1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

alarmlichten gaan zomaar aan

Discussie in 'Electronica' gestart door janno, 29 feb 2012.

  1. hey

    ik zit met een paar probleempjes met mijn ford focus.

    het is een 1.6 fase1 (2E fase) uit 2003. er staat 175000 op de teller


    1 als ik de auto start en zet hem in z'n achterruit willen de alarmlichten weleens gaan knipperen dit gaat gebaart met een geluid (van je contact uit en lichten nog aan)

    2 achterruit verwarming gaat constant aan, (zomaar) als ik dan naar links draai met de auto gaat die uit... ga ik daarna weer rechtdoor gaat die weer aan. ik kan hem wel met de hand uitzetten, maar daarna gaat die weer zomaar aan

    3 dit gaat over de motor, de auto loopt als die warm is raar stationair, als ik bijv voor een stoplicht ga remmen, en de motor komt op 750 toeren, dan voelt het net of ik de koppeling niet heb ingetrapt, dit duurt 2 sec, dan pakt de motor het toerental weer op, en loopt die goed.

    ik hoop dat jullie mij iets kunnen helpen,
     
  2. de 1e twee klachten komen waarschijnlijk voort uit een kortsluiting, die ergens gemaakt wordt, dit is vaak lastig op te sporen, zit er geen vocht ergens waar het niet hoort? Waterlekkage bijvoorbeeld.

    Voor de 3e klacht moet je goed de vacuumslangen onder je inlaatspruitstuk controleren, dit betreft een T-stuk die wel eens lek wil gaan. Als dit niet het geval is, kun je de stationair-regelklep schoonmaken of nog beter vervangen..
     
  3. nee geen lekkage ergens...

    1e probleem lijkt ook wel of als ik iets doe het probleem zich voordoet..

    vandaag.

    auto starten ( pliep pliep en de alarmlichten aan.
    dan loopt de motor en dan doet die het niet
    auto in z'n achterruit (pliep pliep en de alarmlichten)
    lichten aan (pliep pliep en de alarmlichten
    kopelling op laten komen en rijden ( pliep pliep en de alarmlichten)

    hij doet het ook alleen als ik de motor net start.. als die al loopt dan heeft hij het niet
     
  4. heb je een universeel alarm?
     
  5. nee dat niet
     
  6. De :focus: had toch wel eens last van een lekkend parafan, waardoor er water op de zekeringkast lekte?
     
  7. ga je GEM module maar wisselen, alle puntjes die jij beschrijft, komen uit in je GEM,

    je kan eventueel wel keer hier langskomen om te testen, ik heb nog wel een GEM module liggen;)
     
  8. en ik kan niet controleren op lekkage, zoals roestsporen of dergelijke...
     
  9. Bij lekkage van de parafan lekt het water via de kachelhuis aan de passagierskant. Bij de focus 1 zit de zekeringkast aan de bestuurderskant en niet aan de passagierskant. De GEM module daarentegen zit wel aan de passagierskant. Bij lekkage van de paravan merk je dit 9 van de 10 keer het eerste doordat de vloerbedekking aan de passagierskant nat is. Als aan de passagierskant de vloerbedekking (of de isolatielaag onder de vloerbedekking) nat/vochtig is kan je er vanuit gaan dat de paravan lekt.
     
  10. oke, ik zat gister wel bij me cd wisselaar te klooien, want die werkt niet ofzo, die cd deck wil er niet uit, maar die zit onder de bijrijderskant, en daar was het niet nat of vochtig, ik zal nog een keer onder de mat voelen.

    ik las ook dat de gem module gereset kan worden door de stekker er eventjes uit te halen., maar waar zit de gem module ?

    allen bedankt voor de reacties alvast
     
  11. Als je de kunststof beplating los maakt die aan de rechter zijkant van de voetenruimte aan de passagierskant zit zie je de GEM module zitten (dit is het paneel waar ook de schakelaar in zit die in geval van een aanrijding de brandstoftoevoer afsluit). Je kan proberen om de stekkers van de GEM module los te maken en weer te monteren maar ik betwijfel of dit je probleem oplost.
     
  12. Gem module resetten heeft geen zin;)
     

Deel Deze Pagina