Ik heb gisteren bij Dennis rs een setje focus rs1 velgen gekocht. Deze velgen worden eerst gestraalt en gecoat en dan komen er nieuwe bandjes om. De velgen komen op een st170. ik zal hier binnekort een draadje over maken maar ik wacht er nog heel even mee omdat ik de focus nog niet heb Nu ben ik dus een beetje aan het orienteren voor de banden. Zelf ben ik altijd wel gecharmeerd van de toyo proxes. Ik heb om de compomotive's van de escort rs turbo de t1-r liggen en die bevallen mij heel goed. mega grip bij mooi weer en ze maken geen lawaai. Nou ben ik er al achter dat ik de t1-r alleen in 225/40/18 kan krijgen. Als ik op de maat 215/40/18 kijk kom ik op de t1-sport uit. Hier heb ik geen ervaring mee maar zal redelijk vergelijkbaar zijn. alleen iets duurder. Nu twijfel ik nog een beetje over welke maat ik neem. bij 225/40 heb je qua banden wat meer opties maar denk dat 215/40 beter zal zijn. Zowiezo qua rolomtrek ligt de 215 40 al dichterbij de rolomtrek van de origeele st170. daarbij gaat er ook een schroefset onder de st komen en het lijkt mij dat je met 215 de kans op aanlopen al wat kleiner maakt. Maar mijn kennis hierin is verder erg beperkt dus ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en adviezen. Sta trouwens open om allerlei merken te overwegen hoor, niet alleen toyo.
215/40/18 is de maat die je moet hebben als je de wielen gaat monteren op een standaard Focus 1. Deze maat heb je ook nodig als je lager gaat dan 35/40 mm i.v.m. aanlopen. Als je extreem laag gaat (airride of -75mm) zul je zelfs moeten overwegen om 215/35 te monteren; het past dan allemaal maar net. Bandenkeuze is heel persoonlijk; zelf vind ik Pirelli heel fijn maar zijn niet heel slijtvast. Momenteel Continental ContactSport 3 en daarvoor Falken FK452.
hij wordt uiteraard wel wat leger met die schroefset maar niet overdreven. Het is een auto voor dagelijks gebruik dus moet ook normaal te gebruiken zijn. maar dan wordt het dus idd 215/40 nu alleen nog even kijken welke het gaan worden
Op andere forums wordt voor de originele RS velgen onder een verlaagde focus 1 aangeraden om banden in de maat 215-35-18 te gebruiken. Dit zou de enige bandenmaat zijn waarmee je geen last hebt dat de banden aanlopen. 1 gebruiker gaf aan dat 225-35-18 zowieso wel aanloopt. Nu heeft de ST170 wel een iets andere bandenmaat als de normale focus 1 maar de kans is redelijk aanwezig dat als je de auto verlaagd met een schroefset de banden in de door jou genoemde bandenmaten aan kunnen lopen.
http://passionford.com/forum/wheels-and-tyres/338933-mk1-focus-rs-wheels.html hier wordt het ook genoemd om 215/35 te gebruiken. Deze maat zou ik dan ook aanhouden inderdaad!
Ook deze Focus heeft 215/35 gemonteerd i.c.m een schroefset. Op een niet verlaagde Focus zou wanghoogte 215/40 volgens mij wel passen maar zou er niet aan denken om hiermee te gaan rijden na montage van een schroefset.
ik denk dat ik eruit ben. dan zullen het nemalijk deze worden: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop...._pro_Seite=15&Transport=P&dsco=107&sowigan=So al vind ik de 35 hoog wel erug plat hoor. en zo laag als bovenstaande focus zal de st echt niet worden
Ik zweerde eerst ook bij toyo, maar rijdt nu met deze band : http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop...._pro_Seite=10&Transport=P&dsco=107&sowigan=So Vind ik persoonlijk een betere band als de toyo. Cupt minder en betere grip bij nat wegdek. Daarnaast scheelt het 20 euro per band in jouw maat.
hmm dat is dan zeker het overwegen waard. hoe zijn deze banden qua geluid? en zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze band? of dit merk?
Denk dat ik in deze maat toch voor de wat slijtvastere en meest gripvolle band ging. Dan maar 2 tientjes meer per band... Heb je al een keuze gemaakt?
nee ik heb de banden nog niet besteld. ik ga nog ff een weekje twijfelen en dan volgende week bestellen. tot nu toe twijfel ik nog steeds tussen de toyo en de khumo. iemand nog andere suggesties in die prijsklasse?
Volgens Autoweek waren Toyo´s toch niet de beste koop? ze stonden laatste in het rijtje volgens mij. Gerco.
mijn ervaring dat ik zie op het werk is als volgt wil je goeie band dan pak je een michelin type maakt dan niet uit zolang maar nieuw is je kunt dan nooit een verkeerde band eigenlijk pakken ivm niet de juiste maat voor michelin zou je toch andere merk moeten hebben liggen bij mij ook onder en zijn goeie banden gislaved, fulda heb ik ook goeie ervaring mee monteren ook b-merk band g-grip dit is eigenlijk een goedkope michelin band ivm michelin die type band produceert falkan, pirelli, continental minder dit verschilt van geen grip tot ongelijkmatig afslijten tot band te hard qua comofort en rolgeluid ook niet altijd de beste
Niets zo persoonlijk als bandenkeuze. Ik zie Werner schrijven dat een Michelin altijd goed is. Ikzelf vind dat glibberbanden. Toyo: topgrip, maar je ziet bij wijze van spreken de stukken rubber voorbij vliegen, zo hard slijten ze. Pirelli idem dito. Conti: prima band, maar kan wel eens gaan cuppen. Ik zelf heb er nu Goodyear Excellence onder zitten. Grip is prima, op natte rotondes en te enthousiast op het gaspedaal slipt binnenste wiel soms wat door, maar dat doet elke band. Verbaas me erover dat de banden nog zoveel profiel hebben, heb er toch al weer aardig wat sportieve kilometers onder zitten.
Ivm bandhoogte je moet 35 hoog hebben met 18 inch. Jaren mee gereden 215 -35-18 met toyo,s Je moet niet de 40 bandjes hebben word ook aangegeven alleen geen idee meer waar dat stond.