Ik ben al een tijdje op zoek naar een opvolger voor onze Focus 1.0 125pk uit 2013. Een Focus mk4 is eigenlijk de 1ste optie, puur omdat ik dit een mooi model vind en de techniek past bij wat ik zoek. Mijn eisen: -Automaat -Net zo zuinig als de huidige Focus 1.0 125pk -Navigatie -Stoelverwarming -Wagon -Geen zwarte/witte/bruine/rode/gele/groene kleur -Max 35000 kilometers -Niet geimporteerd. -Geen zwarte/witte/gele/groene/rode/bruine kleur De voorkant van de ST-line vind ik erg mooi, ziet er gewoon strak en bruut uit. Als ik naar de uitvoering kijk, komt een ST-line met winterpack overeen met mijn eisen. Helaas is het aanbod de laatste tijd erg mager en de meeste zijn dan ook nog geimporteerd. Deze ziet er eigenlijk perfect uit Helaas zijn de prijzen niet echt haalbaar, alhoewel ik me afvraag wat de huidige Focus nog waard zijn zijn..Iemand een idee? Is dus een Focus uit 2013, 1-0 125 pk titanium met 117.000km, nieuwe Michelins en goed onderhouden. Misschien moet ik toch naar een titanium uitvoering gaan kijken, alhoewel ik die voorkant niet echt mooi vind! Iemand tips?
Dat het aanbod mager is merkte ik ook toen ik de inruilprijs hoorde voor mijn auto ....... Verklaring was dat voor mijn auto veel animo was . Maar wat is er mis met een import ..
Waarom geen import? Die van mij is ook een import, dit is trouwens al de derde import, nog fabrieksgarantie erop, netjes afgeleverd. Dus ik deel jouw zorgen niet Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Import is niet per definitie een probleem, maar de onderhoudshistorie moet er dan wel bijzitten! Ik zie ook dat er steeds meer auto's uit Italie importeren, ik vraag me af of dat wel helemaal oke is.
Als je een auto met max 35.000 km zoekt, heeft deze net zijn eerste 30K beurt gehad, dus zoveel kan er niet aan het onderhoud ontbreken. Daarnaast zijn auto's in het buitenland vaak beter uitgerust, omdat daar geen CO2-tax (aka BPM) met daar nog een keer e BTW overheen, betaalt hoeft te worden over de opties.
Die snap ik niet. Wat is het verschil tussen een auto uit Italië, Duitsland of bijv. Denemarken. Met zo'n lage km-stand die jij zoekt kan er niet veel mee aan de hand zijn. Wat wel een 'probleem' kan zijn is het verbruik bij een automaat. Rij je veel korte stukken dan zal de automaat zeker niet zuiniger zijn dan een handgeschakelde versie Ik denk dat je eerder kan bepalen wat jouw budget is en aan de hand hiervan een geschikte auto zoeken.
Ik rij elke dag 120km snelweg, dus verbruik zal met een automaat niet heel schelen. Tja, budget: dat is tussen de 12k en de 14k, en dan de inruil van de huidige Focus natuurlijk
Dan zou ik een paar offertes opvragen bij verschillende dealers en dan heb je gelijk een idee wat jouw huidig focus nog opbrengt. Zo heb ik dat bij mijn huidige Focus ook gedaan. Ik heb een 5 offertes laten maken op 5 verschillende auto's. Zoek je een 5-deurs of een station? Anders zou mijn 'oude' auto misschien wel wat voor jou zijn.
Ooh ja, je vraagt om advies: een Titanium of een ST-line. In mijn geval een ST-line, ziet er toch iets sportiever uit
Ligt er aan waar je prijs op stelt. Titanium heeft veel accessoires standaard waar je bij de ST-Line voor moet betalen. De ST-Line rijdt weer wat sportiever door zijn lagere wegligging
Mijn oude was van aug 2018 met nog geen 35k op de teller maar is een hatchback. Past denk ik wel in jouw budget
Afgaande op de ANWB koerslijst zou je wat inruilprijs voor jouw auto zo rond de €8250,- uitkomen. Al is het inruilbedrag natuurlijk ook deels afhankelijk van hetgeen je aanschaft.
ST-line of Titanium? Tja....voor mij is wat er aan de binnenkant zit aan opties/accesoires en rijcomfort belangrijker dan of ik de neus mooier vind. Ik zit binnen als ik rijd, dus wat daar aanwezig is vind ik belangrijker om naar te kijken. Dat kan voor jou anders zijn. Een lelijke auto wil ik ook niet voor de deur, maar een Focus....