Overig Auto gaat licht naar links of rechts bij schakelen, gas loslaten of gas geven?

Discussie in 'Performance' gestart door Bosniak, 7 mei 2010.

  1. Hallo,

    Ik heb probleem met auto dat ik niet kan precies constanteren.. Tijdens het schakelen naar hogere snelheden gaat auto beetje naar links of rechts en ook als ik gas heb los gelaten en vervolgens weer ingedrukt, vooral bij hogere snelheden (boven 70 en op snelweg) is dit te merken. Geeft een onstabiele gevoel maar misschien is iets kleins aan de hand? Hij blijft wel rechts sturen en stuur trilt niet, dus hij is waarschijnlijk goed uitgelijnd en gebalanceerd. Wat zou anders kunnen zijn?
     
  2. draagarmen kapot?? ( of de rubbers )
     
  3. ik ben een leek wat dat betreft, is dat een grote ingrijp in reparatie wat kosten betreft?
     
  4. weet ik zo niet, draagarmen zijn duur, maar weet niet of de rubbers lso zijn van de draagarmen.

    even wachten op iemand anders zijn reactie ;)
     
  5. Ik was bij de dealer vorig jaar voor het vervangen van beide draagarmen aan de voorkant rond de 500 euro kwijt.
    Rubbers konden niet los worden vervangen. Zit geloof ik op de één of andere manier vastgeklonken. Daarom moest de hele draagarm worden vervangen.
     
  6. Kan ook iets heel simpels zijn. Check je bandenspanning eens.
     
  7. bedankt voor reacties, bandenspanning is goed, heb onlangs 4 nieuwe banden laten monteren.. ik las net op internet over draagarmen en simptomen.. en als ik wat sneller over drempel rijd, dan hoor ik een krakelende geluid.. dat zou vast ook van die draagarmen komen?
     
  8. Ben ik heel benieuwd naar, wij hebben dit euvel ook.
     
  9. Wat voor een maat en merk banden heb je laten monteren? Brede banden hebben sowieso de neiging om erg gevoelig te zijn voor spoorvorming.

    Wat betreft het kraken; dit kunnen je stabi stangetjes zijn.
     
  10. Bedankt voor jullie reacties en adviezen, heeft me veel geholpen. Probleem waren dus draagarmrubbers, die waren niet kapot maar gewoon verouderd, slap.. en deze zijn nu vervangen door een monteur en auto rijd nu weer lekker strak.

    Nogmaals bedankt :)
     
  11. Had ongeveer een 1,5 jaar geleden hetzelfde probleem met een escort, maar daar was het dat 1 rubber was vervangen door een ander type. Dus als 1 rubber slapper is dan de andere, krijg je dit effect.
     

Deel Deze Pagina