1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

banden raken wielkas met inveren

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door nick-st, 27 aug 2013.

  1. hallo,

    sindskort heb ik 25mm wielspacers gemonteerd. alleen nu raak ik met inveren af en toe de wielkassen.

    zijn hier iets vsn veerwegstoppers voor te krijgen of iets dergelijks of is er een andere manier om dit tegen te gaan( jaaa nee ik weer het rustig rijden, maar rustig en st gaat niet samen natuurlijk he:schater:)

    thnx alvast voor de bijdrage nick
     
  2. Er zijn verschillende oplossingen voor om de veerweg te beperken. maar wil je dat wel? Is het niet verstandiger om spacers van 20mm te monteren? Dan ben je er ook vanaf.

    Die begrenzers heb ik nog nooit vertrouwd, rubber blokjes tussen je veren.... je krijgt dan rare belastingen op bepaalde plekken in de veer. Ik zou dat persoonlijk echt niet willen. Veren en schokdempers moeten gewoon hun werk kunnen doen.
    Als de wielen aanlopen in de kasten zijn of de kasten te klein of de wielen te groot / te ver naar buiten.
    Kasten te klein kun je aanpassen door ze uit te rollen. Wielen die te ver naar buiten steken kun je aanpassen door ze verder naar binnen te zetten.

    Je geeft zelf al aan dat het een ST is en dat rustig rijden niet echt vaak voorkomt. Pas dan s.v.p. goed op met het prutsen aan veren.

    Maar als je het dan toch echt wilt: http://www.autostyle.nl/catalogus/onderstel/vering-en-demping/veerweg-begrenzers.html
     
  3. Dankje snap ikcmaar kon er heel goedkoop aankomen. Vandaar dat het 25 is geworden. Jammergenoeg net iets te idd maar het is maar heeeeeeeeel af en toe dat ik ze raak.
     
  4. Even wat vrienden uitnodigen..
    [YOUTUBE]UIKlPz4OL3s[/YOUTUBE]
    Of iets meer profi:
    [YOUTUBE]_I_9QQdTrHE[/YOUTUBE]
     
  5. Gooi ze op Marktplaats? Kijk wat er gebeurd ...
    Jouw banden raken de veren, en dit is met 20mm spacers niet zo? Beetje lullig als dit straks met 20mm ook zo is. Komt dit i.c.m. verlagen? Want heb deze niet eerder voorbij horen komen.
     
  6. Gertjan die eerste lijkt me beetje primitief en de 2e jab zoon appparaat heb ik nie helaas. Moet dus iets anders gaan verzinnen
     


  7. Neej neej steff kijk. Er ligge rs wielen onder. Namaak dan... maar goed. Die liggen perfect. Alleen nu heb ik er 25mm spacers op geknutseld en nu als ik inveer raakt hij de buitenrand van de wielkas. Zoon apparaat zou idd een oplossing zijn alleen durf ik dat zelf niet aan..
     
  8. Klopt, die eerste was ook meer 'voor de grap' Er zijn er ook die het met een honkbalknuppel doen.:schater:
    [youtube]uXjL2G_QpjQ[/youtube]

    Dat uitrollen schijnt redelijk goed te gaan, mits je niet te ver wilt gaan, maar ik zou er zelf ook niet zomaar aan beginnen (ook niet aan spacers, maar dat terzijde) Op het mx5 forum is er 1 die was wat te enthousiast en heeft naderhand alle 4 de wielkasten opnieuw moeten laten spuiten, maar die ging dan ook wel extreem veel breder. Misschien dat er iemand is die wat meer ervaring heeft. Als het maar af en toe is, is het misschien voldoende om de vouw plat te rollen. Volgens mij kitten ze die dan wel goed af, omdat je sneller last van roest krijgt (water komt er wel tussen, maar het droogt niet meer op).
     
  9. 25 mm spacers wilde ik eerst ook totdat ik hoorde wat het allemaal met je lagers en dergelijke deed toen ben ik er rap vanaf gestapt van dat idee.
     
  10. Zag dit weekend Chip Foose de wielkasten "aanpassen" met een stuk hout.
    Hij zei er wel bij " Don't try this at home!".
     
  11. Veel meer kun je met de hand ook echt niet doen.
    Ik heb al heel veel wielkasten gedaan maar veel verder dan de rand omzetten lukt je niet. Je krijgt het metaal van de schermen niet uitgerekt. Als je dat toch probeert te doen is er een dikke kans dat je ergens verderop in het scherm een vouw / plooi gaat krijgen.

    Ik maakte altijd eerst de rand goed schoon, laten drogen en dan inspuiten met tectyl. Dan kan je gaan rollen. Eerst met een kleine hoek en dan meer en meer tot je de rand helemaal naar binnen hebt staan.

    Let er wel heel goed op wat je lak gaat doen, zeker op de rand zelf. Ga je te snel of te scherp dan zal de lak gaan barsten. Verwarmen heeft geen effect. Gewoon erg voorzichtig zijn en met kleine beetjes omzetten. je kunt er beter een half uur over doen dan binnen 5 minuten met schade zitten.

    Er zijn zat bedrijven die uitrollen voor je of waar je er één kunt huren. Vaak kunnen ze je bij een banden / velgen bedrijf wel verder helpen.
     
  12. [MENTION=12116]nick-st[/MENTION]:
    Welke ET hebben die velgen? Originele :rs: velgen hebben een ET van 60 en dan zou het moeten kunnen zonder aan te lopen.

    De ET grens bij de :focus2: ligt bij 30 als ik me niet vergis.
     
  13. Heb ik ook gezien, geweldig toch :schater::schater:
    Denk wel dat het maar een tijdelijke oplossing was. Op den duur wil die wielkast toch weer terug in zijn oorspronkelijke vorm
     
  14. Is er iemand die mij hierbij kan helpen??? Beetje ervaring zou fijn zijn..


    Mare stephan uberhaubt spacers is slecht tog en neem aan dat deste breder slechter word. Maar ik heb porche'es gezien met zeker 75 er op. En die hebben het ook lang vol gehouden moet ik zeggen...
     
  15. Porsche is denk ik van iets andere kwaliteit als ford. Qua prijs kwaliteit verhouding. Het is ook maar een tip.
     
  16. Dat valt allemaal wel mee hoor. Het zijn meer broodje-aap verhalen dan werkelijkheid.
    Natuurlijk is het zo dat wiellagers meer op hun broek krijgen als er spacers gebruikt worden. Moment = kracht x arm. Dus hoe groter de afstand (de arm) vanaf het lager hoe groter de belasting op het lager. Maar je moet wel een hele grote arm (hele dikke spacer) gaan gebruiken wil je de extra snelle slijtage van je lagers gaan merken.
    Het grootste set wat we ooit gemonteerd hebben was 120mm (12cm!) per wiel. Die auto rijdt nog steeds met het eerste setje lagers.

    Wel is het zo dat, als het lager al niet echt fris meer is, je veel sneller zal merken dat het flink aan het slijten is.
    Maar maak jij je maar geen zorgen met 25mm spacers.
     

Deel Deze Pagina