1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Berrychello - Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost 125pk Titanium

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Berrychello, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binnenkort even mee aan de slag! Wil wel de minpool van de accu loshalen als ik bezig ben, maar daar kan ik niet bij. Iemand een idee?

    Daarnaast zag ik vandaag dat de verf op het stuur afbladdert :( Maar eens bedenken wat ik wil. Want op het dash wil ik ook wat onderdelen (laten) wrappen, dus misschien ook maar het stuur meenemen. Eens bekijken wat mooi is. Ik heb dus mooie houtlook voor op het dash gevonden, maar rond de roosters en op het stuur wil ik iets anders. Matzwart kan, maar wordt zo saai op het stuur. Hout is weer ff té. Ik zag glimmend zwart ook al langskomen, maar dat is 'm ook niet helemaal. Iemand een idee?
     
  2. wat veel gedaan wordt is carbon wrappen, echter zou ik als ik jou was eens kijken of je in de kleur van de auto kan laten wrappen?
     
  3. Ander stuur?
     
  4. Als je de kabel los haalt die vanaf de accu aan de carrosserie is gebout dat is de min van de accu los.

    Als je écht de minpool wilt loshalen (maar waarom zou je dat willen doen als het niet nodig is, zie hierboven) dan moet de accu eruit, anders kun je er niet bij.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  5. Je kan het zelf herstellen opzich. Iemand van het forum heeft dat gedaan, ik dacht @JW

    bij mij begint het ook al heeeeel klein beetje. Maar nog niet boeiend genoeg ;)
     
  6. Wat @JW gedaan heeft kan ook maar dat is toch wel een aardige onderneming. Ik heb het beplakt met carbon fiber folie maar je kunt het ook compleet bij ali kopen. -10265001951289079163.jpg
     
  7. Hoe noem je dit op ali, bij die van bij laat het alu ook wat los aan de bovenzijde.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. Demontage was wat lastig, toch? Dat staat me bij. Als demontage goed te doen is, moet zelf wrappen wel lukken denk ik.
     
  9. Wanneer je handig bent is de sierlijst met geringe middelen weer netjes te krijgen door deze te verwijderen en vervolgens de matte chrome laag van de sierlijst te verwijderen.

    De mat chrome sierlijst kan vrij eenvoudig van de airbagcover worden verwijderd door de punten waar de lijst is versmolten met de cover voorzichtig los te boren. Vervolgens kan je de mat chrome laag verwijderen door de sierlijst onder te dompelen in chloor. Het chloor lost de mat chrome laag langzaam op. Na ongeveer 24 uur verliest het chloor zijn werking en moet dan vervangen worden. Na een dag of 5 is de mat chrome laag volledig verdwenen. Op deze manier de mat chrome laag verwijderen kost weinig moeite. Je moet alleen een beetje geduld hebben.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens kan je de sierlijst bijvoorbeeld voorbewerken en spuiten, (laten) hydrodippen of voorzien van folie.

    Ik heb er zelf voor gekozen om het paneel zilverkleur te spuiten (dezelfde kleur als mijn velgen) en vervolgens te voorzien van hoogglans blanke lak.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Het resultaat is grotendeels afhankelijk van goed voorbewerken en spuiten. In mijn geval is het resultaat zeer goed geslaagd. Om tot dit resultaat te komen Heb ik 2 lagen primer, 3 lagen metallic zilver en circa 8 dunne lagen blanke lak aangebracht. Tenslotte heb ik nadat de lak goed was uitgehard de sierlijst geschuurd (korrel 3000) en uiteindelijk nog 2 dikkere lagen blanke lak aangebracht. Het lastigste bij de laatste 2 lagen was om de lak dermate dik te spuiten dat deze mooi vloeide zonder een sinaasappel effect of druipers.

    Al met al is er behoorlijk wat tijd in gaat zitten om tot dit resultaat te komen maar het was het zeker waard. Inmiddels heb ik een 2e sierlijst liggen welke komende winter, nadat het chrome verwijderd is in de kleur Midnight Sky (de kleur van mijn auto) gespoten gaat worden.
     
    Leon Focus en Berrychello vinden dit leuk.
  10. Ik weet niet of die chrome laag enigzins lijkt op dat van de achterlichten of koplampen.

    Zoja dan werkt remreiniger en een doekje waarschijnlijk ook.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  11. Nee, het mat chrome op de sierlijst van de stuurairbag is totaal anders.

    Feitelijk is het ook geen chrome maar nikkel. De sierlijst is voorzien van een hechtprimer, een koperen tussenlaag en vervolgens een behoorlijk dikke nikkel laag. Alles bij elkaar is het een behoorlijk dikke laag. Ik heb destijds zelf de meest uiteenlopende chemicaliën geprobeerd variërend van thinner tot zoutzuur. Op chloor na bleek geen enkele van de door mij uitgeprobeerde chemicaliën de nikkel laag op te lossen.

    Sommige soorten etsvloeistof voor printplaten schijnen ook goed te werken om deze laag te verwijderen (al moet je hierbij ook veel geduld hebben). Ik had zelf nog ijzer III chloride staan maar dit werkte nauwelijks beter als (de goedkoopste) chloor.
     
    StephenV vindt dit leuk.
  12. Hoe monteer je 'm dan weer? Want de bevestiging heb je doorboord.
    En bij het demonteren moet het stuur los, of alleen de airbagcover? Daarvoor wel minstens een uur de accu los toch?

    Wel handig dan om zo'n frametje te kopen en die te bewerken. want het kost wel wat tijd.

    Iets anders: vandaag de dagrijverlichting aangesloten. Best makkelijk: ingeprikt in de zekeringkast, dat ging best makkelijk. Ik ben blij met het resultaat, al lijken ze me wel wat fel. Aan de andere kant: ik kwam net wat auto's tegen met origineel dagrijverlichting en dat was ook vrij fel.
    met stadslicht:
    [​IMG]
    alleen dimlicht:
    [​IMG]
    alleen DRL:
    [​IMG]
     
    Rykers en René. vinden dit leuk.
  13. Mooi resultaat Berrychello. Je auto is :cool:
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  14. #274 Berrychello, 6 okt 2018
    Laatst bewerkt: 7 okt 2018
    Dankjewel! Ik ben er ook erg blij mee!

    Zit een beetje te zoeken voor wat leuks om de Alto van m'n vrouw op te volgen. Het geld ligt er helaas nog niet klaar voor, maar dit zou een heel leuke zijn:

    klik

    Ze wil graag een beetje luxe en voorruitverwarming en stoelverwarming, en een leuke kleur. Nou, dan moet dit m worden.
    Helaas niet op korte termijn haalbaar maar zoiets gaat er zeker eens komen.

    Over de Focus : helaas doet de claxon het weer niet. Nu lijkt ie echt kapot Maar eens zoeken waar het in zit.
     
  15. link doet het niet.
     
  16. Hier wel?
     
  17. Ik krijg eerst een pagina waarop ik moet bevestigen dat ik geen robot ben, daarna kom ik op een rode fiesta titanium met 80 pk. In beschrijving staat "Reparierter Unfallschaden", opgeknapte schadeauto als ik het goed begrijp. Dit kan klein zijn maar ook groot, wel een punt om rekening mee te houden.
     
  18. Als ik het goed heb begrepen moeten ze in Duitsland altijd vermelden dat er een schade aan de auto is geweest en dat die gerepareerd is. Volgens mij als er gespoten moet worden.
     
  19. Precies. Je weet dan wel dat je iets beter moet kijken, maar ongeveer elk krasje leidt tot zo'n 'registratie'.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina