1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

auto leverd 16 volt wie ervaring hiermee

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door fredjefocus, 22 mei 2010.

  1. goedemorgen iedereen,

    Ik ben eergisteren bij een klant van ons geweest om de dynamo door te meten en die constateerde dat de auto 16 volt leverd.

    Als ze de dynamo loskoppelen dat geeft hij ong. 14 volt, omdat er een half jaar geleden een nieuwe dynamo is geplaats, kreeg ik het advies om de auto uit te laten lezen, omdat de dynamo word aan gestuurd door de computer kan het zijn dat de computer gereset moet worden.

    Gisteren de auto laten uitlezen bij ardea, de eind conclusie was computer goed en dynamo is goed , de accu mag vervangen worden omdat deze al wat ouder is en deze vraagt meer stroom aan de dynamo .

    Nu kan ik hier een hele filosofie neerzetten hoe ik er over denkt maar ik mag ervan uit gaan dat de ford garage het hoort te weten .

    Mijn idee is nog steeds dat de spanningsregelaar kapot moet zijn maar ja, in ieder geval is mijn vraag heb één van jullie dit ook mee gemaakt qua hoge voltage van 16 volt en hoger en wat was jullie probleem.

    alvast bedankt voor jullie reachties mits die komen :schater:
     
  2. #2 Danny, 22 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2010
    ik denk inderdaad ook de spanningregelaar...

    maar een dynamo kan ook 16 volt leveren als je de kabel van de dynamo verdikt :) (maja dat doen de meesten als ze een dikke audio installatie achterin hebben liggen, en die heb jij denk ik niet :P)
     
  3. De focus heeft een smartchargesysteem. Dwz dat hij in het begin veel laad en dat afbouwt als de accu vol raakt.
    Als tip geef ik je het volgende. Start de auto en rijd er eerst een stuk mee zonder af te zetten. Meet hem lopend als je terug komt en kijk wat er dan uit komt. Niet afzetten voor je meet anders kloppen de waardes weer niet.
    Is dit max ong 14.5 is er niks aan de hand.
    Is het meer denk ik dat het laadcircuit defect is. Weet alleen niet zeker of er een losse spanningsregelaar op zit. Ik denk het namelijk niet en zit dat intern in de dynamo.

    Gr Fred
     
  4. Inderdaad, dit is het Smart charge systeem. Niks vreemd aan. Hou er rekening mee dat je het juiste type accu plaats, ivm het smart charge systeem
     
  5. Dit probleem heb ik al een keer nagevraagd. Als het om eerste type focus gaat dan klopt dit helemaal. Die van mij zit ook rond de 16 volt en ik rij er al jaren mee. Vind het trouwens niet eens erg aangezien ik heel wat stroom verbruik in mijn focus. Kan verder ook helemaal geen kwaad. :mrgreen:
     
  6. Ik ben weer wat wijzer geworden thanks....... ben verder een trouwe ford rijder maar na deze focus is hij wel in waarde gezakt, heb nog nooit zoveel problemen in twee jaar tijd gehad.
    Ik heb er ondertussen wel een nieuwe accu in gezet, gehaald bij de zelfde als die de dynamo geleverd heeft.
    Die trouwens ook verwend ford rijder is, nou ik ga mezelf maar voor bereiden op de volgende problemen thermostaat huis vervangen, stuurpomp vervangen en zoeken waar het probleem van de licht knipperende lampen vandaan komt pff, sorry maar ben ford ff zat.
    Tenminste de focus dan de mustang laat me tot nu toe nog niet vallen .

    Nogmaals bedankt voor de reacties
    gr fred
     
  7. Als je het thermostaat huis makelijk wil vervangen, haal dan ff je dynamo er af. Levert aardig wat ruimte op. EN de boutjes met beleid los draaien
     
  8. Om het thermostaat huis te vervangen kan de dynmo blijven zitten:thumbs:, bij mij zit hij gelukkig boven de versnellingsbak.

    Ik heb namelijk een 1.8i en als ik me niet vergist, is wat jij bedoel bij een 1.4 of een 1.6

    iig thanks voor de tip
     
  9. Heeft dit ook (verdere) problemen tot gevolg? Bijvoorbeeld lampen die snel kapot gaan?
     
  10. @ fred yup.

    @arjen. Kan meerdere oorzaken hebben. heb je de lampen aan en start je dan de motor?
     

Deel Deze Pagina