ABS lampje blijft branden

Discussie in 'Electronica' gestart door Alberto, 12 nov 2020.

  1. Beste leden,
    Een aantal weken geleden problemen met de focus uit 2004 linker achterrem zat vast oorzaak losgeraakte remvoering , trommel gedemonteerd door vier bouten los te halen achter trommel dus niet via centrale moer. Hierdoor kwam de abs kabel wel onder spanning te staan zat nog niet losgekoppeld ( foutje) . De boel weer gemonteerd met nieuwe schoenen echter na contact aan brandend ABS lampje .vervolgens vd week geheel weer gedemonteerd remcilinder vervangen en ABS sensor echter het lampje blijft branden bij contact aan dus loop nu een beetje vast stekker lijkt oké nog even ingespoten met contact spray.
    Mijn vraag is moet de foutcode nu eerst gereset worden of zou bij het opgelost zijn van de storing het lampje uit moeten gaan ? Ik heb de sensor oude en nieuwe sensor ohm’s doorgemeten is 4 megaohm.ik heb de accuspanning ook nog een kwartier losgekomen zonder resultaat.
    Met FORScan krijg ik geen verbinding met mijn blauwe elm mini adapter ( komt waarschijnlijk door adapter).
    Wie heeft de gouden tip voor mij ?
     
  2. Heb inc bekabeling gemeten.
    Dus vanaf de abs compurer naar achteren.
    Storing verdwijnt als de computer het meet bij starten en hij goed is.

    Sensor zou ook niet snel kapot zijn. Ivm je zelf zegt dat hij aan de kabel hing. Is de kans dat er een kabel breuk aanwezig is.

    Vanaf de computer meten en eventueel kabelbreuk fixen
     
  3. Is je abs ring in je trommel niet vies of beschadigd waardoor je een melding krijgt?
     
  4. De autobekabeling heeft niet onder spanning gestaan aan de sensor zit nog iets van 50 cm kabel daarna zit de stekker van de autobekabeling .
    De abs ring op de trommel is schoon en ga er van uit dat die pas een functie krijgt als je daadwerkelijk gaat rijden.
    Wat voor mij belangrijke info is dat de melding vanzelf weg moet gaan nadat de storing opgelost is .
     
  5. De storing is opgelost !
    Na vele verhalen en fimpjes gezien te hebben wil ik toch bij deze mijn ervaring delen over een brandend ABS lampje .
    Naar mijn mening is het zonder FORScan onmogelijk een goeie diagnose te stellen .
    Mijn abs lampje kreeg ik onmogelijk uit ook na het tijdelijk wegnemen vd accuspanning kwam het lampje terug sensor vervangen geen resultaat.
    Vervolgens een elm 327 aangeschaft en met FORScan de boel gereset .
    Lampje nu uit echter na 50 meter rijden lampje aan en code c1235 lampje alleen uit te krijgen met FORScan .
    Indien ik de sensor loshaalde kreeg ik bij contact aan direct abs lampje aan en code c1165.
    Live data uitgelezen vd de vier abs sensoren tijdens het rijden en geen signaal van rechter achterwiel .sensor gedemonteerd abs sensor nogmaals gereinigd en door het kort achter elkaar aantikken met een magneet op livedata geconstateerd dat de sensor registeerd .Dus vermoeden ABS ring niet goed .zelfde test gedaan met oude ABS sensor die reageerde ook .
    Deze toch weer gemonteerd in de auto live data aangezet en wat blijkt sensor ontvangt signaal en de storing is weg.
    Mijn conclusie is dat de nieuwe sensor kritischer is en het misschien wel doet met een nieuwe abs ring.
    Bij een defecte sensor werkt het niet deze alleen te vervangen de boel moet worden gereset .
    Nu het geheel weer werkt met de oude sensor kijk ik het geheel even aan .
    Ik hoop dat anderen met deze info hun voordeel kunnen doen.
     
  6. Ter aanvulling, het kan voorkomen dat wat roest losraakt en deze kan tegen de absring aankomen. dit kan dus ook het abs signaal dermate beinvloeden dat je storing krijgt op de sensor.
    Tevens heb ik enkele keer gezien dat de abs ring niet meer recht er in zat in het lager
     
  7. Bedankt voor de aanvulling ik hoop dat ik voorlopig verlost ben van brandende ABS lampjes .
    Alles is netjes en schoon op naar de volgende 2500000 km !
     

Deel Deze Pagina