Airco ombouwen naar CC in Focus II

Discussie in 'Interieur' gestart door McGyver, 4 okt 2010.

  1. In de Focus I is het heel veel werk om een handbediende airconditioning om te bouwen naar Climate Controle.
    Hoe zit dat met de Focus II? Is dat alleen een paneel en bedieningsunit wisselen? Of komt daar meer bij kijken?

    Standaard:
    [​IMG]
    Is dit plug-and-play?
    [​IMG]
     
  2. Gezien het product en de prijs die ze bieden suggereert dat het bij hun plug & play is.
    Zij houden echter het originele (3 ronde gaten) patroon aan.
    Maar dan zou ik ook liever de originele module gebruiken zoals je blijkbaar al hebt liggen.

    Als de stekkers aan de achterzijde identiek zijn dan ben je al op 90% en misschien dat het meteen al functioneert :cheer:
     
  3. Ik denk dat er ook nog her en der temperatuursensoren ingebouwd moeten worden. Die moeten bij die van PB&R ook ingebouwd worden. Is overigens een prima systeem.
     
  4. Die van Comes zet je digitale input om naar mechanische bewegingen achter je dashboard :)

    Dus originele is waarschijnlijk niet zo plug and pray als je denkt!
     
  5. Er zit ook bij een auto met CC een bolletje op je dashboard voor bij het raam.
    Daar zit nu waarschijnlijk bij jou een plat stukje zeg maar.
    Hier hoort namelijk je temp-sensor voor je CC te zitten.
    Ik weet niet hoe het zit met de regelknop voor je luchtstroom, (voeten, raam, voeten en raam, etc)
    Deze zit nu bij jou via een kabel aangesloten die meedraait als je aan de knop draait.
    Ik neem aan dat er niet een motortje in die digitale unit zit om dat kabeltje te draaien, dat zal dus ook elektronisch moeten worden gemaakt.
    Kortom, er komt nogal wat bij kijken om van gewone airco naar CC te gaan.
    Mischien dat je alles uit een sloop auto over kunt zetten, de sensors en dergelijke maar met alleen een regel-unit ben je er niet.
     
  6. is lang niet zo mooi als origineel;)
     
  7. Ikzelf zal zo een nemen :)

    Kan je zelfs bij Ford bestellen
     
  8. Bij CC zit er idd een temp sensor in je dashboard en een IR sensor op het dashboard (het donker-rode bolletje).

    De luchttemp sensor zit achter het roostertje tussen je voor- en achter-ruit-verwarmingsknopjes. Ik heb die van mij er 's uitgehad omdat vol zat met stof, wat resulteerde in het blijven blazen van warme lucht terwijl de temp in de auto al hoog genoeg was... Eruit gehaald, schoongemaakt met perslucht, vergeet dan het propellertje niet te blokkeren anders gaat je motortje stuk, en weer erin terug. Al zag je dat sneller dan je het doet :P
     
  9. Waarvoor dient de IR sensor.
    Ik neem aan dat die niet voor de CPV is.
    Wat is er dan IR gestuurd?

    IR=infra rood
    CPV=centrale portiervergrendeling
     
  10. zonnestand;) dit is voor bepaling van de luchstroom in de auto
     

  11. IR is warmtestraling, die sensor meet gewoon hoeveel warmte er door de ruiten naar binnen komt en door het interieur omgezet wordt in warme lucht in de auto. Met die informatie bepaalt de CC-unit de temp en hoeveelheid van de lucht die naar binnen moet om de ingestelde temperatuur te houden.

    Er onder in de middenconsole zit ook nog een luchttemperatuur sensor achter een roostertje, samen met een klein ventilatortje om lucht naar binnen te trekken door het sensortje heen. Met hetzelfde doel als de IR sensor.
     

Deel Deze Pagina