ik heb een ford focus 1.6 16v uit 99. nou heb ik het dashboard de meeste lampjes vervangen voor leds. maar nou zijn er al een paar uit gegaan of knipperen steeds. ook is het beeldscherm van me radio vaag geworden sommige blokjes zie je niet of heel slecht oplichten (orginele ford radio). en ik heb aftermarket xenon erin gezet en daar doet 1 lamp het soms niet van of gaat pas iets later aan. nou heb ik me boordspanning gemeten en die is met draaiende motor 14,5 a 14,8 zou het hier aan liggen? ook heb ik 3 gell accu's erin ligge van elk 51 ah dus daar ligt het niet aan.
De spanning is best wel hoog, ik dacht dat het rond de 13.8V moest zijn. Houd er rekening mee dat als je veel led's gebruikt dat er dan te weinig afname van spanning is, dit kan bij de aansturende elektronica soms problemen opleveren, denk maar een led knipperlichten, dan gaat het relais ook over de zeik en zeer snel knipperen.
Nee hoor, autofabrikanten gaan uit van een spanning van 14,6 volt Check bijvoorbeeld de versterker van een subwoofer maar eens, daar staat vaak bij wat het max vermogen is icm een voltage van 14,6. Knipperende ledjes is eigenlijk altijd slecht contact. Die goedkope steeksokkel ledjes zijn vaak erg slecht wat dat betreft. Die radiodisplay.... betreft het dan echt de tekst zelf? Ik zie niet meteen verband met de overige zaken. Misschien heb je een algeheel massa probleem? Controleer de massapunten eens.
Ik heb het over de standaard massa punten van de motor en dashboard bekabeling. Niet over de gel accu's.
standaard massa punten hangen toch allemaal parallel aan elkaar ik heb 2 massa punten gemaakt bij gordelpunten achterin. al zag ik wel dat me orginele massapunt op me schutbord los ligt . maakt dat uit?
wat denk je zelf? Ik geloof niet dat je helemaal snapt hoe het werkt. Je kabelbomen maken gebruik van diverse massapunten rondom de auto. Deze moeten allemaal goed zijn Anders zullen er onderdelen niet goed werken. Vanaf de electonische componenten loopt er doorgaans slechts 1 kabel naar 1 massapunt, als dat massapunt niet goed is zal dat onderdeel niet (goed) werken. Problematische punten zijn die onder de motorkap op de chassisbalken links en rechts (naast de accu bijvoorbeeld). In het interieur zitten ze bijvoorbeeld onderin de a-stijl, achter het plastic paneel. Puur uit nieuwsgierigheid: waarom heb je 3 accu's achterin de auto staan?
de massa kabel naast me accu hangt los . deze moet ik dus weer vastmaken? ik heb voorin 1 gell accu en achterin 2 gell accu's. er komen 2 keer 12 inch audio system helon spl in en totaal 8 keer een 16,5 cm kick. totaal 4 amps, monoblok per sub en 2 keer een 4 kanaals voor de kicks.
een beetje offtopic maar ben toch wel een heel klein beetje heel erg nieuwsgierig naar pics van je ICE
Bedoel je die op de chassisbalk zit? Die moet idd vast ja, das heel belangrijk. Eigenlijk alle originele massapunten zijn belangrijk Vertel eens hoe je de 3 gelaccu's aan hebt gesloten. Misschien heeft je dynamo namelijk moeite met bijladen.
op de voorste accu zit de gewone bekabeling op aangeslote en een 50mm kwadraat op de plus en 50 mm kwadraat op de min. die lopen allebij naar achter naar de kofferbak. achter komen ze op de andere accu (paralel). en vanaf de ene weer naar de andere ook met 50 mm kwadraat. alles paralel aangeslote. ook achter nog een massarailtje gemaakt en vanaf die rail 2 keer naar frame ook met allebij 2 keer 50 mm kwadraat.
zoiets denk ik inderdaad ook, misschien een dynamo van een tddi/tdci in zetten, die kunnen meer leveren.... correct me if i'm wrong michael...
Ik weet niet precies wat de dynamo en/of laadstroomregelaar aan kan in een focus, maar denk idd dat dit teveel van het goede is. Normaalgesproken heb hiervoor een extra laadstroomregelaar nodig, althans dit is hoe ik andere audio fanaten het zie doen. zoiets als dit: http://www.mastervolt.com/view_prod...=mobile&prggr_id=1021&prg_id=1048&pro_id=5180 Je zou even de situatie uit moeten leggen aan een verkooppunt, voor het juiste advies welk type enzo.