Bar's Focus ST [24-01-2020] ST moet helaas het veld ruimen

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door BarryST, 4 jan 2010.

  1. #541 BarryST, 2 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2011
    CARE zit hier relatief dichtbij, vandaar dat ik daarheen gegaan ben.
    Zij hebben ook afspraken met mijn verzekeringsmaatschappij aangaande leenauto's enz dus dat is lekker makkelijk:D

    Het is idd netjes opgelost (valt niks over te zeggen:D) maar laten we eerlijk zijn/blijven:
    als je een auto aflevert met een vette druiper op de bumper, heb je het niet helemaal begrepen;)

    Mijn verzekering heeft ook afspraken met nog een andere schadehersteller. Schadenet.
    Ik hoop zeker niet dat het er van komt maar mocht het er van komen dan daar maar eens een kijkje nemen.;)
    Je moet overal een keer geweest zijn, he? :schater:
     
  2. #542 Mike, 2 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2011
    Niets mis met CARe hoor!

    Tja, foutjes maken gebeurt overal, bij elk schadebedrijf. Zolang ze het maar netjes oplossen.

    Schadenet? Haha, ga dan toch maar gewoon weer naar CARe de volgende keer.
     
  3. Euhh... Er zijn tig vestigingen die met Schadenet werken. Dit zegt niks over de schadehersteller zelf!
     
  4. Huh? Vestigingen die met Schadenet werken?
    Dat zijn gewoon Schadenet vestigingen hoor, franchisers.

    Maar ik heb een beetje veel ervaring met ALLE Schadenet vestigingen en CARe vestigingen.
     
  5. Jeejtje Barry!
    Je hebt het goed te pakken zeg :S

    Hopelijk blijft de auto nou strak en blijven ze er met de tengels vanaf ;)
     
  6. #546 Hunter, 2 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2011
    Dus dan zijn meteen tientallen schadeherstellers slecht omdat ze een franchise zijn van schadenet?
     
  7. Ziet er weer straks uit Barry. Word tijd dat je weer een keer deze kant inkomt.
     
  8. Is weer helemaal OK zo en nu houden zo! :dance:
     
  9. #549 BarryST, 3 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2011
    Om hier nog ff op terug te komen.......

    Foutjes maakt iedereen. Gelukkig, dat geeft aan dat dat ook mensen zijn:mrgreen:
    Dat het netjes opgelost is, is idd het voornaamste en dat is gelukt :cheer:

    Maar er moet moet me toch ff wat van het hart.

    Ik breng mijn auto om hem te laten herstellen.
    Als er dan een bedrag van 450 euro ex BTW gevraagd word voor het spuiten van een bumper (geen idee of dat een normaal bedrag is maar oké)
    dan verwacht ik daar eigenlijk wel wat van, iig geen half werk.
    De schadehersteller heeft de bumper ge-de-monteerd. Hiervoor zijn ook de lampen ge-de-monteerd. De bumper is gespoten. Daarna is de hele zwik weer gemonteerd.
    Als bij het monteren van de lampunits dit dan zééééér moeizaam gaat, dan moet er toch een lampje gaan branden maar nee, helaas. (leuke woordspeling trouwens;))
    Op dat moment hadden ze het op moeten lossen maar nee, de lampen worden gemonteerd (met "gepast" geweld) en de auto word gereedgemeld.
    Het feit wil dan dat ik problemen met de lamp ondervind en er op die manier een paar dagen later achterkom dat de bumper niet lekker zit.
    Het word dan wel netjes hersteld :Pmaar ik moet wel in totaal 3x er naartoe voor 1 bumper en dat vind ik zooo jammer:(.

    De schadehersteller verwacht ook dat ik cq de verzekering, het hele bedrag in hele euro's betaal.
    Is het dan zoveel gevraagd dat ik ook goed werk daarvoor terugverwacht en geen half werk???

    Die druiper wil ik het nog geeneens over hebben. Stukje QC ontbreekt.....

    Zo dat is eruit :mrgreen:

    @ Mike, je geeft aan dat ik de volgende keer ook maar weer naar CARe moet gaan. Ook geef je aan dat ze bij alle schadeherstellers fouten maken.
    Waarom zou schadenet dan "minder"/"slechter" zijn dan CARe?
     
  10. #550 Chris van S., 3 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2011
    Mijn opmerking over care is ook uit de lucht komen vallen en uit mijn duim gezogen.
    Want alles wat je op internet plaatst kan toch niemand lezen. :thumbup: :ontopic:

    Edit: Je verzekeraar heeft afspraken met schadenet?
    - Dus dat de schadenet bedrijven jouw auto meer beter zorg reparereren?
    - Omdat ze hogere korting geven richting de verzekeringsmaatschapij. Ter compensatie heb jij als klant geen E.R. als je naar schadenet gaat? Hogere korting betekend dat er meer zorg aan de schadereparatie word besteed door de schadebedrijven. OFZO?


    svp doorhalen wat niet van toepassing is.
     
  11. Nou, gaat weer lekker...
    Gelukkig is het weer hersteld! Stilzetten, hoog hek erom en lekker naar kijken zou ik zeggen :mrgreen:
     
  12. Dat klinkt als de bekende knuppel in het hoenderhok Chris ;) :mrgreen:

    Dat je vanaf heden geen narigheid meer zal krijgen Barry :)
     
  13. Ik neem aan dat je een weloverwogen opmerking gemaakt heb, Chris;)

    Heb wel meerdere negatieve verhalen over CARe gehoord. In ieder geval meer dan positieve.
    Maar zoals vaker (ook op dit forum vermeld) worden de negatieve verhalen wel gepost en blijven positieve achterwege.
    Daarbij blijven negatieve langer en beter hangen dan positieve.

    Met dat in mijn achterhoofd en de afstand ben ik toch naar CARe getogen.
    Echter, na deze ervaring, neig ik toch ook naar "de negatieve kant";)

    Door schade en schande word men wijs :mrgreen:
     
  14. :thumbs: Haha! Mooie bewoording Barry. Je hebt ook 100% gelijk.

    Wat ik ook bedoelde is dat ik IRL heel veel slechte dingen heb gezien van Care. Er zijn ook hele goede vestigingen van Care maar ook hele slechte. En ik weet dat jij heel precies bent op je automobiel, en verwacht word dat er netjes met je auto word omgegaan. Vandaar dat ik mijn hart even vasthield.
     
  15. Je mag je hart weer loslaten hoor;)

    Bedankt voor je medeleven maar dat geld natuurlijk voor iedereen:dance:


    Geen idee hoe je tekst doorhaald zonder te tekenen op mijn scherm maar ik denk dat er zoiets overblijft:

    Ik snap je gedachtegang maar ben helaas eraan gebonden om schade door deze bedrijven te laten verhelpen mits ik niet in een hele papierwinkel wil belanden;)
     
  16. No thanks Barry!

    Maarre, waar ik nou benieuwd naar ben. Waar staat dat jij gebonden bent aan de schadebedrijven die de verzekeringsmaatschapij opgeeft. Het is JOUW auto en jij bepaald wie er aan de auto werkt.

    De enige prijs die je misschien betaald, als je naar een schadebedrijf gaat die niet is aangesloten bij de verzekeringsmaatschapij, is dat je je E.R. volledig moet betalen. (en vaak nemen die bedrijven je E.R. over, compleet of voor de 1/2.
    Papierwerk laat je in dat geval ook over aan het schadebedrijf.
     
  17. @ Chris: Het moet niet, maar er zitten voordelen aan als je dit doet.
    Ze gaat de rekening bijvoorbeeld rechtstreeks naar de verzekeringsmaatschappij.
    Bij andere herstellers zal je dit bijv. zelf voor moeten schieten.

    Ander voorbeeld kan zijn een gratis leenauto tijdens de duur van reparatie.
     
  18. Niemand bepaald dat. Ja, ik uiteindelijk natuurlijk.

    Ik heb een eigen risico van 135 euro dus dat valt ook nog wel te overzien;)
    Verder word vervangend vervoer ook vergoed bij reparatie bij 1 van de "topherstellers" :schater:

    Dat eigen risico kom ik zeker wel te boven maar ik dacht dat het papier technisch nogal een drama werd.
    Als dit niet het geval is, gaat ie volgende keer (hoop het niet;)) zeker wel naar iemand anders:D

    Edit....een leenauto bij een niet "tophersteller" word voor maximaal 75% vergoed mits het een verhaalschade betreft;)
     
  19. @Mark:
    - Als er accoord is van de verzekeringmaatschapij cq expert dan kan de schadeboer de factuur rechtstreeks naar de verz.maatschapij sturen. (mits berekend via de normcalculatie)
    - Sowieso betalen de schadeboeren de vervangend vervoer auto's voor de verzekeringsmaatschapijen (aha, vandaar dat t vervangend vervoer gratis is!) dus die auto krijg je ook nog is mee.
     
  20. @ Chris: Uiteraard hoef je mij dat niet te vertellen (akte van sessie), maar zo wordt het uitgelegd door verzekeringsmaatschappijen.

    Bij verhaalschades maakt het nog minder uit of je naar zo'n hersteller gaat. Tegenpartij betaald tenslotte toch de schade, dus ook jouw eigen risico.

    @ Barry, Allianz??? :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina