4e Focus van DexterXL: Updates groot en klein

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door DexterXL, 13 jul 2008.

  1. Met de nieuwe bougies kun je er weer tegenaan.

    Voor de bougies geldt vervangen na 3 jaar of 60.000 km wat als eerste komt.
     
  2. Dan hebben ze vast 3 jaar aangehouden:mrgreen:
    zal wel meevallen, maar hij is een her-exleasebak, dus uit de lease gekomen,
    te koop aangeboden, te lang te koop gestaan, en weer terug de lease in,
    en net voor de beurt weer de verkoop in, dus het zal allemaal wel goedkoop
    gemoeten hebben, de luchtfilter is van 01-2010, en in maart 2010 heeft hij
    zijn 100.000km beurt gehad, nu dus 160.000km...reken maar uit;)
    Het enige gekken wat ik in de historie heb kunnen vinden is bij 120.000km
    een versnellingsbakkeerring....dat valt reuze mee.

    Nu na 250km gereden te hebben, staat de boardcomputer op 8.4 l/100km
    gemiddeld, dus 1:11.9, die lust dus wel wat:kwijl:
     
  3. Veel lager dan die 8.4 L/100km zal die ook niet gaan hoor ben ik bang.
    ;)
     
  4. Dat valt nog reuze mee, die van mij stond vanmorgen op 10.8/100km over ongeveer 350 km:nocheer::nocheer:
     
  5. #145 DexterXL, 16 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2011
    Hij zal nu wel weer hoger staan, mijn vrouw heeft hem mee gehad naar haar
    werk....en ze houd niet van te laat komen......;)

    edit.
    net gekeken, valt mee, staat nog op 8,4l
     
  6. Resultaat?
    leg uit.....wat mis ik in deze vraag;)
     
  7. Hey Dennis,

    Zo'n 2.0 liter is dat een groot verschil met de 1.6?
    Is het koppel bij lage toeren ook beter?
    Kortom, zijn de prestaties het meerverbruik waard?
    Hoe is het geluidsniveau in de auto t.o.v. van je vorige Focus?

    Jan
     
  8. Het verbruik van 8,4L/100km kan makkelijk naar beneden. Met zowel stads- als snelwegritten is een verbruik van 7,5L/100km zeker mogelijk.

    Uit eigen ervaring weet ik dat de 2.0 16v motor wel warm gereden moet zijn voordat deze zuiniger wordt.
     
  9. Qua geluid is het stiller, je hoort de banden niet meer in de auto, wat windgeluid
    is hij ook iets stiller, maar absoluut niet muisstil, word niet als hinderlijk gezien.
    Motorvermogen is wel meer, maar doordat hij zwaarder is (1259kg), is het
    geen kanon op wielen, trekt wel rustiger op, daardoor rijd je automatisch ook
    rustiger verder, op de snelweg ligt hij nog beter op de weg dan de oude Focus,
    ook mede het gewicht.
    Hij is ruimer van binnen en meer beenruimte voor de passagiers, ook meer
    opbergvakjes, standaard al 2x armsteun, beide met opbergvak, en niet te
    vergeten de audio, in 1 woord geweldig, loepzuiver, zeker bij live cd's, en kan
    toch wel een tandje harder dan de vorige.
    Het koppel is echt merkbaar, achteruitrijden kan je nu vanuit stationair,
    vanuit stilstand optrekken kan ook stationair, dat hoefde je bij de vorige echt
    niet te proberen, moest minimaal 1500 toeren draaien en lang de koppeling
    aan te houden, en uiteraard hoef je nu minder het pedaal in te trappen voor
    hetzelfde resultaat.
    Wij reden met de 1.6i ergens tussen de 1:14 en 1:15, en als Esther een slechte
    week had ging het soms naar de 1:12, dat ligt nu ergens tussen de 1:11 en
    1:12, dus het verschil is niet heel groot;)
     
  10. Even een update, dit keer niet over de Focus, maar over het zusje dat hij
    gekregen heeft.
    Ik had in het verleden wel eens vaker geroepen dat het uiteindelijke doel een
    dikke Fcous voor mij zou komen, en voor de vrouw een Fietstas voor het
    woon-werkverkeer, maar aangezien zij de Deawoo Kalos 1.4i 16v Class onder
    haar stand vond, heeft ze gewoon de Focus ingenomen, tsjaa, dat vraagt
    om een tegen actie.
    Dus vorige week terug van de vakantie gelijk gezocht naar zo'n ding, gevonden
    en afgelopen woensdag test gereden, ze scheurde er gelijk mee weg, de inruil
    was zeer gunstig vonden wij, dus de koop maar gesloten.
    Sinds vanmiddag staat hij thuis, is gewassen en opgedoft, dus ziet er netjes
    uit voor haar, hierbij een korte impressie van de Fietstas.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het is dus een Fiesta First Edition 1.6i 16v van 2003 in de kleur Flare, verzin
    maar wat het is, de 1 zegt bruin de ander weer oranje....
    Aangezien er niet veel aan verbouwt gaat worden vond ik het niet nodig om
    een aparte topic aan te maken, vandaar dat ik hem hier even bij prop.
    Je hoeft overigens geen medelijden met mij te hebben nu ik mijn kleine koekblik
    kwijt ben....ik heb nog wat speelgoed staan....:rock:

    [​IMG]
     
  11. Vind het wel een mooie auto, kleurtje ook :) maar is die uitlaat origineel? Kan het me het niet voorstellen...
     
  12. mooie auto Dennis :dance: je vrouw boft maar dat ze zomaar een auto krijgt van jou.





    dan heb jij de focus voor jezelf, maar ik zal het niet doorvertellen hoor hahaha
     
  13. Dank, ik vind het zelf ook wel een leuk kleurtje, zij wat minder, maar de deal
    was gewoon goed.
    Uitlaat is uiteraard niet origineel....dat wil zeggen, de demper wel, maar dat
    laatste deel is een lassierstuk, helaas hebben ze een betse gat uit de bumper
    gehaald, dus simpel herstellen is er niet bij....dus dan maar een dakspoiler erop
    dat past er beter bij.

    Overigens heeft zij niks gekregen...ze heeft er alleen geen moeite voor hoeven
    doen:schater:
     
  14. Leuke Fiesta 10X beter dan zo'n Kalos.

    Heb je de Focus er al eens naast gezet?
    Ik denk dat de kleuren van de auto's nogal "vloeken".:rtfm:
     
  15. Nee, nog niet gedaan, maar de ene is rood en de andere is bruin....
    ach, nog altijd beter als een roestbruine mercedes oldtimer:schater:
     
  16. Zo....de Focus staat nu bijna 1 jaar op naam, en het was eindelijk tijd voor
    zijn aller eerste apk:cheer:

    Binnen 1 uur stond hij al weer thuis, geen steekproef en uiteraard goedgekeurd

    Dus we mogen weer 2 jaar sturen:wave:
     
  17. Nog even een kleine fotoshoot achter het huis gemaakt van de gehele collectie
    wat we hebben een gemotoriseerde voertuigen....een leuke collectie:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en natuurlijk met bestuurster erop:

    [​IMG]

    Leek mij wel een keer grappig zo :rock:
     
  18. Mooie foto's! Is het nou 's morgens niet lastig om te kiezen?:P
     
  19. Niet echt lastig kiezen:
    - de scooter gaat de verkoop in
    - de Fiesta is een diesel en rijd mijn vrouw dagnelijks in
    - de Focus staat wortel te schieten in de schuur, in 1 jaar maar 5000km
    - de quad rijd ik af en toe in het weekend mee
    - doordeweeks rijd ik in de bedrijfswagen
    - en boodschappen doen we zo veel mogenlijk op de fiets .....
    :schater:
    Maar als ik dan moet kiezen voor in de buurt: absoluut de quad, 100% funfactor
    weg met de familie: de Focus, heerlijk veilig
    naar rally's toe: de Fiesta, lekker zuinig
     
  20. Kuch****
    even wat stof afblazen zeg, bijna 2 jaar geen berichten over de Focus....

    Ja, we hebben hem nog steeds, bevalt nog steeds prima, en gaan zeer weinig
    onderdelen in.
    Intussen hebben we hem nagenoeg 3 jaar....tijd gaat hard, afgelopen vrijdag
    mocht hij weer voor de keuring, de keurmeester heeft er zeer weinig werk aan
    gehad, ik heb hem de brug op gereden, alles getest.....en tot 1 conclusie
    gekomen: weer goedgekeurd!! :cheer: mag weer 2 jaar sturen met de Focus.

    Wat is er in de afgelopen 2 jaar vervangen? 1x accu
    en hoeveel km's vanaf aanschaf? 10.000km in 3 jaar :schater:

    Binnenkort maar eens weer wassen en een wax laag erop :mrgreen:
    tot over 2 jaar :schater:
     

Deel Deze Pagina