1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto start moeilijk 1.8TDCI 2002

Discussie in 'Exterieur' gestart door Sambir, 29 jan 2009.

  1. Hallo,

    Het is een koude winter dat weten we allemaal :P. Maar ik merk het vooral in de ochtend als ik mijn auto wil starten. Het kost flink wat tijd om hem aan de praat te krijgen. Ik laat voor de zekerheid de voorgloeiers een aantal keer werken voordat ik de auto start, maar de auto start niet. Pas na een aantal keer proberen start de auto pas. Waar zou dit aan kunnen liggen?

    Vrienden beweren dat het ook aan de accu kan liggen.

    groet
     
  2. -De accu kan (effe door laten meten bij de dealer is minuutje werk voor ze). Blijkt die in orde.
    -Dan zijn je gloeibougies niet meer goed en moet je die vervangen. Er staat al een how to voor jouw motor dacht ik op het forum.

    Doet die het dan nog niet, dan kan het van alles zijn... :cry:
     
  3. Hij zit alweer ruim boven de twee ton, misschien zijn de bougies aan vervanging toe. Ik zal de accu ook even laten doormeten. Wat kosten nieuwe gloeibougies

    EDIT: ik lees dat de Champion CH196 per stuk bruto 15.95 kost, dat zal geen dure grap zijn als hij daarna lekker start :) Ik zal eerst de accu laten doormeten...
     
  4. Kheb er van NGK in gestoken. Deze kwamen op 12,35/st
     
  5. waar heb je die gekocht? Ik heb brezan gebeld bij hun kosten de bougies 18 euro p/st
     
  6. Bij de plaatselijke autoshop in Wommelgem
     
  7. Ben naar eddyvos geweest over de telefoon waren de bougies 11.70 maar toen ik daar was werd het 18 euro per stuk :( heb ze maar moeten kopen. Bij brezan waren ze ook 18 euro per stuk dus....
     
  8. GloeiSPIRALEN! in goed Belgisch misschien nog gloeikaarsen, maar zeker geen Bougies. En ook geen gloeibougies.

    Een bougie geeft eenvonk, een gloeispiraal gaat (raar he) gloeien om de diesel makkelijk te laten ontbranden de eerste keer. na 1 klap ontbrandt de diesel vanzelf en gaat de gloeispiraal uit.

    De bougie blijft vonken om de benzine te laten ploffen.
     
  9. Ik zit met een gelijkaardig probleem met een focus tdci van 12/2003.

    Als hij koud staat moet ik soms 2 x starten om hem aan de praat te krijgen. Daarna heb ik geen problemen meer als er even met gereden is geweest.
    Had ook al aan de bougies gedacht maar naar het schijnt zou er een lampje blijven branden mocht er 1 stuk zijn. Klopt dit?

    Heb ook de indruk dat het dubbelmassa vliegwiel precies ook niet meer loopt gelijk dat het ooit gelopen heeft :) .
     
  10. Voila de gloeispiralen zijn zojuist vervangen.
    Ze zaten zo goed als alle 4 stuk?
    Focus is blijkbaar zonder gloeispiralen te starten. Maar bij kouder weer duurt het zeker dan wat langer voor hij aanslaat de motor.

    Zouden er van bosh zijn --> kostenplaatje incl. montage 83 eurokes.

    Alé nu zouden we terug weer vlot moeten kunnen starten. :lol:
     
  11. Mijn auto start nu direct. Bij mij is het probleem opgelost
     
  12. gloeistift

    Ik heb ze gekocht bij de dealer en ze kosten nog geen 10 euro per stuk
     
  13. Bij mij was het met de gloeispiralen uiteindelijk nog niet echt beter.
    Toen ze deze plaatsten hadden ze mijn batterij ook uitgemeten en die leek oke.
    Enkele dagen later toen ik merkte dat het nog niet goed ging hebben ze terug de batterij uitgemeten en dan kwam er op het toestel vervangen.

    Dus daarbij heb ik een nieuwe batterij ook . Nu lijkt het toch terug normaal.

    Kostenplaatje : meer dan het dubbele dan de gloeispiralen. :(
    Hoop dat het nu terug wat gedaan is met de kosten.
    Alhoewel de voorste remschijven + de blokken er ook zitten aan te komen en er op de zomervelgen ook 2 nieuwe banden moeten komen. :lol:
     
  14. #14 Ronald76, 22 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2009
    1.8 TDCI 115 pk Collection 2002

    Mijn auto start de afgelopen weken ook veel minder ( soms wel 6 keer starten voor hij loopt). accu vervangen ( was ook al 7 jaar oud maar op zichgoed). probleem bleef. Morgen maar de gloeipitten vervangen en dan hoop ik dat het beter is.

    auto heeft nu 265K gereden ( nieuw gekocht) en naar mijn weten de originele gloeipitten nog.

    Overigens is de kop ook gereviseerd vorige maand ivm klepschade, waarbij meteen de verstuivers zijn vervangen ( au wat zijn die krengen duur!! ) totale kostenpost 2100 euro . Accu ook vervangen (gelukkig kan ik die zelf bestellen bij de fabrikant) en nu weer de gloeipitten. hoop dat dit het laatste is want ik begin er wel wat zat van te worden.... We zijn altijd erg tevreden geweest over Focus, anders had ik uiteraard deze kosten niet gemaakt, maar ik hoop dat een focus "normaal" wat langer mee gaat als 7 jaar en 265.000 km en dat ik nu de winter verder zonder problemen doorkom, anders gaat ie wel weg. ;-):?:
     
  15. Af en toe heb ik ook startproblemen, heb hem toen na laten kijken bij Ford Eindhoven en een Bovag garage, Ford Eindhoven vertelde mij dat het vrij normaal was omdat er een dubbelevliegwiel inzat en dat deze op den duur startkuren konden vertonen, de bovaggarage vertelde hetzelfde.
    Bij mij maakt het niet uit of dat de motor koud of warm is, bij de eerste keer start hij wel maar lijkt of dat hij op 3 cilinders loopt en loopt niet stationair dus uitzetten 2e poging beetje gas bij geven zodat hij net die kracht pakt start hij, maar Ford Eindhoven vertelde mij toen dat ik er zo kon meerijden tot dat de koppeling op was en dan pas gewoon de gehele koppeling+vliegwiel laten vervangen, want mijn koppeling is nog goed en deze kuren komen 1 keer in de zoveel tijd.

    Dus ben benieuwd wanneer ik lekker veel geld mag uitgeven!
     
  16. Met alle respect. De kosten die je hebt moeten maken zijn absoluut fors.
    . Injectoren en gloeispiralen zijn onderdelen die vaker bij diesels moeten worden vervangen. En met de kilometerstand die je hebt gereden is het nog zeker acceptabel.
    Moderne diesels zijn fijner en sneller om mee te rijden als de ouderwetse betrouwbare diesels. Maar dat is wel ten koste gegaan van de betrouwbaarheid. En die ervaringen zijn niet alleen bij Ford.
    o.a. ook de diesels bij de premium duitse merken.
     
  17. @XR5Turbo: Volledig met je eens hetgeen jij post. Daarnaast is het vaak zo dat de onderdelen "plots" kapot gaan hetgeen wel eens vervelend kan zijn omdat je plots voor een grote onkosten post staat, hetgeen mij helaas ook is overkomen.
     
  18. #18 Ronald76, 27 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2009
    re

    Op zich heb ik geen problemen met een gloeispiraal of uiteindelijk een verstuiver( autorijden kost nu enemaal geld en onderhoud hoort ergewoon bij), echter heb ik vandaag besloten er geen geld meer in te steken. Bericht van degarage: startmotor, dubbelvliegwiel en als de boel dan toch uit elkaar ligt adviseren we ook de koppelplaat en drukgroep meneer.... schade ruim 1900 euro....

    Zoals gezegd na de koprevisie van vorige maand en de 4 verstuivers spijt dat ik uberhaupt ben begonnen met repareren had beter de boel metee kunnen afkappen ( helaas achteraf is het makkelijk praten)...

    Maar eens zien wat de inruil doet en dan op zoek naar een andere auto...

    optelsom 2 maanden focus:

    Koprevisie 1500 euro
    Verstuivers 800 euro
    Accu 95 euro

    Nu nog te doen:

    Startmotor 318 euro
    Balansvliegwiel, koppelplaat en drukgroep 1500 euro


    oftewel iemand nog belang bij een sleutel of sloop 1.8 tdci 115 pk, Collection wagon, met gereviseerde kop, 16 inch lichtmetaal nu staande in het midden van het land??

    Km stand nu ong 266.000 met 1500 km na koprevisie
     
  19. Koppeling, vliegwiel en drukgroep komen gewoon een keer aan de beurt. Bij mij zijn ze bij 150.000 vervangen.
     

Deel Deze Pagina