afbladderende lak fofo2 en c-max

Discussie in 'Exterieur' gestart door futonic, 25 mrt 2010.

  1. Beste fofo fans twee vrienden van mij ontdekten kort geleden een vreemd lakprobleem.
    Bij hun fofo's laat de lak op de kokerbalken en voorspatborden los, op de hoeken vlak achter de voorwielen.
    Is dit een bekend probleem of is het slecht gerepareerde schade?
    Beide personen ontdekten het afzonderlijk van elkaar, ik zit zelf al een tijd op de site hier(futonic) en ik had van dit probleem nog nooit gehoord, wel van de bekende kitranden roest.

    Heb zelf een fofo type 1 fase 2 futura van 2004 kleur tonic.
    Het probleem doet zich voor op een fofo 2 fase 1 wagon uit 2005 en een fofo c-max uit 2004 beide diesel.

    Wie weet een goede hersteller en wat te doen?

    groeten Futonic uit het hoge noorden.
     
  2. de blanke lak heb ik wel eens van gehoort, dat die los kan laten op de vuurbumper.
     
  3. baldderende lak

    Ja, dat heb ik ook wel eens gezien maar dit is het metaal van het spatbord en het eindstuk van de kokerbalk aan beide zijden bij twee fofo's echt heel raar.
     
  4. collega van mij heeft t zelfde onder bij de wielkast en bij de achterdeur erg vreemd vond ik t.
    maar hij heeft ook meerdere problemen oa met de electronica.
    ford zei tegen hem dat de auto slecht was onderhouden qua schoonmaak en droogmaken :weird:
    trap je toch niet in.
    maar goed wat je er tegen soet, hij is er nu nog steeds mee bezig,
    ps hij heeft ook diesel c max 2004
     
  5. Oke, vind dit ook vreemd heb ze beiden naar forddealer autobolhuis gestuurd (heb ik goede ervaringen mee) ik wacht wel af wat die ervan zeggen. Gaat bij beide focussen om goed onderhouden ex-leasers, de een is een rode c-max en de andere een grijze wagon, waarbij de wagon altijd bij dealer in Assen in onderhoud is geweest. Zijn beide keurig onderhouden met boekjes en de bekende stempels etc.
     
  6. Futonic: Heb je er ook foto`s van?
     
  7. :worthless:
    De lucht zal in het hoge noorden iets anders zijn :schater:
    meer zout van de zee ;)
     
  8. Nee, nog niet moet nog weer bij beide langs.
     
  9. bladerende lak C-Max

    Een jaar geleden heb ik een C-Max uit 2005 gekocht bij een handelaar. De auto was in 2005 door Ford dealer van Tichelaar in Breda aan ING Carlease. Hij is altijd in onderhoud geweest bij een dealer in Deventer. Een paar maanden later viel me tijdens het oppompen van mijn voorband op dat de lak op de rand van de wielkast en er net achter bladderde en op soms plaatsen er al af was. Ook op de voorrand van de kokerbalk onder het voorportier bladderde de lak. Toen ik eens wat beter ging kijken, bleek dit aan beide kanten van de auto het geval te zijn.

    Ook in de kromming onder het achterportier, tegen de achterste wielkast aan, bleek de lak niet helemaal fris.

    Toen ik navraag deed bij de plaatselijke dealer, werd er gezegd dat het slecht spuitwerk was na opgelopen schade. Navraag bij de dealer in Deventer naar de mogelijke schade, leverde niets op, want ik kreeg niet eens antwoord.

    Aangezien ik het toch eens bij Ford Nederland wil neerleggen, zou ik graag willen weten of er nog meer gevallen zijn. Ik hoor graag van jullie.
     
  10. vanmiddag bij het schoonmaken kwam ik erachter dat bij mij ook aardig de lak eraf bladderd, bedoel je zoiets ?


    [​IMG]

    bij mij is het alleen aan de passagiers kant, best raar.
    morgen maar even langs de dealer en hopen dat het onder de lakgarantie valt.
    deze is trouwens ook uit 2005
     
  11. is dit niet gewoon "gestraald" door steen/grind/vuil wat van je band af vliegt?
     
  12. ja daar ben ik ook bang voor...

    maar ik weet ook niet of de topic-starter dit bedoelde...;)
     
  13. ik heb er nu dus ook last van:
    [​IMG]

    zit hier een garantie aan vast om te laten repareren ofniet?
     
  14. Dat de (blanke) lak op de bumpers afbladderd heb ik weleens vaker gezien. Ik weet niet of dit als garantie gezien word maar je kunt het allicht proberen. Ik meen me te herinneren dat er hier meer mensen op het forum zijn die dit ook hebben gehad.
     
  15. Is dit gewoon bij te spuiten, of moet er ook weer kleur gespoten worden?
     
  16. Om de overgangen vloeiend te krijgen moet hij geschuurd worden, dus volledig
    overgespoten worden, anders is het geen gezicht;)
     
  17. En als deze stukjes blanke lak er al afgebladderd zijn kun je jezelf ook afvragen hoe vast de rest zit. Als de stukken niet te groot zijn kunnen ze vaak d.m.v. spotrepair bijgespoten worden. Maar het is natuurlijk zonde als je het nu laat repareren en het volgende week op een andere plek loslaat. Mijn vorige focus 1 fase 1 had ook van zulke plekken op de voorbumper. Deze heb ik toen zelf met blanke lak bijgespoten en daarna de overgang weg gepolijst. Je zag er naderhand vrijwel niets meer van.
     
  18. Ja dat is ook weer zo..
    Maar het probleem is de kleur die krijgen ze er nooit goed bij
     

Deel Deze Pagina