Airbag's Focus 2

Discussie in 'Interieur' gestart door MK2, 18 mei 2009.

  1. Hoi,

    Ik heb een focus 2 (2006) met schade gekocht. Beide airbags liggen er uit.
    Ik heb veel vragen maar laten we maar bij het begin starten. 1 Is er een handleiding hoe ze er uit te halen (stuur en dashboard) en 2 wie heeft er een adres voor een nieuw set, kompleet met gordelspanners.

    Alvast bedankt voor de reactie's
     
  2. hmm

    ronald morien eens proberen ;)
     
  3. Zal vast een bekend iemand zijn , alleen (nog) niet voor mij. Wat kan hij voor mij betekenen inzake de airbags enz.???
     
  4. hij kan ze weer oppompen :mrgreen:

    nee, dat is een auto sloop bedrijf ;)

    http://www.ronald-morien.nl/

    even bellen of mailen, ik denk dat ze wel plofzakken hebben ;)
    en vast ook wel andere onderdelen..
     
  5. Hoi,

    Ben bezig om de airbags te regelen, alleen heb ik een blauw/geel interieur en dat schijnt weinig voor te komen.

    Heeft er iemand een volgorde om straks de nieuwe airbags veilig te monteren. Dat me die dingen niet om de oren vliegen bij het monteren.

    Groet Jan Erik
     
  6. 1: Accu loskoppelen ;)
     
  7. #7 dutchguy, 20 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2009
    Beste Jan Erik,

    Zo aan jouw vragen te zien, ben je niet echt bekend met reparaties van schade auto's (correct me if i am wrong).
    Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou je niet echt aanraden om zelf
    aan de knutsel te gaan. De kans dat een nieuw setje airbags je weer om de oren vliegen is best aanwezig. Grote kans dat namelijk ook de sensoren in de bumperbalk kapot zijn, die zou ik dus zeker ook vervangen.
    Tevens heb je bij die nieuwe airbags en spanners een bijpassende computer nodig, want de airbags zijn individueel geprogrammeerd hierin. Dus jouw bestaande airbags die nog niet geklapt zijn (zijairbags bijvoorbeeld; als je die hebt) moeten dan weer ingevoerd worden in die nieuwe computer. Dat is om timingverschillen op te vangen.
    Jouw bestaande airbag-computer is zeg maar defect, als deze geactiveerd is. Reparatie is moeizaam en duur.

    Verder kan ik je aanraden om een soort repair-manual te kopen of om een abo
    te nemen op de ford eTis website. hierop kan je precies zien hoe allen in en uit elkaar moet.

    Ik denk dat we je prima kunnen helpen op het forum, echter alles is op eigen risico zou ik zeggen.
     
  8. Hoi,

    Bekend met schade ben ik niet echt, ik koop om de paar jaar een Ford met lichte schade, maak die kaal en vervang de defecte delen, laat hem spuiten en bouw hem daarna af om er dan weer een tijdje mee te sturen. Heb zo een 3-tal escorts gehad ('92' 93 '98) Tevens een 2 jaar terug een MK2 RS2000 uit elkaar , hier en daar gerestaureerd en weer in elkaar geschroefd.(rij ik nog wekelijks met heel veel plezier in) Ik ben dus wel bekend met het schroefwerk e.d. maar ditmaal komen daar de airbags bij. Ik heb lang zitten twijfelen of ik hier aan zou beginnen, maar uiteindelijk toch besloten het te doen deze keer.

    Op dit moment staat de auto bij de spuiter, heb de meeste delen er weer bij en wil over een week of 2 met het dashboard beginnen. Het oude dashboard is er uit en het is nu in het kort een kwestie van nieuwe airbags, gordelspanners en module om het ding weer af te krijgen. Ik kan natuurlijk naar de ford dealer gaan , maar ik dacht dat misschien hier expertise aanwezig is om het meeste zelf te doen.

    Alvast bedankt voor je reactie. Misschien zijn er meer die tips e.d. hebben. Als de meeste hier al zeggen om niet zelf dit te doen dan moet ik maar richting de dealer.

    Ik heb trouwens nog niemand over de sensoren achter de bumper gehoord, waar zouden die moeten zitten??, het hele ding ligt nu toch uit elkaar.
     
  9. Ik heb helaas geen schema's of tekeningen van de focus 2. Alleen van de focus 1. Die vraag moet iemand anders dus beantwoorden. Misschien heb ik nog wel van de c-max wat tekeningen. De c-max is bijna hetzelfde wat betreft electra.

    Ik denk trouwens dat er maar weinig zijn die ooit het dashboard van een focus2 gedemonteerd hebben, althans hier op het forum. De meesten met een focus2 zijn nog te bang om iets te slopen, dus die doen maar kleine dingen aan de auto. Zelfs bij een focus 1 zijn er maar weinig mensen waarvan ik weet dat zoiets ooit gedaan hebben (ik ben er toevallig 1 van).
    De meeste mensen schijten alle kleuren; alleen al bij de gedachte aan zo'n project.
     
  10. En als het electronisch echt lastig wordt, hebben we altijd jou nog....:cool:;)De C-max en de Fofo II zijn idd te vergelijken... Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.
     
  11. Super, alvast bedankt.

    Wie heeft er eigenlijk hier nog meer de kleur infinty blue gekozen als interieur kleur, Ik ben nu op zoek naar een nieuw dashboard maar die is er 2ehands eigenlijk niet te vinden. Iemand nog tips om er eentje te verkrijgen.??
     
  12. Ebay een optie?
    Plofzakken in States goedkoop (in vergelijk met Europa) te verkrijgen. Weet alleen niet of er verschil is qua maatvoering/techniek tussen USA en Europa.

    Complete set (links / rechts) inclusief gordelspanners ben je een paar honderd dollar kwijt.
     
  13. Goeiendag,

    Airbags zijn redelijk makkelijk te vervangen als je weet wat je doet.
    Het blauw gekleurde dasbord komt inderdaad erg weinig voor, een optie is om de hele airbagset nieuw te kopen, deze zijn niet eens zoveel duuurder dan gebruikt en dan weet je zeker dat je het juiste materiaal hebt.
    De nieuwe airbags kun je gewoon plaatsen en aansluiten, de accuklem loslaten, wanneer je alles heb aangesloten bij de ford dealer langsrijden om de module te laten resetten. Deze module kun je 5x resetten dus dat moet voldoende zijn. Crashsensors hoef je niet te vervangen. Dus alleen 2 airbags het dasbord en de gordelspanners.
    Voor meer vragen kun je altijd contact met ons opnemen.
    Succes.
     
  14. Alleen als de auto niet te ver in elkaar zit uiteraard. Zou ze zeker wel controleren op beschadiging. ;)

    Dat die airbag modules 5x te resetten waren wist ik niet. Is dit vanaf de focus2 het geval? Ik weet dat er specialistische bedrijven zijn die airbag modules "repareren", is dat dan gelul?

    Verder heb ik gelezen in Ford documentatie, dat iedere airbag ingeleerd moet worden dmv een serienummer of zoiets. Dit om timingverschillen op de te vangen.
     
  15. Hoi,

    Auto heeft lichte schade, heeft alleen net een tik op het stalen gedeelte achter de bumper gehad, vertraging zal wel dusdanig zijn geweest dat de airbag's er uit zijn gekomen.

    Nog een vraag: Zijn er ook Focussen met een geel/zwart interieur??. Ik zie bijna alle met grijs/zwart. Ik zelf heb dus Blauw/ geel. Is bij de geel /zwarte uitvoering de vloebekleding ook geel??

    Geel is eigenlijk niet de juiste benaming , tis meer creme achtig geel.;)
     
  16. Geel/zwart is mij niet bekend.
     
  17. lijkt mij gewoon geel gespoten!
    auto is inderdaad en amerikaanse versie van de focus.
     

Deel Deze Pagina