashboard en hij stopt vanzelf en ze mist de parkeer sensoren hij is wel een stukkie korter en dat merkte ik met parkeren. Konden gister spontaan 4 auto's staan waar er normaal maar 3 kunnen.
De focus is weer terug, Ziet er weer strak uit de achterkant, alleen ben ik wat minder blij met mijn accu afdekkap die er niet meer op zit en de stekker van de achteruitrij lamp wat niet goed gemonteerd was waardoor deed het niet deed inc de achteruitrij sensoren.
Mooi dat alles weer is hersteld, maar je hebt je klachten hopelijk toch wel kenbaar gemaakt? Het zijn voor hen aandachtspunten.
Ja . Ik heb de volgende ochtend even gebeld. Tevens ook gezegd zoals de stekker en de kap niet onbelanrijke foutjes zijn. Want wat als niemand kan zien dat je achteruit rijd krijg je vreemde situaties. En doordat de kap er niet op zat ligt in feite de accu aansluitingen bloot i.v.m kortsluiting. Ik neem aan dat ze diegene hier op gaan aanspreken zodat dit niet nog een keer gebeurt. Verder ben ik zeer te spreken over de reparatie. Je ziet er niks meer van!
altijd lastig zulken kleine foutjes. de stekker is gewoon slordig. afdek kap mag niet gebeuren maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt anders wordt er niet gewerkt. wel fijn dat de schade verder goed gerepareerd is
Tuurlijk en foutjes zijn menselijk daarom neem ik aan dat dit door gegeven gaat worden om zich te verbeteren voor de volgende x
Gister voor het eerst in onze focus verleden achterin gezeten samen met de kids.( had gedronken) Maar wat mij opviel is dat de linker achter speaker het niet meer deed. Mijn vermoede is dat deze overleden is. mischien wordt het eens tijd voor een goed setje van 4
Dat zij ik ook niet, ik zij het ook met een knipoog. Maar serieus ik heb begrepen dat de speakers in de wel vaker stuk gaan dus zo gek is jouw gedachte niet, is alleen ff een klusje om erbij te komen.