1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bandenhotel Ford

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Marc1986, 4 feb 2012.

  1. Ik ben van plan om bij de Ford dealer een set winterbanden met stalen velgen aan te schaffen (mits de prijs redelijk is).

    In zie in de folder over Ford winterbanden het volgende staan:

    Bandenhotel

    Zodra de lente aanbreekt, laat u uw zomerbanden
    weer op de auto monteren. Tot die tijd kunt u de
    zomerbanden laten ‘logeren’ in het Bandenhotel.
    Het Bandenhotel is een full service dienst; inclusief
    opslag, transport en verzekering. Veilig, comfortabel
    en zonder omkijken.
    Voor slechts € 75 per wissel verzorgt uw dealer de
    wissel en half jaar opslag.


    Worden voor deze prijs je huidige zomerbanden ook gereinigd (mijn lichtmetalen velgen zitten onder het wegzout nu)? Want anders liggen ze nog 3 maanden in de opslag in het zout te rotten :schater:

    Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
     
  2. Of zij het voor je schoonmaken weet ik niet. Deze folder heb ik ook gezien Wel weet ik dat 150 Euro voor 2 wissels per jaar behoorlijk duur is ;)

    Ook bewaren ze niet de bijbehorende moeren voor het geval je aparte moeren voor stalen en lichtmetalen velgen hebt.

    Andere bandenspecialisten/garages kunnen het opslaan voor veel minder dan 150 Euro.
     
  3. Heb je een plekkie thuis bv een schuurtje of iets, lekker allemaal zelf doen ;)
     
  4. Ja ik heb een schuur en een oprit waar ik ze kan schoonmaken.
    Vraag me alleen af of je de velgen makkelijk kan meenemen in de auto?
    Zijn die dingen zwaar om te tillen?
     
  5. In een Wagon kun je ze makkelijk meenemen, in een hatchback even de achterbank plat, dus iets minder makkelijk. Tillen is geen probleem (het zal ca 12kg / stuk zijn schat ik), en voor die 2 keer per jaar is dat toch geen probleem?

    150 euro per jaar vind ik veel geld, kun je snel besparen.
     
  6. Ik zou ook zeggen houd het lekker in eigen beheer, kun je zelf bepalen wanneer ze onder gaan en weer onderweg natuurlijk.
    Zelf heb je alle tijd om ze schoon te maken, en lekker in wax te zetten ed.
    Het enigste wat ik je kan aanraden, koop een goede krik en een momentsleutel.
    En een banden standaard natuurlijk.
     
  7. bij ons op het werk hebben wij ook een bandenhotel.. en als je ze schoon wil hebben moet je het voor die tijd melden. dan maken wij ze schoon:P
     
  8. 75 is zeker veel. Ik betaal 48 euro per wissel. Goedkoopst is om ze zelf ergens thuis op te kunnen slaan.
     
  9. ja 75 is aan de hoge kant maar het kan gekker
     
  10. Ik weet nog een goedkopere manier, de zomerbanden vervangen voor 4 seizoenbanden en je hoeft helemaal niet te wisselen. Ze zijn zelfs goedgekeurd voor buitenland.
     
  11. Mooi advies Jan.

    Alleen vind ik 4 seizoenbanden in de zomer slechter dan zomerbanden en in de winter slechter dan winterbanden.
     
  12. Naar mijn weten moet je in duitslamd volwaardige winterbanden hebben, en zijn all-season banden hiervoor niet goedgekeurd.
     

  13. Voor de wissel en uitlijnen betaal ik 30 euro. Ik heb nu dus de zomervelgen in de berging liggen.
    Standaard is niet speciaal nodig.
     
  14. Nee hoor, zie voor uitleg dit dericht.

    Het zal best zo zijn dat all-seasons in het algemeen in de zomer niet hetzelfde presteren als zomerbanden en in de winterbanden niet hetzelfde als winterbanden. Echter, als je een set all-seasons banden van goede kwaliteit uitkiest en niet tot op het randje rijdt, voldoen ze prima. Nu met de sneeuw heb ik meer dan voldoende grip (nog niet aan het glijden geweest) en in de zomer rijdt het ook prima. En na 10.000km had ik ongeveer 1mm slijtage (achter iets minder, voor iets meer), dus ook geen extreme slijtage in de zomer.
     
  15. Volgens de ANWB ;)

    Maar niet mijn ding, sorry. Ik houd het wel bij zomer en winterbanden, vooral in de zomer hebben mijn banden het behoorlijk te verduren :badgrin:
     
  16. Waarbij natuurlijk aangetekend moet worden dat geen enkele band met minder dan 4 mm nog als winterband kwalificeert; 1.6mm is de minimale profieldiepte om nog net door de APK te komen maar is in alle omstandigheden te weinig wat mij betreft.

    Begrijpelijk, want volgens mij maak jij genoeg kilometers om twee setjes binnen afzienbare tijd op te rijden. En daarnaast rijd je volgens mij ook vrij sportief. :)

    Als je daarentegen weinig rijdt (10k per jaar) en niet het uiterste van je banden vergt, zijn all-seasons een mooie tussenweg.
     
  17. Volgens mij moeten we even terug ontopic.
    De TS vroeg of iemand ervaring heeft met het laten opslaan van je banden door Ford. Het z.g. bandenhotel.
     
  18. Geen ervaring met het hotel...maar klinkt wel erg duur, andere bandenleveranciers
    zijn beduidend goedkoper....en misschien nog wel beter ook
     
  19. Je hebt helemaal gelijk Jack, en mijn antwoord daarop is zoals ik al heb laten doorschemeren: Nee ik heb geen ervaring met een bandenhotel tenzij de schuur als hotel gerekend mag worden. Indien dat het geval is dan weet ik wat ik de komende zomer gaan doen met de schuur :schater:

    Marc geeft al aan dat hij thuis ook een schuur heeft, mijn advies lekker thuis opslaan, een goede krik kopen en de bandenwissel lekker zelf doen. Bij twijfel over uitlijnen en eventuele balans problemen kan je altijd nog een bezoekje brengen aan de bandenspecialist. Voor balanceren ben ik €13,60 per band kwijt en uitlijnen kost me nog eens €54,-

    Tenzij je voor de opslag in je eigen schuur moet betalen en je ook in je eigen arbeidsloon voorziet lijkt het me goedkoper de boel in eigen hand te houden ;)

    Oja wat dat vervoer van de banden betreft daar heb je geen wagon voor nodig, het is wel gemakkelijker natuurlijk, maar in een hatch lukt het ook :mrgreen:
     
  20. Ik heb zelf een tijdje geleden ook deze folder bij de dealer meegekregen. Mijn conclusies hierover zijn:

    *Het kost €150,- per jaar voor 2 keer wisselen van de velgen en opslag van de velgen.
    *Voor dit geld zijn de velgen/banden verzekerd (maar hoe toon je aan dat er tijdens montage/demontage of opslag schade is ontstaan?).
    *Afhankelijk van de dealer is het mogelijk om de velgen te reiningen. Hiervoor betaal je (volgens de dealer hier) het normale uurloon.
    *Wil je de velgen voor montage nog laten balanceren moet je hier ook extra voor betalen.

    Als je er helemaal geen omkijken naar wil hebben is het dus een behoorlijk prijzige aangelegenheid.

    Persoonlijk ben ik van mening dat als je de ruimte hebt je de velgen beter zelf op kan slaan. Je kan dan de velgen verwisselen wanneer het jou uit komt en naderhand heb je tijd genoeg om de velgen te reinigen en in de was te zetten.
     

Deel Deze Pagina