1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Amerikaanse Focus SE

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Focus SE, 31 jul 2010.

  1. Heb nu al bijna 4 jaar een Focus SE Wagon (blauw, 9-2000). De auto bevalt goed en ik heb hem gebruikt gekocht. Zoals met alle Amerikaanse auto's is ook deze voorzien van alle opties behalve schietstoel en een airco die het te goed doet.
    Deze Focus is uitgevoerd met een Amerikaanse 2.0 SPI motor in combinatie met een automaat en wordt door mijn vrouw gebruikt als boodschappenauto. De auto is niet echt zuinig en verbruikt ongeveer 1 liter per 10 km. De wagen is gebouwd in Fort Wayne, Michigan.
    Ik heb in die 4 jaar 3 reparaties voor de kiezen gekregen, nl. afgetrapte buitenspiegel, gebroken voorveer en contactslot. De voorveer heb ik door een garagebedrijf laten doen en de rest heb ik zelf gedaan.
    Wat me heel erg aanstaat van Amerikaanse auto's is de prijs van de onderdelen. Nu is de Focus betrouwbaar, maar USD 31,- voor een buitenspiegel, USD 79,- voor een setje voorveren of USD 19,- vind ik goedkoop, het zijn natuurlijk wel aftermarket onderdelen.
    De eerste eigenaar meldde dat de achterklep na 3 jaar onder garantie in de VS is vervangen vanwege een roestprobleem. De vervanging is op de goedkope manier gedaan en daardoor is er een licht kleurverschil en het binnenpaneel zit niet goed gemonteerd. Ik wacht dus op een aanrijdingsschade (alhoewel).
    Zo eens in de 3 maanden worden we door de politie aangehouden met de melding dat de achterverlichting niet in orde is.
    Ben eigenlijk benieuwd of er nog meer Amerikaanse Focussen zijn op dit forum. Ik heb tot nu toe een groene Wagon, een zilvergrijze sedan en diverse ZX3's gezien.
     
  2. Welkom hier op het forum, ik ben benieuwd naar foto's om te kijken of er ook optische verschillen zijn in het ex- en interieur van de wagen.

    Ik ken de knipperlichten achter de grill, en die rare constructie van de gordels, maar verder eigenlijk niets. :)
     
  3. #3 BarryST, 31 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2010
    Welkom op het :ford::focus:-forum.

    Wat rijd je trouwens zelf?
     
  4. Focus SE :welkom:


    :worthless:
     
  5. Re: Barry ST

    Ik heb deze Focus ook gekocht omdat ik onder de indruk was van de Mondeo TDCI Wagon die ik van de zaak had. Dat ding reed als een speer en na 250.000km en zeer weinig problemen ( 3x achteruiterwisserpompje en linker en rechterremklauw die bleven hangen bij 121.000km).
    Ik heb nu een Passat van de zaak omdat men vond dat men de auto's moest upgraden. Met de eerste Passat stond ik al vaker dan de Mondeo in de garage, maar de tweede maakt het echt te gek. Afgelopen jaar een krukasbreuk gehad en het shortblok is vervangen, maar nu begint alles eromheen storingen te vertonen.
    Ons bedrijf heeft dat zelf ook in de gaten en de eerste Mondeo's en S-Maxen rijden al weer rond.
    Ik zal proberen foto's van de Focus te maken voor de geinteresseerden
     
  6. Zo eens in de 3 maanden worden we door de politie aangehouden met de melding dat de achterverlichting niet in orde is.[/QUOTE]
    _______________________________________________________

    Wat is er dan mis met de achterverlichting. Doet deze niet aan de Nederlandse eisen?
     
  7. Welkom op het forum!
     
  8. Welkom en ben ook wel benieuwd naar de fotos van het interieur en exterieur van de Focus!
     
  9. Welkom en ben ook erg benieuwd. Maar dit geeft al een beetje inzicht ;)
     
  10. Verlichting Amerikaanse Focus

    Het knipperlichtgedeelte is rood i.p.v. oranje (amberkleurig). Voor de rest werkt alles. Ik ben erachter gekomen dat dat alleen toegestaan is met ontheffing, bijvoorbeeld kleine import. Wat dat inhoudt weet ik ook niet.
    Overigens, en dat vind ik heel gek, bij voertuigen met bedrijfswagenkenteken en aanhangers mag het knipperlicht wel weer rood zijn.
     
  11. Welkom!
    Ben ook zeer benieuwd naar de foto's :)
     

Deel Deze Pagina