1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto start niet meer, accu dood. Krijg de accu niet los!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door soheilmd, 12 jan 2012.

  1. Zo heren, net gemeten wat 11.9V, jullie advies gevolgd en kabel tussen gezet naar mijn eigen auto en voila auto start. stukje gereden en auto uit gezet en weer niet starten. voor zekerheid nogmaals start kabel de tussen en auto start direct weer.
    conclusie accu DOOD.
    nog enig voorkeur welke merk? deze is 43Ah, heb rond gekeken de meeste zijn 45ah, mag deze ook errin of meot ik me aan de 43 houden?
     
  2. Ik verwacht geen problemen met die 2amp/u meer.........merk geen idee....
     
  3. Zelf heb ik toen mijn accu kapot ging (zowel bij mijn focus 1 als mijn Focus 2) de accu meteen vervangen door een zwaarder type (70Ah). Persoonlijk heb ik liever een net wat zwaardere accu als dat er af fabriek in zit. Zeker als je bij koud weer af en toe korte ritjes maakt en de voor en achterruitverwarming gebruikt houdt de standaard accu het al vrij snel voor gezien. Met een zwaardere accu heb je dan wat meer reserve.

    Overigens moet je niet alleen naar de capaciteit van de accu kijken maar ook naar de afmetingen en aan welke kant de plus en minpool zitten.
     
  4. gewoon een zelfde terugplaatsen, te koop bij elke lokale garage,

    44 ah indie buurt gewoon terug erin bouwen, groter is niet nodig, want dat laad die dan toch niet bij als je korte stukjes rijd..
     
  5. Als je en 70ah accu errin doet, moet je niet een sterkere dynamo errin doen dan?
     
  6. Waarom? Duurt gewoon langer voordat de 70Ah vol is. Als de interne weerstand hetzelfde is boeit de capaciteit niet.
     
  7. Gewoon minimaal 43Ah...hebben ze een grotere liggen? ook prima, zoals
    gezegd, iets groter maakt niet zo gek veel uit, kleiner wel;)
    Je bent alleen afhankelijk van de inbouwmaat en positie van de accupolen
    maar dat komt vast wel goed, ga iig niet voor die bouwmarkt dingen, of je
    moet binnen 2 jaar hem de deur uit doen, dan kan je het er op gokken
     
  8. Nu zat ik te denken, misschien is het geen gek idee om eerst te kijken of de dynamo goed izjn werk doet voor dat ik er een ander Accu ga plaatsen, is l**ig als achteraf achter komt dat de dynamo niet goed zijn werk doet.
    hoe kun je de dynamo testen? gewoon met de multimeter meten? en hoeveel moet deze leveren?
     
  9. Heb dit wel eens gedaan bij de accu's van een boot, dus ik neem aan dat het bij de auto hetzelfde is ;)

    Voltage meten op de accu doormiddel van de multimeter. Als de motor loopt moet het voltage oplopen naar ongeveer 14 volt. Zo niet even iemand gas laten geven, sommige dynamo's moeten even door een weerstand heen.

    Als je rond de 12 volt blijft meten dan is er waarschijnlijk iets niet goed met de dynamo of een aansluiting tussen dynamo en accu.
     
  10. Je kunt ook meten of er kortsluiting in je dynamo zit.
    Dat moet volgens mij met de meter de draadjes opelkaar meten
    Bij mijn motor zijn het er 3.
    dus 1 op 2 / 1 op 3 / 2 op 3
     
  11. Als de accu spanning met draaiende motor 14,3 volt is, kun je er vanuit gaan dat de dynamo zijn werk doet. Gewoon een nieuwe accu van minimaal
    43 AH erin en rijden!
     
  12. Wou vandaag de accu los koppelen, maar de schroef die de "riem vast houd" draait door.
    heb de hele bak losgehaald en geprobeerd dat schroefje los te drak hem uitborenaien, maar ook zonder succes.
    is er een trukje hiervoor? of moet ik hem uitboren?
     
  13. tsjaa, als hij mee draait, en je kan hem nergens mee tegenhouden, dan zit
    er niet veel anders op dan uitboren....of als je de ruimte hebt zagen
     

Deel Deze Pagina