1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Accu lampje brandt zonder rede...?

Discussie in 'Electronica' gestart door bluefocus, 10 jul 2009.

  1. #1 bluefocus, 10 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2009
    Mijn accu lampje brandt, de auto is vorige de week aan de diagnosekast geweest bij mijn Ford-dealer en de auto geeft hele goede waardes van de dynamo en accu zelf, hier ligt het niet aan zeggen ze. De computer geeft wel aan dat het lampje brandt maar geeft geen oplossing. Omdat ik even tussendoor geholpen kon worden is er verder nog geen aktie ondernomen.
    Ze moeten het zelf ook uitzoeken met metingen, ik zal daar een vervolgafspraak voor moeten maken.
    Ondertussen rijdt ik gewoon door, al 600 KM, en alles functioneerd naar behoren.
    Wie o wie weet er iets van. Ga over twee weken naar Zuid Frankrijk en het liefste zonder "grappen".

    Focus 2 bouwjaar 11-2004

    René > Bluefocus
     
  2. Toevallig heeft mijn vader vorige week een zelfde soort probleem gehad, zei het dat hij een Ford Fusion heeft.

    Na een reset van de computer, uitgevoerd door de dealer, is het probleem tot op heden verdwenen. :)
     
  3. Tijdens de diagnose-check heeft de monteur de boel gereset. Na enkele seconden brande het lampje weer.
    Er is dus toch iets aan de hand zou je zeggen, maar wat.
    Gaat het er op lijken dat ik de Focus maar moet neerzetten bij de dealer voor een grondig onderzoek?
    Hoop het niet, kost vast een berg geld.

    Bluefocus
     
  4. Misschien dat 1 van de accuklemmetjes niet goed is aangesloten?
     
  5. #5 bluefocus, 22 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2009
    Het is opgelost!! De auto is bij een auto-elektronicaspecialist geweest. Er zat een draadbreuk van dynamo naar computer. Er werd dus geen goede informatie doorgezonden naar de computer waardoor één en ander van slag raakte. Als hiermee doorgereden was, zal langzaamaan de elektronica "opgeblazen"/ overladen worden.
    Het voltage was iets te hoog met laden; 14.45 V, maar de amperage zakte uiteindelijk maar naar een waarde van 35 Amp, terwijl alle stroomverbruikers uit stonden. Dit mag maar een enkele Amp. zijn als alles uit staat, op de draaiende motor na natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina