Afstellen aftermarket koplampen Focus Titanium werkt niet!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door RenéK, 21 sep 2022.

  1. Beste forumleden,

    Na het plaatsen van nieuwe aftermarket koplampen bleek tot mijn grote verbazing dat deze units blijkbaar NIET op de juiste stand af te stellen zijn!
    Dit kreeg ik vandaag te horen in de garage.
    De monteur aldaar kreeg deze via de stelschroef NIET afgesteld,ze reageerden nergens op!
    Ik heb voor deze units in totaal € 160 betaald,en ze nemen ze niet retour aangezien ikmze reeds 3 weken in het bezit heb.
    Waanzin!!!!
    Weet iemand hoe nu verder? Komt dit vaker voor? Of is er een andere oplossing etc?

    Met vriendelijke groet,
    René.
     
  2. Misschien kan je wat meer informatie geven.
    Welke lampen heb je gekocht? Kan je misschien foto's plaatsen?
     
  3. Werkt de automatische verstelling wel ?
    Ik zou er eentje uithalen en precies vergelijken met de originele, mn wat betreft de verstel-response… Misschien kun je dan zien waar het probleem zit
     
  4. Even een foto van de bovenkant en achterkant van de lamp zou moeten helpen.

    Ik heb 3 sets aftermarket lampen en zijn allemaal te stellen.

    Kan alleen zo zijn dat t stel mechanische is afgebroken van de lens die die moet verstellen. Ook mee gemaakt. Maar is te repareren
     
  5. #5 RenéK, 21 sep 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2022
    Beste leden,

    Hier de foto's!

    Focus 2008 type 2 Titanium.

    Bij dit bedrijf heb ik de set 4 weken geleden gekocht.

    Trouwens, waar bevind zich het afstelmechanisme?
    Is dat soms de witte kunstoffen schroef bovenzijde unit in carrosserie?
    Op de foto?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Ja dat is m, die je met een inbus moet draaien.
     
  7. #7 RenéK, 21 sep 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2022
    Dat had de monteur reeds gedaan, functioneerde niet zei hij!
    Ik stond erbij.
    Vreemd.

    Misschien iets stuk?
    Kan ik dit controleren?
     
  8. Hoe heeft de monteur dat gecontroleerd, want met het blote oog en een slag draaien is het volgens mij bijna niet te zien, dan zou je hem in een koplampmeet apparaat moeten richten en kijekn of je daarin wel wat merkt. Ben niet bekend met deze lampen maar weet dat vooral de handmatig verstelbare modellen soms echt een paar draaien nodig hebben om echt iets te merken. Zou enigzins te zien moeten zijn aan hoe veel schroefdraad er op zit.
     
  9. Hij had een koplamp meetapparaat ervoor gezet, en draaide verschillende malen aan beide afstelknoppen, maar kon ze niet perfect afstellen!
    Vreemd allemaal
    Beide units zijn qua vorm identiek aan de originele.
    Trouwens deze units kun je ook van binnenuit elektrisch stellen.
    Zou wellicht daar het probleem zijn?
     
  10. Zet de auto in de schemer/donker even voor een muur/garage deur op zon 3 meter afstand en dan eens draaien aan die inbus schroeven. Idd moet er behoorlijk aan gedraaid worden voor er echt iets gebeurd.

    Er moeten er 2 per lamp zitten. Die ene op de foto is voor je groot licht. Meer aan de buitenkant moet er nog een zitten voor je dimlicht
     
    Koen_ vindt dit leuk.
  11. #11 Koen_, 22 sep 2022
    Laatst bewerkt: 22 sep 2022
    Precies :
    hier vind je de verstelschroeven : rood = dimlicht ; blauw = grootlicht
    ... of was het nu rood = zijdelingse verstelling en blauw = hoogte verstelling (van beide units tegelijk) !?, ik twijfel, maar daar kom je vanzelf achter

    koplampverstelling.jpg

    Gebruik wel een lange goed passende inbus-sleutel, die nylon schroeven zijn niet heel sterk

    Je hebt mijn vraag boven nog niet beantwoord of de automatische verstelling wel werkt, dat kun je ook direct proberen op de muur ;) , met 'contact aan' aan het wieltje links van je stuur draaien ...

    Ik kan me moeilijk voorstellen dat bij beide nieuwe koplampen de verstelling kapot zou zijn
     
  12. Goedemorgen,

    Ik ga straks in de garage de automatische verstelling testen.
    Bovendien heb ik voor elke unit maar 1 witte stelschroef.
    Laat het jullie spoedig zeker ff weten!

    Groetjes,
    reneK.
     
  13. De ene is voor de hoogte afstelling de andere is de richting links/rechts
    Zowel dim als grootlicht worden waarschijnlijk door dezelfde afstelknop bediend.

    trek de hele unit er eens even uit en dan via de doppen eens in de unit kijken naar de stelinrichting of daar wat gebeurt als je de schroef draait. misschien moet je de stelmotoren nog over zetten uit je orginele lampen
     
  14. Ook jij Paul bedankt voor je info!
    Ga strakjes ff alles controleren!
    Groetjes,
    reneK
     
  15. En als je de unit(s) eruit hebt, check dan ook of je de halogeen-lampjes er wel goed-om ingedaan hebt, als je ze 180* verkeerd zet krijg je het sowieso nooit afgesteld ;)
     
  16. Het lichtbeeld klopt misschien niet maar dat had de monteur moeten zien en de afstelling moet dan nog steeds veranderen
     
  17. Beste forumleden,

    Inderdaad bleek ná controle van mij dat er 2 stelschroeven voor elke unit waren!
    De andere zat wat dieper verstopt zodoende zag ik m niet direct.
    Trouwens de monteur had m zeker ook moeten zien zitten.
    Maar goed , alsnog uiteraard gisteren retour garage en bewuste monteur geconfronteerd met de feiten.
    En zie, toen heeft hij de units perfect afgesteld!!!
    Tja,........opgelost.
    Desalniettemin wil ik bij deze alle leden die gereageerd hebben hartelijk danken voor hun hulp en expertise!!!!!!

    Met vriendelijke groet en een mooi weekend.
    reneK
     
    Heusinkveldb, gerardTDCI en Frank Focus vinden dit leuk.
  18. Heeft die monteur ook weer wat geleerd:thumbup:
     
    Heusinkveldb, gerardTDCI en Ecobeast vinden dit leuk.
  19. En dat is waarom dit forum zo enorm handig is en we niet alleen zelf maar ook monteurs wat kunnen leren. :clap2::thumbs:
     

Deel Deze Pagina