Hallo, Heb al een tijdje geleden mijn injectoren laten reviseren. Recent is ook de startmotor vervangen dus nu start hij eindelijk weer fatsoenlijk, maar nu zie ik elke keer bij het starten een pluim blauwe rook. Heb de injectoren opnieuw laten testen en deze waren goed. Wat kan er mis zijn?
Klepseals defect waardoor er olie in de verbrandingsruime loopt? (wilde gok, geen ervaring mee met deze motor)
Heb alle typenummers even vergeleken en ik kwam erachter dat de ruilinjectoren euro 6 (3M5Q9F593FB) zijn terwijl de injectoren die eruit kwamen euro 4 waren (3M5Q9F593DB). Kan het hier aan liggen?
Volgens het typenummer op het testrapport is het wel injector klasse/euro 4. Ik neem aan dat dit de juiste is voor deze motor?
Heeft niets met euro classificatie te maken. Een injector klasse heeft te maken met calibratie. Alle verstuivers moeten hetzelfde zijn en de PCM moet geprogrammeerd zijn met deze waarde.
Ik dacht dat deze motor de calibratie zelf inlas. is dat niet zo? vooral bij een koude start schommelt het stationair toerental behoorlijk op en neer.
Tot op zekere hoogte. Als er oorspronkelijk klasse 4 injectoren in zaten en nu bijvoorbeeld klasse 5, dan moet de ecu geprogrammeerd worden. Vervang je 4 voor 4 dan natuurlijk niet. Deze nummers geven heel grofweg aan hoe de injectoren reageren. De ecu kan ze vervolgens correct Inleren.