1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

aankoop advies rallye edition

Discussie in 'Prullenbak' gestart door jjonkie, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Voor een vriend van me ben ik op zoek naar een auto, deze zal gebruikt worden als 2e auto voor ongeveer 5.000 km /jaar

    ze rijden nu in een :focus: 1.6 van 2001 en het is tijd voor iets anders.

    Nu zijn we uitgekomen op een :focus2: wagon rallye edition dit omdat het verbruik niet zo relevant is op die km'ers en het een heel goed blok is. En de Rallye edition is gewoon een mooie uitvoering.

    Nu hebben we er eentje gevonden waar we even willen kijken. Ik heb natuurlijk al even gekeken in het topic van de aandachtspunten en daar komt weinig naar voren.

    Hebben jullie nog tips of aanmerkingen op deze auto ?

    Dank !

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...l&utm_source=whatsapp&utm_content=app_android
     
  2. Ik heb jaren een RE gereden. Het enige wat ik kan bedenken is de dynamo. Dit zit aan de voorkant tegen het blok geplakt. Als deze ermee ophoud is dat een aardige kostenpost. 8 van de 10 keer breekt ook de bout af waarmee hij in het blok zit. Dus probeer te achterhalen of de dynamo ooit is vervangen. Verder de normale Ford kwaaltjes van speling op de stuurstangen. Ook de aircopomp wil nog wel eens kuren hebben. Die zou ik ook nakijken.
    De radiator zit aan de voorzijde open en bloot. Controleer of er geen grote beschadigingen in zitten. Of zelfs lekkages.
    Verder weet ik niet 123.
    Als er nog iets te binnen schiet. schrijf ik het nog wel op.
     
  3. Deze punten nemen we even mee. Bedankt Jack
     
  4. Rij nu meer dan 4 jaar de RE en er staat bijna 200.000 km op. De enige 2 zaken die ik heb gehad waren de thermostaat en de onderste 2 draagarmen achter. Schijnt beide vaker voor te komen. Thermostaat is niet duur, voor de draagarmen ben je wel een paar honderd euro kwijt bij de dealer. Verder is de velgrand zeer gevoelig voor corrosie omdat deze gepolijst is. Dit kan snel verergeren, vooral wanneer je geen wintervelgen hebt.
    Verder is het een heerlijke wagen. [emoji16]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. Ik heb ook 4 jaar in een RE gereden. Naast regulier onderhoud weinig extra kosten gehad, op het dubbel massa vliegwiel na. Dit is een dure reparatie.
     
  6. #6 jjonkie, 23 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2017
    bedankt zover, deze auto is helaas al verkocht.

    Nu opzoek naar een nette voor niet al te veel geld. Sommige gaan over de 5k en dat lijkt me wat te veel van goede voor deze al wat op leeftijd komende auto.

    Mochten iemand iets weten te staan, buiten het marktplaats/gaspedaal bereik dan hoor ik het graag
     
  7. Mijn vader heeft een zilver grijze staan, maar of die er al vanaf wil. :weetikniet:
     
  8. #8 jeroenbreuer, 24 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2017
  9. Dit zijn handbakken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  10. #11 jjonkie, 25 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2017
    Nee :focus2: als tweede auto is al groot genoeg. :dance: Mocht ook nog wel iets kleiners zijn.

    Vandaag wezen kijken bij RE's. Een hele ranzige gezien met een dikke prijs en geen onderhandelingsruimte en een kletsnatte kofferbak, kapotte spiegel, rotte velgen (kwaaltje) en lege + gladde banden. In het interieur viel de midden armsteun uit elkaar en was het deurpaneel gescheurd.

    Daar waren we snel klaar mee.

    De tweede zag er een stuk beter uit maar heeft wel wat plekjes die aangepakt moeten worden in mijn optiek. Ook is er wat ruimte in de onderhandeling hoewel de inruil prijs voor de :focus: ruk is. Daarom deze te koop aangeboden hier op het forum.

    Me deze RE hebben we wel gereden en die rijdt prima. Echter viel me een wat hoger stationair toerental op en de dat de temperatuur niet op 90 graden kwam. Nu hebben we er niet lang mee gereden ( kwartiertje ofzo ) dus wellicht is dat gebruikelijk maar het kan natuurlijk ook de thermostaat zijn.

    De knoop is nog niet doorgehakt..
     
  11. Mijn ervaring is dat het stationaire toerental redelijk snel omhoog wordt geschroefd wanneer er veel grootverbruikers aan staan zoals airco, voorruit en achterruit verwarming. Verder kan een vervuilde gasklep de oorzaak zijn. Wanneer de grootverbruikers uit staan blijft het toerental mooi laag en snort de motor lekker rustig.
    De temperatuurmeter komt niet helemaal bovenaan maar net links van het midden bij een warme motor. Zoals gezegd heb ik ook een kapotte thermostaat gehad en dan blijft de meter ergens op een kwart hangen, afhankelijk van buitentemperatuur, toerental e.d.
     
  12. Ja al heel veel gezien... Mooie auto's !

    [​IMG]
     
  13. Dank. Motor liep verder lekker en trekt er goed aan. Kan wel brullen zeg... :focus3: is toch een stuk stiller dan.

    Een nieuwe thermostaat + eventueel huis is niet zo duur, maar zijn ze makkelijk te vervangen ?
     
  14. Het inlaattraject reinigen resulteerde bij mijn RE is een lager (750 a 800 tpm) stationair toerental.
     
  15. bedankt voor de suggesties. Ik denk dat de auto op de foto gaat worden.

    zit wat werk aan maar daar is de prijs ook naar.
     


  16. Is een mooie wagen hoor! Zeker als 'boodschappenwagentje'


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina