Accu Problemen

Discussie in 'Electronica' gestart door wetnose, 7 feb 2010.

  1. Dit jaar heb ik al voor de tweede keer Ford Assistance moeten bellen aangezien auto niet wilde starten. Tijdens het starten alleen en ratelend geluid van het startrelais, net te weinig spanning om auto te starten. Er werd een waarde gemeten van 180 A. Een jaar geleden is de accu al een keer vervangen aangezien deze dus echt helemaal dood was. Nu heb ik het vermoeden dat er een accu is geplaats met een te laag vermogen. Auto hoeft maar een 10 minuten op contact te staan, zonder draaiende moter en auto wil niet meer starten. Afgelopen zaterdag was het weer zover. Contact heeft iets van 10 minuten aan gestaan (geen airco, voor- of achterruit verwarming aan) en niet meer kunnen starten. De restspanning van accu 11,8 volt.
    Kan iemand van jullie vertellen wat de waarde moet zijn van een, af fabriek geplaatste accu in de focus, betreft 2,0 benzine (Titanium) uitvoering van mei 2008.
    Er is nu een accu geplaatst van 500 A. Advies van Varta is 750 A.

    Alvast bedankt, Martin
     
  2. Rij je vaak lange of korte stukjes met de auto?
     
  3. Je kunt op www.winparts.nl de kenteken van je auto invoeren, hier krijg je een overzicht van alle onderdelen met details voor je auto. Dus ook welke type accu er voor jou auto geschikt is.
     
  4. Over het algemeen veel korte stukjes. Dat was volgens de garage, begin januari ook de oorzaak in combinatie met het koude weer. Afgelopen week veel lange stukken gereden. Zou het dus niet aan moeten liggen. Ik weet wel als je veel korte stujkjes rijdt je accu veel meer te lijden heeft.
    Morgen de garage maar weer bellen, heb nog garantie.
     
  5. Het veel korte stukjes rijden, en dan in de winter met veel gebruikers aan, is vaak toch een hele grote oorzaak van het snelle "slijten" van een accu. Zeker nu auto's steeds meer en meer electrische meuk in de auto krijgen. Het monteren de grootst mogelijk accu kan de oplossing zijn. Maar het beste blijft om tijdens korte stukjes alleen de noodzakelijke gebruikers aan te zetten en meer lange ritten met de auto te maken.
     
  6. Kleine stukjes zijn niet goed voor de accu maarrrrrr... ik heb ook jarenlang korte stukjes gereden met div. auto's en dan lag de accu er toch echt niet binnen 1,5 jaar uit. Meestal na 4 á 5 jaar was deze dan overleden. Als ik het goed begrijp is de auto uit 2008 en al aan zijn derde accu toe nu ?? Mogelijk de BC die zo achterlijk lang blijft nabranden nadat de auto is weg gezet i.c.m. korte afstanden ????
     
  7. De accu wordt morgen vervangen, wederom onder garantie. Ik zal meteen vragen of ze da automatische inschakeling van de voor- en achterruit verwarming kunnen uitzetten. Deze springt met dit koude weer 's morgens meteen aan. En inderdaad ook maar weer eens vragen waarom het display zo lang blijft branden (15 á 20 minuten). Misschien is mogelijk een ander type accu te plaatsen. Varta levert accu's met extra vermogen, KOUDSTARTVERMOGEN, 750 A (VARTA SILVER dynamic 574 402 075 3162) zoals dit type wagen wat veel elektrische verbruikers heeft.

    Het topproduct van het dynamic Trio vertoont indrukwekkende eigenschappen:een betrouwbare energievoorziening, zelfs bij een uitzonderlijk groot aantal verbruikers, een buitengewoon hoog koudstartvermogen, ook in extreme weersomstandigheden, en een maximale capaciteitsreserve. Kortom, de eigenschappen van deze krachtpatser overtreffen zelfs de eisen van internationale autofabrikanten.

    VOORDELEN VAN DE SILVER dynamic:

    Voor auto‘s die hoge eisen stellen aan capaciteit
    lIdeaal bij veel elektrische verbruikers
    Premium VARTA kwaliteit
    Optimaal voor dieselmotoren
    Langere levensduur dankzij PowerFrame
     
  8. Vorige week is er een andere accu geplaatst door de garage. Helaas hadden ze niet de goede accu in huis zodat er een iets zwaardere is geplaatst (580 A). Hierdoor mag ik wel weer terug naar de garage om de juiste versie te plaatsen (500 A) en de auto door te laten meten. Dit is verplicht door Ford Nederland anders kom je niet in aanmerking voor garantie.
    Wat een verschil nu met starten. Je hoeft de sleutel maar aan te raken en de motor loopt. Zelfs met alle gebruikers aan. Mijn verlichting staat op automatisch. Met starten deed deze vaak diverse keren knipperen. Nu met de nieuwe accu geen problemen met knipperende verlichting tijdens starten. Ik ga voorstellen om deze zwaardere accu te laten zitten.
     
  9. Ik weet niet of je auto buiten geparkeerd staat, anders eens denken aan
    een zonnepaneel die je op je dashboard legt en kan aansluiten via je
    sigarettenaansteker, helaas moet die dan niet geschakeld zijn via het contact.;)
     

Deel Deze Pagina