Het leven is niet eerlijk. 39.995 dollar voor een Mustang met meer dan 700 pk inclusief garantie bij de Ford dealer. Amerikaanser wordt het niet. Terwijl we ons hier in Europa druk maken om CO2 en het milieu gaat het in de US of A enkel om het verbranden van rubber, de snelste tijd zetten op een dragstip en enorme lellen van superchargers. Oké, in een staat als Californië doen ze wel veel groene dingen, maar je begrijpt mijn punt. Als basis van dit pretpakket staat de nieuwe Mustang GT met de 5.0 V8. Een Ford dealer in de Amerikaanse staat Ohio heeft op dit moment een actie lopen in samenwerking met Roush Performance. Een maker van onder andere dikke superchargers. De Mustang Fastback met een V8 heeft een vanafprijs van 32.545 dollar in de VS en levert standaard 421 pk. Dankzij de Roush-tuning levert de Ford een verbluffende 727 pk. Deze versie mag voor ‘maar’ 39.995 dollar weg bij Ford Lebanon in Ohio. Het minimale prijsverschil werd mogelijk gemaakt omdat de Ford-dealer zelf een duit in het zakje deed. Ford Lebanon was in het verleden al partner van Roush Performance. Het autobedrijf had diverse supercharge-pakketten in het gamma, variërend met prijzen tussen de 65.000 en de 85.000 dollar. Mede door de hogere prijs liepen de verkopen van deze modellen niet storm. Het idee voor de stunt is afkomstig van Charlie Watson, de Ford Roush Performance manager bij de dealer. Aanvankelijk was het plan een ordinaire marketingstunt, maar de vraag naar de hete Mustang groeide uit tot een landelijk succes toen nationale media schreven over de stunt van het bedrijf. Inmiddels wordt de aangepakte Mustang geleverd aan klanten in onder andere Florida en Texas. Watson zegt dat de dealer tussen de drie en de vijf Roush Mustangs per dag verkoopt. Nog steeds hanteert Libanon een prijs van 39.995 dollar voor de hete Mustang. Het bedrijf rekent zo’n 4.000 dollar korting per auto, maar door de enorme vraag naar aanleiding van de stunt is de investering al dubbel en dwars terugverdient. De dealer weet nog niet wanneer de tijdelijke actie zal worden beëindigd. (via Autonews)
ik ben nou toch wel benieuwd als je deze auto aanschaft in the USA, hoeveel BPM en BTW daar op komt om 'm te importeren naar NL. de standaard 5.0 V8 staat hier in NL voor net geen 100.000 euro (73.300 USD) te koop. het lijkt mij sterk dat als je 39.995 USD (54.550 euro) uitgeeft voor de Mustang dat er 45.000 euro bijkomt aan kosten. of zie ik dat nou verkeerd? wie weet hoe het zit?
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator BPM berekening 2016 Ford Mustang Fastback GT 5.0 V8 (2016) 3 deuren - 6 versn., handgeschakeld catalogusprijs (netto) €34.976 BTW (21,0%) €7.345 BPM (0,0%)€0 BPM brandstoftoeslag €0 BPM toeslag energielabel €0 BPM toeslag CO2-uitstoot €72.879 catalogusprijs (bruto) €115.200 BPM totaal €59.032 (inclusief leeftijdskorting 19%)
Ik neem aan dat je hier ook nog BTW bij moet tellen. Daarbij komt de grootste klap nog.....CO2. De standaard V8 heeft een CO2 van 306 gr. Bij nieuwe invoer betaal je daar pakweg 75k euro voor, let wel.....bovenop de aanschaf en BTW. Ik weet niet hoeveel CO2 de 700+ pk versie doet.
[MENTION=27382]asciarrino[/MENTION] Voor Nederlanders is dit niet echt een oplossing: https://www.rijksoverheid.nl/onderw...-een-auto-met-een-buitenlands-kenteken-hebben Dit is ook de reden waarom de ANWB overal in de Europa vervangende auto's met NL-kenteken heeft staan, omdat een NL-er met een buitenlands kenteken in principe niet naar huis mag rijden zonder BPM af te dragen ofwel d.m.v. een gigantische bureaucratische rompslomp een vrijstelling te krijgen.
Welkom in Nederland, waar de overheid je volkomen legaal mag bestelen...... En dat allemaal onder de noemer van het milieu. Je reinste onzin! Kijk eens wat een beetje schip (cruisebootje in Rotterdam ofzo..) de lucht in gooit. Wat die in een dag uitstoot gaan wij in een heel leven met onze Fordjes nog niet halen.