1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alarm sensoren in binnenverlichting

Discussie in 'Electronica' gestart door jul, 29 jan 2011.

  1. Ik ben van plan om een origineel Ford alarm in te bouwen en wil dan graag de geintegreerde sensoren van de binnenverlichting gebruiken

    Ik heb de connector pinnen van de sensoren gemeten en komen uit op de zekereingenkast binnen op connector C98.

    connector binnenverlichting -----> Connector zekeringenkast
    Pin1(wit) ----->C98 Pin 3
    Pin3(zwart)----->C98 Pin 1
    Pin4(geel) ----->C98 Pin 9

    moet er meer gebeuren dan alleen de connector aansluiten aan de binnenverlichting om de geintegreerde sensoren te gebruiken op het originele alarmsysteem ??
    Heeft iemand misschien de schema's van dit stuk om mij verder te helpen ??

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. tsja wat ik denk, als ik naar de focus 1 / cougar kijk ( ouder dus )

    alarm toeter, kabelbomen, dubbellock sloten ( of zijn die al standaard in de focus 2 )

    ik denk ook de module, of de software inleren.

    maarja dit is wat ik zo denk :P
     
  3. Het alarm systeem komt met n externe sirene, battery en sensoren
    info:
    Ford OEM accessory anti-theft alarm system with sonar interior surveilance fit for all Focus MK2 to be operated by standard remote key. The kit includes alarm siren (working alone even with disconnected or low car battery thanks to integrated, chargeable battery), sonar sensors, harnesses, installation guide, user guide and installation hardware. The system monitors the CAN-bus, engine compartment, interior, as well as the trunk and can detect a possible start with a PATS-uncoded key. The indicator will report a previous alarm and its cause to the owner by a certain blinking-period after he unlocked the car. Only a total of 5 cables have to be connected to the car´s harness. Perfect solution for your car thanks to Ford OEM accessory.
     
  4. Gaat het hierbij om het alarmsysteem dat standaard in de focus 2 wordt geleverd (als optie) of het alarmsysteem dat ford in het accesoire programma heeft? (dezelfde als bij european parts. http://www.european-parts.net/catalog/product_info.php?cPath=58_68&products_id=969). Op het af fabrieks systeem zal het geen probleem zijn om die sensoren te gebruiken. Het accesoire systeem werkt zo te zien met eigen sensoren (de stekkers en bekabeling is ook anders). Ik vermoed dat hierbij de sensoren in de binnenverlichting niet te gebruiken zijn. Misschien is het wel werkend te krijgen door het een en ander aan te passen.
     
  5. Ik wil idd het alarmsysteem dat oa bij european-parts wordt verkocht gebruiken, maar dan icm de sensoren van geintegreerde sensoren van de binnenverlichting.
    Aangezien het een canbus alarm is, zou het theoritisch mogelijk zijn om het signaal van van de geintegreerde sensoren "ergens" op te pikken en te gebruiken.
    Is er op een schema te zien, waar het signaal van de geintegreerde sensoren naar toe gaat? het gaat in dit geval om pin 1,3 en 9 op connector C98 op de zekeringenkast/GEM
     
  6. #6 JW, 29 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2011
    Ik heb hier het schema van het alarmsysteem van de C-max. Dit is als het goed is vrijwel gelijk aan het schema van de focus 2. Zoals je op het schema kan zien gaat de bedrading van de alarmsensoren alleen naar de zekeringkast/GEM module. Van daaruit wordt dus alles aangestuurd. Als je dus de sensoren in de binnenverlichting wilt gebruiken kan dit alleen als die dezelfde meetwaarde heeft als de sensoren die bij het accesoire alarm zitten.
    [​IMG]
     
  7. Thnx !!
    op het schema zie ik dat op pin 3 van de connector C98 het signaal van de sensoren binnenkomt en naar P91 (de alarm module) gaat
    Alleen vraag ik me af of P91 dan de alarm module is die je bij europeanparts kan krijgen...
     
  8. P91 is de central junction box (zekeringkast/GEM module). Bij het originele systeem zit de alarmmodule dus geintegreerd in de zekeringkast. Om het originele alarmsysteem werkend te krijgen moet je dus een zekeringkast/GEM module hebben met alarm functie en de sensoren/schakelaars.
     
  9. ok thnx, ging er even vanuit dat het een losse alarmmodule was die zn signalen via canbus uit de Gem kreeg...
    Alleen de motorkapschakelaar zou dan fabrieks af extra zijn.
    Volgens mij zit er bij de alarmmodule ook een motorkapschakelaar bij, want blijkbaar checkt het alarm dat ook(zie beschrijving)
     
  10. Je zal idd de bijgeleverde schakelaar moeten monteren of een motorkapslot inclusief schakelaar in je auto zetten;)

    Er komt een draadje vanaf je originele slot. Alleen het binnenwerk zit er niet in (in je slot).
    Been there, done that;)
     
  11. tja, wie zal dat nu geweest zijn?:P
     
  12. Ik heb in het verleden wel eens uitgezocht wat er allemaal voor nodig is om het originele alarm werkend te krijgen. Je moet dus zowieso de binnenverlichting met sensoren plaatsen. De zekeringkast/GEM module is er in verschillende uitrustingsniveau's. Volgens de dealer heb je bij de luxere versie's kans dat het simpelweg vrijgeschakeld kan worden. Als dat niet zo is moet je of andere zekeringkast/GEM module plaatsen met alarm en deze op je auto laten programmeren. Verder heb je dan nog een motorkapschakelaar en sirene nodig en misschien nog wat onderdelen maar dat hoeven geen originele ford onderdelen te zijn.

    Dit is dus al duurder als het ford accesoire alarm dat european parts aanbied. Buiten dat zijn beide alarmen niet gecertificeerd (heb ik nagevraagd). Je krijgt met deze systemen dus ook geen korting op je verzekeringspremie (waar het mij in eerste instantie om ging).
     
  13. Je heb het niet gedaan voor je eigen gemoedstoestand?
     
  14. thnx voor de info.
    misschien lukt t me om het ford accesoire alarm werkend te krijgen met het signaal van de geintegreerde sensoren vd binnenverlichting.

    't alarm uit de het ford accesoirelijst is idd niet SCM gekeurd en daarom krijg je geen korting op je verzekeringspremie, maar daar ging t mij ook niet om.
    Ik wilde gewoon een CAN-bus alarmsysteem zodat het aansluiten van het alarm snel en overzichtelijk is en (niet onbelangrijk) dat de originele afstandsbediening gebruikt kan worden zonder extra handzenders...

    In tegenstelling tot een niet CAN-bus alarmsysteem waarbij je alle aparte signalen individueel met een draadje moet verbinden wat leidt naar een bos van talloze draden. en dat dit soort alarmen bediend worden met hun eigen handzender.
     
  15. Het alarm wat ik erin heb is voertuig-specifiek maar WEL met SCM-certificaat en word ook bediend met de originele afstandsbediening(en):cheer:

    Als je intresse heb, kan ik typenummer enz wel een x opzoeken voor je.
    Overigens, als je een goedkeuring voor je alarm wil, moet je het alarm wel in laten bouwen bij een erkende installateur.;)
     
  16. @ barry: jij hebt 'n Can-bus alarmsysteem. die werken gewoon met je originele ab.
    en als dit alarm 'n SCM goedkeuring heeft en ingebouwd is door een erkend SCM bedrijf, krijg je zo'n SCM certificaat.
    Deze certificaten zijn soms verplicht om je auto te kunnen verzekeren in bepaalde verzekerings categorieën.

    Het alarm dat ik op t oog heb is deze. zoals je ziet niet echt duur :P
    maar als t goed werkt, vind ik t ok...
    Hier in A'dam kun je beter iets hebben, dan helemaal niets. al is een alarm in A'dam geen enkele garantie dat ze van je spullen afblijven:schater::schater:
     
  17. In de omgeving waar ik woon heb ik eigenlijk niet echt een alarm nodig. Ik heb het meer overwogen omdat ik de auto vorig jaar 2 weken op schiphol heb geparkeerd (korting op verzekering zou een leuke bijkomstigheid zijn). Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om de auto op een bewaakte parkeerplaats te parkeren. Ik heb er dus (voorlopig) van afgezien om een alarm te plaatsen.
     

Deel Deze Pagina