1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BDP-sensor / Brandstofpomp

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door peecee, 26 aug 2009.

  1. Hallo,
    Mijn Focus 1.8 Tddi (bj. 2000) hield er plots mee op. ANWB gekomen. Brandstof rechtstreeks in inlaat: lopen. Toerenteller blijft op nul bij startpoging (draaiende startmotor en motor draait mee zonder aan te slaan). Conclusie wegenwacht: electronisch probleem, waarschijnlijk de sensor (Bovenste Dode Punt- / Nokkenas- sensor) kapot. Afgesleept naar dealer.
    Conclusie dealer: brandstofpomp kapot. Reparatie 2000,-
    Ik had al gelezen over revisiepompen, maar mijn vraag is vooral: klopt het dat de toerenteller nul blijft staan met een kapotte brandstofpomp, of probeert de dealer wat extra geld te verdienen?
    BVD
     
  2. Als de brandstofpomp defect is, zijn er meestal een paar foutcodes te vinden in de computer. Vraag eens welke foutcodes er exact in zitten/zaten.
    Meestal gaat de electronica van de pomp defect, en niet de pomp zelf (mechanisch zijn ze vrij degelijk). Er zijn bedrijven die de electronica voor je kunnen repareren zonder de pomp+distributie te hoeven demonteren.
    Je kan namelijk de besturingsprint er zo af schroeven.
    check bijvoorbeeld deze site: http://www.vp44diesel.de/english

    Maar pas op! deze vlieger gaat alleen op als je de juiste foutcodes hebt.
     
  3. #3 Guust_Flater, 26 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2009
    Als je toerenteller op nul blijft, is het waarschijnlijk je BDP sensor. Voor een brandstofpomp probleem neem je contact op met ECU-tronic. http://www.ecu-tronic.nl/ hier heb ik erg goede ervaringen mee. Kostte mij net geen 1000 euro. En gewoon een jaar volledige garantie. Wat is je KM stand? meestal gaat de pomp rond de 220.000 KM stuk. Zoek met google maar eens op VP44. Als je niet zeker weet welke van de twee kapot is, kijk dan eerst naar je BDP=sensor, deze zijn goedkoper. Dat ze alle twee kapot zijn ( pomp en sensor) is erg onwaarschijnlijk.
     
  4. Hartelijk dank, Guust en dutchguy!
    Weten jullie ook of de toerenteller ook op nul kan blijven staan bij een kapotte brandstofpomp (en werkende BDP-sensor)? Hij heeft trouwens ca. 280.000 gelopen. Ga de dealer nog om die fout-codes vragen. Die vp44diesel site had ik al gezien, maar wordt pas interessant met de codes. En dan maar hopen dat de dealer mee wil werken...
     

Deel Deze Pagina