1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bedradingsschema Radio Ford Focus 2 fase 1 6000CD

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door BarryST, 11 jan 2010.

  1. #1 BarryST, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2010
    Aangezien we in dit draadje er al achtergekomen waren dat het toch niet zo eenvoudig word een andere vraag.

    Wie kan er aan een bedradingsschema komen van een originele ford radio van een :ford::focus:MK 2 fase 1? Neem aan dat fase 2 hetzelfde is......

    De aansluiting van de ISO-connectoren kom ik wel uit maar er bevinden zich ook 2 kleine stekkertjes onder de ISO-connectoren. Een van deze draden is zeker van het speedpulse-signaal aangezien de radio harder gaat naarmate je harder gaat rijden. Ook zal er ongetwijfeld draadje tbv verlichting zijn en eventueel achteruit......En laat ik nou net deze signalen nodig hebben:thumbs:.

    Dus wie o wie heeft het verlossende antwoord:P
     
  2. #3 Danny, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2010
    weet iemand trouwens ook of het mogelijk is om een audio "uit signaal" uit die kleine blokjes te halen ?(Radio 6000 uit een focus 2)

    zodat je niet in de orginele draden hoef te knippen i.v.m een versterker aansluiten.
     

  3. Dit is :thumbs:

    Het gaat dus om Connector B (in tekst) en 3 (op plaatje).
    :censored: Pin 11 (AVC is speedpuls???) en 12 zijn niet gebruikt :censored:

    Waar haal ik nu het speedpulssignaal en achteruitrijsignaal makkelijk vandaan?? Of heeft iemand anders een schema waar ik gelukkiger van word?
     
  4. achteruitrij signaal kan je toch eventueel van de achteruitrij verlichting halen..
     
  5. Neem aan dat je de achterlicht units bedoeld : zo ver weg ;)
     
  6. die loopt van achter het dashboard door de kabelgroot naar achter
    pak je hem aan de voorkant weg :D

    moet je alleen even kijken welke kleuren het zijn

    ik meen dat die aan de passagierskant zit
    want hij gaat aan de passagierskant naar buiten en dan loopt de kabelboom onder de auto door naar je mistachterlicht
     
  7. Zit wat in :P. Maar moet toch makkelijker kunnen?

    Maar waar o waar zit het speedpulssignaal? Niemand in bezit van Etis met electrische schema's?
     
  8. denk dat die wat moeilijk wordt maar moet kunnen!

    die is ook eventueel wel door te verbinden
    maja ik ben er niet zo kapot van om in orginele kabels te knippen.

    of je moet het heel netjes solderen en een krimpkous eromheen doen
     
  9. Word lekker onder onsje zo ;)

    Ja uiteraard. En toen? ;)
     
  10. weet je zeker dat deze er niet inzit dan?
     
  11. pos 11 en 12 zijn onbezet :nocheer:
    Ff snel foto geschoten met behulp van de pennetjes van Joost:thumbs:
    [​IMG]

    Is dit schema trouwens niet voor Focus 1 want mijn stekker ziet er ook iets anders uit (zie rechtsboven)of is dat om het even?
    Zit speedpulssignaal niet op de auto airco ergens? Denk niet dat de dealer dit soort info gemakkelijk vrij geeft:cool:

    Is er dan echt niemand met Etis electrische schema's?
     
  12. Kan je toch van zekeringskast halen ook die onder handschoenenkastje zit
     
  13. #15 Danny, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2010
    @ Barry die is wel van een focus 2.
    maar ik denk dat het makkelijker is om het can bus systeem te pakken.
    wat ik in mn vorige post heb staan

    dan hoef je geen draden te zoeken omdat de canbus interface de juiste draden eruit gooit via het can bus signaa,l en dat betekend ook dat je niet hoeft te knippen in je draden. dit is wel makkelijkere maar dure oplossing.


    maar volgens mij loopt de speedpulse kabels ergens over de versnellingbak heen want daar zit ook die sensor.
    of je moet hem van je snelheidsmeter afpakken maja dat is ook weer zoiets....
     
  14. Danny, je vorige post heb ik gezien maar heb geinformeerd naar de kosten om in te LATEN bouwen en dat was inclusief adapterfrontje, verloopstekker vor radio en antenne en inbouw rond de 200 euro. Dit was bij zelfde bedrijf waar ik Pioneer gekocht heb. Kan me niet voorstellen dat zij ook canbus gebruiken. Bij mijn 1e auto met dit systeem (Nissan Almera 1996)was de draad ook gewoon aangesloten. Deze auto was nog net niet voorzien van carburateur. ;)
    Kan me ook niet voorstellen dat dit in deze auto anders zou zijn aangezien we 10 jaar vooruit gegaan zijn :P

    Je teller zal toch wel electronisch aangestuurd worden?
     
  15. sorry to but in guys:

    Hey Barry:st:,

    Geen probleem die link klopte niet meer deze zou klikbaar moeten zijn:

    http://forum.pocketnavigation.de/in...25&h=4d8d817694f00f5864b2996ce48d79046fa17a0f

    Anders staat hij hier bijna onderaan de pagina

    http://forum.pocketnavigation.de/forum1000028-ford/1008800-gal-signal-fuer-ford-focus-2005-model/

    bestand heet: cjb-vorn.pdf

    dan moet het lukken gewoon je navi aansluiten indien nodig draadje inprikken en een soort trek ontlasting maken met een tywrap o.i.d en testen. Ik kon het zien in het service menu ik weet niet of de avic dat ook heeft

    gr,

    Jeff
     

Deel Deze Pagina