1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto wil moeilijk starten en knipperend voorgloeilampje

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door sjah, 24 dec 2007.

  1. Ik heb zonet een half uur gereden en ging tanken bij de Shell. Na het tanken probeer ik mijn TDDI te starten en dit lukte maar niet. :shock: Ik gloeide eerst voor (effe wachten) en daarna probeerde ik te starten. De auto sloeg aan en meteen weer uit, waarna het voorgloeilampje begon te knipperen.
    Dit gebeurde zo'n tien keer, waarna ik 'm wel draaiende kreeg. Heeft iemand een idee wat er loos is/was? Zijn de gloeipitten(? o.i.d.) op?

    Het is wel apart omdat ik een half uur gereden heb waardoor de motor helemaal warm was. Ik zou denken dat voorgloeien dan niet noodzakelijk is.

    Ik moet vanavond nog weg, maar ben bang dat ik 'm niet meer van z'n plaats krijg... (lekker handig zo tijdens de feestdagen).
     
  2. Der zal nu wel een foutcode op geslagen zijn,misschien met uitlezen dat ze er achter kunnen komen????
    Vind gek dat die nu wel weer loopt!!!!!!!
    En gas geven reageerde hij daar wel op??????
     
  3. Hij sloeg de hele tijd aan en daarna meteen weer af. Hierna heb ik gestart en zodra die aansloeg gas gegeven. Dit werkte.
    Toen ik thuis kwam kon ik'm gewoon weer starten, maar ben bang dat ik zo meteen de sjaak ben als ik vanavond probeer weg te komen.
    Heeft de ANWB bellen dan zin? Of is dat alleen voor pech onderweg?
     
  4. Als je woonplaatsservice erbij hebt, dan kun je ze ook gewoon aan huis laten komen.

    Heb je al gekeken of er een foutcode staat? Uitlezen via de diagnostiekstand van de tellerunit? Als die wijst op problemen met de inspuiting of iets anders motorisch, dan zou ik toch zeker mijn oor nog eens te luisteren leggen bij die pomp, of er geen slechte diesel is, o.i.d.
     
  5. Uhm, hoe doe ik dat: die diagnostiekstand? En ik heb trouwens V-power diesel getankt en hij was nog halfvol, dus door het tanken kan het volgens mij niet komen.
     
  6. heb net ff op de tis cd gekeken!!
    Reset knop indrukken contactslot op II/III reset knop loslaten als er test word weer gegeven,daar na door de cyclus heen gaan door iedere keer de reset knop in te drukken,het instrumenten paneel laat de wijzers volledig uit slaan!!!!!!
    Het word gede activeerd als het contact op nul staat!!!
    Ff in het klein neer gezet!!!!!!1
     
  7. :) leuke feature. OK, ik krijg de volgende meldingen:

    r22
    E001
    NONE dtc

    P.S. Ik heb 'm zonet weer gestart en dat ging in één keer goed.
     
  8. helaas niks te vinden!!!!!
     
  9. happy happy joy joy

    Kerstmis is mij goed gezind: ook bij een koude motor startte hij normaal. Tevens ligt de topsnelheid weer op 188 ipv 165 km/uur, dus ik ben weer helemaal blij.
    Misschien moet ik als dank toch maar weer eens naar de kerk...

    Maar eerst ga ik mijn Focus eens verwennen met een chipbeurtje bij Fordtune in Belgie. :D
     
  10. Toppie dat die weer goed is !!!!!!!
     
  11. Ik kan op een volgende meeting wel eens een diagnose apparaat meenemen. Heb namelijk zo'n ding liggen op het werk.
    Hij kan zelfs de "oude" diesels uitlezen (waaronder de tddi).

    Ik wil hem eerst zelf eens goed uitproberen, zodat ik weet hoe het allemaal werkt enzo. (het is zo lullig als ik hem meeneem en zelf niet eens weet hoe het werkt 8) )

    Dutchguy
     
  12. Goed idee! :D
     
  13. Ik heb begrepen (andere forums) dat het uitlezen via de diagnosestand akeen foutmeldingen weergeeft die met de dashboardunit te maken hebben. Misschien moeten we dit eens een keer testen.
     
  14. knipperende gloeispiralenlampje heb ik ookgehad, was een storing, en dan staat ie in de noodloop. in het meest ongunstige geval blijft dat zo tot je bij de garage bent geweest om het op te laten lossen. wat je kunt doen is even de boel resetten, door de accupool + er even een minuut of 10 af te halen. Moet je wel je klok en radio opnieuw instellen, maar ach..

    hoe dan ook, ergens zit een foutje, dus ik zou m even laten uitlezen.
     
  15. Ik denk dat deze storing ook te maken heeft met je vorige probleem
    (het niet vooruit te branden zijn), dus ik zou toch even laten uitlezen,
    ben bang dat het weer terug komt :(
     
  16. Ik wilde 'm vandaag even laten uitlezen, moet ik een afspraak maken: vanaf 8 januari. Hoeveel moeite is het om 'm uit te lezen? Dat is tich in 5 minuutjes gepiept of niet?
    Maar goed, ik zie wel... op 8 januari ben ik waarschijnlijk alles alweer vergeten... :wink:

    Die pluspool loskoppelen... heb ik daarvoor nog instructies nodig (kan ik een schok krijgen o.i.d. :oops: )?
     
  17. instructies vooor loskoppelen:
    1. doe de auto uit..
    2. doe de motorkap open
    3. haal de accubakkap eraf
    4. bepaal wat de pluspool is (rode kabel die aan de accu zit op de plek waar een plus staat)
    5. pak een sleutel (bij mij 13)
    6. sleutel de klem losser (niet helemaal)
    7. haal de klem los en zorg dat de klem geen contact meer kan maken met de accupool, bijvoorbeeld, doe er een stuk karton tussen.


    Het mooiste is, je kunt geen schok krijgen, tenzij je de minpool van de accu en de pluspool beide vastpakt met natte handen. En dan nog maar 12v. Ook is het verstandig geen gereedschap op de beide polen tegelijk te leggen.

    Echt waar Sjah, het stelt niets voor en als je een beetje netjes werkt gebeurd je niets...
     
  18. :wink: Thanks, Buurman!
     
  19. Heb je wel de code voor je autoradio??
    anders heb je weer geen radio :roll:
     
  20. Ik heb sinds kort een Ford Blaupunkt MP3 radio. Hierop zit niet een code (en ook geen afneembaar frontje :oops: ).
     

Deel Deze Pagina