1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blauwe rook na injector revisie 2.0 TDCI

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ikkefc3, 14 okt 2014.

  1. Hallo,
    Heb al een tijdje geleden mijn injectoren laten reviseren. Recent is ook de startmotor vervangen dus nu start hij eindelijk weer fatsoenlijk, maar nu zie ik elke keer bij het starten een pluim blauwe rook. Heb de injectoren opnieuw laten testen en deze waren goed.

    Wat kan er mis zijn?
     
  2. Klepseals defect waardoor er olie in de verbrandingsruime loopt? (wilde gok, geen ervaring mee met deze motor)
     
  3. Heb alle typenummers even vergeleken en ik kwam erachter dat de ruilinjectoren euro 6 (3M5Q9F593FB) zijn terwijl de injectoren die eruit kwamen euro 4 waren (3M5Q9F593DB). Kan het hier aan liggen?
     
  4. Lijkt me sterk. Euro 6 zit alleen in nieuwe Transit
     
  5. Misschien verstuiver klasse niet hetzelfde als de oude.
     
  6. Volgens het typenummer op het testrapport is het wel injector klasse/euro 4. Ik neem aan dat dit de juiste is voor deze motor?
     
  7. Heeft niets met euro classificatie te maken.
    Een injector klasse heeft te maken met calibratie.
    Alle verstuivers moeten hetzelfde zijn en de PCM moet geprogrammeerd zijn met deze waarde.
     
  8. Ik dacht dat deze motor de calibratie zelf inlas. is dat niet zo?
    vooral bij een koude start schommelt het stationair toerental behoorlijk op en neer.
     
  9. #9 dutchguy, 26 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2014
    Tot op zekere hoogte.

    Als er oorspronkelijk klasse 4 injectoren in zaten en nu bijvoorbeeld klasse 5, dan moet de ecu geprogrammeerd worden.
    Vervang je 4 voor 4 dan natuurlijk niet.

    Deze nummers geven heel grofweg aan hoe de injectoren reageren. De ecu kan ze vervolgens correct Inleren.
     
  10. Waar kan ik dit laten doen? Was er vanuit gegaan dat er klasse 4 in zat maar dat wist ik niet zeker.
     
  11. De dealer kan dit voor je doen of een dieselspecialist
     
  12. Iedereen met de juiste apparatuur en die weet hoe het werkt.
     

Deel Deze Pagina