1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Anithing's second: MK3.2 Titanium

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Anithing, 13 mrt 2020.

  1. Dat klopt idd, maar ‘echte’ textar blokken, ook de reguliere, zijn van heel goede kwaliteit en geven sowieso al aanmerkelijk minder remstof af dan de gemiddelde andere reguliere blokken
     
    Anithing en gerardTDCI vinden dit leuk.
  2. aha, dat wist ik niet, wel wat Koen zegt dat de 'gewone' textar blokken al veel minder remstof afgeven.
     
  3. Ga ik nog verschil merken in prestaties, levensduur en/of remstof tussen de reguliere Textar blokken en de E-pads?
    @JW Weet jij dat misschien? Jij gebruikt toch ook de E-pad blokken?

    Wat zou je tevens aanraden qua merk schijven? En wel/niet gegroefd?
     
  4. De E-pads zullen zeker nog minder remstof geven, maar de remprestaties zijn vooral 'koud' minder, als ze warm geremd zijn wellicht iets beter. Voor mij reden om ze niet te willen.

    Wat betreft schijven zijn de gecoate brembo's van prima kwaliteit en heel betaalbaar.
     
  5. Hmm oke oke, wel iets om in overweging te nemen inderdaad.

    Wat gaat in de praktijk merkbaar zijn van het verschil tussen de volgende 2 Brembo's? De gladde Prime schijven en onderstaande licht gegroefde Max schijven? Gaat dit verschil in performance en/of levensduur geven?
    [​IMG]
     
  6. Groeven inschijven zitten erin om de schrijven beter te kunnen koelen. Geperforeerde schijven hebben als functie remstof beter af te voeren.
     
  7. #127 Koen_, 22 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2023
    In het gewone verkeer zullen de normale niet gegroefde brembo's ruimschoots voldoen, als je een zwaardere motor hebt (ST oid) en/of ook op een circuit wilt rijden zullen de gegroefde wellicht wat voordelen bieden

    De combinatie Brembo schijven met Textar blokken gebruik ik al vele jaren op eigenlijk al onze auto's en bevalt me zonder meer prima !
     
    Anithing vindt dit leuk.
  8. Dat zijn dan de gladde gecoate Brembo's met reguliere Textar blokken, correct? Hoe vind je deze qua remgevoel? Nu ligt er nog OEM onder en kan me herinneren dat ik deze in het begin lekker bijterig vond. Hier hou ik wel van, een direct gevoel bij remmen. Is dat bij de Textar/Brembo combi ook nog steeds zo?
     
  9. Dat is correct, en dat directe gevoel bij remmen past helemaal bij deze combi
     
    Anithing vindt dit leuk.
  10. Goed om te horen. Weet jij toevallig of ik de Textar blokken van 154mm of 180mm breed moet hebben? Deze zouden namelijk beide geschikt zijn voor de Focus 1.5 Ecoboost. Het gaat hierbij om de vooras.
     
  11. Natuurlijk is maar 1 van beide breedtes de juiste, maar welke afmetingen de remklauw bij een 1.5 ecoboost heeft durf ik niet te zeggen. Meestal geven de systemen wel de juiste weer als je op kenteken / bouwjaar zoekt.
    Maar op het forum zullen er genoeg 1.5 bezitters zijn die je vraag exact kunnen beoordelen
     

Deel Deze Pagina