1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Banden met extreem veel grip

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Clank, 17 sep 2013.

  1. Hoi allemaal,

    Ik had even een kort vraagje:
    zelf heb ik momenteel een fiesta met Dunlop SP01 eronder. Dit komt neer op erg zacht rubber waar je echt enorm veel grip mee hebt.
    Nu heb ik een tijdje terug mijn auto uitgeleend aan een vriend van mij die dus een Focus uit 1999 rijdt, en die vond de grip geweldig. Nu zijn banden versleten zijn wil hij dus graag iets vergelijkends. De Dunlop SP01 is niet beschikbaar in zijn maat (185/65/14), maar we zijn nu wel even benieuwd wat jullie eronder hebben in de categorie: meer grip dan dat je eigenlijk nodig hebt.

    Alvast bedankt!
     
  2. #2 Elco, 17 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2013
    een A merk band met een hoog benzine verbruik op de bandenlabel sticker!

    http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl

    ziehier

    Goodyear Duragrip bijvoobeeld. of gewoon michelin!
     
  3. of gelijk een goede rden om een maatje grotere velgte kopen ;-)
     
  4. Nieuwe velgen gaat em nog even niet worden. Hoe leuk het ook zal zijn. We hebben het hier namelijk wel over studenten.

    De goodyear duragrip ga ik even naar kijken.

    De "gewone michelins" liggen er nu onder en dat is vaak niet voldoende. Hij heeft er momenteel die michelin energy savers onder (overigens ook geen slechte als je het vergelijkt met het B merk, maar nog steeds bagger voor een sportieve rijstijl).
     
  5. toyo 888, dan heb je zat grip!

    michelin energy savers is troep, heb ik er nu ook onder, ging vd week met gierende banden door de bocht, terwijl ik met m'n meteors zuks nog nooit heb gehad. scheelt maar een inch kwa velgmaat, maar ik schrok er zowaar van, neen, dan maar liever wat minder zuinig en wat meer grip, wel zo veilig!
     
  6. als ik zo het profiel bekijk van die 888, dan lijkt me dat niet een betere oplossing. Hou er even rekening mee dat dit een dagelijkse auto is, die door een fotograaf wordt gebruikt die nog wel eens wat onverharde weggetjes over moet, of midden in de regen moet rijden. Volgens mij hebben deze banden een stuk mindere afvoer van water.

    Daarnaast hoor ik ook nog steeds heel erg gemengde reacties over toyo. De een vind ze geweldig, de ander vind het vreselijk. Persoonlijk zou ik dan liever gaan voor een wat bekender merk dat wel hoog aangeschreven staat.

    Overigens ben ik het wel compleet eens met je dat ik liever wat meer benzine verbruik en enorm veel grip heb dan dat ik met minder grip moet doen voor het milieu. Niks is namelijk zo slecht voor het milieu als een ongeluk met 5 liter olie en een hoop andere vloeistoffen over het wegdek... Laat staan wat een vervangende auto doet tegen het milieu.
     
  7. Ik zou kijken voor regen race banden.... veel grip bij nat en zacht rubber...
     
  8. Even realistisch: het gaat om 14" velgen met een relatief hoge band; 65%. Waarom zou je dan banden met extreem veel grip monteren, om sportief te gaan rijden? Schaf dan een set velgen van minstens 16" aan.
    Je geeft zelf al aan dat het een daily drive is voor een student die soms ook offroad rijdt. Kies dan een goede A-merk band.
     
  9. Conti premium contact oid zijn prima zat voor dit doeleind. Energy"saver" van Michelin heb ik er nu onder en die raad ik af; grip valt me tegen en ze zijn niks zuiniger dan mijn winterbanden op 17"...
     
  10. Voor 14 inch is weiig fatsoenlijks meer te krijgen, ik heb een goeie slag geslagen met 4 pirelli banden die op mn 14 inch zitten, maar voor 100 euro heb je 4 rechte 15 inch velgen, spuitbus verf en je kunt aan de knappe banden ipv aan de troep. Grip bij offroad is minder grip bij onroad, en andersom...
     
  11. Overstap naar 15" is lastig te maken, omdat het nu nog om 2 banden gaat. Waarschijnlijk over een half jaar de andere 2. Hoort eigenlijk niet vind ik, maar het is ook niet mijn auto.

    Overigens wordt de stap naar grotere velgen over een paar jaar wel gemaakt. 14 inch is meer iets voor op een fiesta. Maar dan wordt er ook even goed geinvesteerd in een knap setje lichtmetaal.

    Uiteindelijk is er gekozen voor Dunlops. En dan de tip van zo veel mogelijk brandstof verbruiken. Deze bevallen overigens wel heb ik gehoord. Bedankt voor jullie input.
     
  12. Banden met te veel grip slijten juist ook sneller.
     
  13. Ahum ik zag gisteren dat er veel bandensets per opbod worden verkocht op de site bva auctions misschien een idee ?

    Tenslotte je noemt student en weinig geld

    Misschien kun je daar iets leuks scoren
     
  14. als laatste goedkope optie, ga eens naar een asfalt f1 of f2 (brisca) evenement op bv lelystad, daar staat meestal een truck van proflex, maar ook meestal wel eentje van een bandenkerel, die levert bandenverzachter. tijdelijk, maar je zit letterlijk aan t asfalt gekleefd...
     

Deel Deze Pagina