1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste et bij 18" 37 of 45? (Update pag 2).

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door dB, 10 mei 2008.

  1. Velgen vraag.

    Ik heb een set velgen op het oog icm een schroefset mijn vraag is nu.
    De velgen zijn 17" / 7J / ET 25
    Gaat dit passen zonder aan de randen te slijten?
    Ik wil zo laag mogelijk (v-maxx) en er komt een 205-45-17 band om de velg. (toch)

    Gr Dirk
     
  2. ET 25 gaat heel veel uitsteken meer dan 2CM........beetje Tractor idee krijg je dan :roll:
     
  3. hoe kom je bij 2 cm?
    normaal is het toch et 35? (binnen de kasten)... et 25 valt dan 10mm
    verder naar buiten maar toch geen 2 cm buiten de wielkasten?
     

  4. Je velg/band mag niet meer dan 3 CM uit de kas steken, met ET 35 steekt hij al iets buiten en met ET 25 nog meer dus te veel.
     
  5. Oke dus met ET 35 valt hij al buiten de kasten :shock:
    heeft iemand een foto van et 35 icm spatbord.
     
  6. et 35 valt inderdaad gelijk met het spatbord. Een foto heb ik zo niet bij de hand, kijk anders even bij mijn "voorstel-topic".
     
  7. Doe ik even thnx
     
  8. ET 25 past niet voor Focus,maar voor Peugeot wel :idea:
     
  9. Ja dat het voor peugeot is weet ik wel maar ik ws benieuwd hoever ze naar buiten zouden steken.

    Het is dus wel een optie maar dan moeten de spatborden worden geklopt en gerold. Dat ligt niet in de planning dus ik ga maar voor een ander setje denk ik.

    Wat vinden jullie hier van? (ET 35)
    http://www.online-velgen.nl/wheels_10_141_18_1715.html

    Gr dB
     
  10. Als je dat eronder zet dan verziek je de wegligging behoorlijk omdat er dan niks meer van de maten klopt.
    Daarnaast wordt de belasting op oa de wiellagers veel groter waardoor je daarmee problemen krijgt.
     
  11. Hoezo word de belasting op de wiellagers zo veel groter dan?
    De totale omtrek blijft ongeveer gelijk en ook de et waarde is niet buitensporig laag toch?
     
  12. Neem in gedachten eens een wiellager,bv met een ventilator!!
    Op de as en op het lager zou die dan op snelheid goed draaien.
    Neem dan het zelfde lager en monteer daar eens de ventilator 10cm verderop de as met een verlengstuk,hoe zou dan de ventilator draaien op die hoge snelheid??????
    Hij zou gaan slingeren,omdat het vaste punt verder terug ligt!!!!
    zo is het ook met een wiellager met afwijkende et waarde en de belasting op je as!!!!!!!
     
  13. Ik bheb het over ET35 hè, er zijn meer hier die met et35 17 inch rijden.
    Is er niemand met ervaring met 18" et 35?
    17 of 18 inch maakt voor de belasting van het wiellager toch niet uit?

    gr Dirk
     
  14. zoals al aangegeven, ik rij met 18" en ET 35.
    Tot op heden geen opmerkingen van de dealer gehad dat er extra slijtage is aan ophanging / lagers etc.
     
  15. Ik rijd ook met ET 35 maar deze velgen gaan er binnenkort wel onderweg. Vind ze te breed, bij volle belanding willen ze af en toe ook nog wel eens in de wielkuipen achter duiken.
     

  16. Hoe breed zijn jou wielen dan in J en rij jij met schroefset of alleen veren?

    Gr dB
     
  17. Ik heb ET 25. Mijn velgen lagen eerst op een peugeot.
    Ik heb 17 Inch 205/40/17. Het valt echt precies binnen de wielkast.
    Als ik mensen meeneem, dan krijg ik daar in de bocht spijt van! :roll:

    Ik wil ook een schroefset. Voor lijkt het allemaal geen probleem, maar achteren moeten mijn wielkast iets naar buiten toe getrokken worden.
    Als het echt speciale velgen zijn, dan denk ik dat je de moeite moet doen. 8)
    Als dit niet zo is goed verder zoeken :!: :wink:

    Succes met het zoeken naar velgen, want je tocht zal niet heel makkelijk worden.....
     
  18. 7 J breed, auto is niet verlaagd is een Trend dus ligt 1 a 2 CM lager als een normale Focus.
     
  19. Nou snap ik er niets meer van...
    Foto's???????????
     
  20. Ik kan hier nog maar één zinnige opmerking over maken.

    Als het niet zo belangrijk is wat de ET-maat is, waarom kan je dan voor iedere auto de juiste maat krijgen, dat is niet voor niets zo?

    Je hebt met een Focus een auto gekocht met een van de beste onderstellen die er is en dat zou je dan gaan verzieken door de verkeerde ET-waarde te nemen.

    Er gaat overigens veel meer mis bij een verkeerde ET waarde:

    - De lagerbelasting wordt hoger doordat het hart van de velg verplaatst (verder van het lager weg)
    - De stuurstraal verandert en klopt niet meer, de auto gaat wringen in bochten en zal daardoor een mindere wegligging hebben en meer bandenslijtage hebben.
    - Er is een grote kans dat de wielen niet vrijlopen in de wielkuipen onder alle omstandigheden
     

Deel Deze Pagina