Hoi allemaal, ik denk registreer mezelf ook even om lekker me te kunnen praten over de Focus. Mijn naam is Robbin Oost, ben 23 en ben tijdelijk woonachtig in Beverwijk. Rij zelf een 2004 Ford Focus sedan TDCI stage 3 met 100 pk in het wit Ben van plan om een soort TDCI- edition van te maken. Een echt diesel monster. Als opvolger van mijn Seat Toledo Cupra-TDI. Apparaat was standaard 90pk maar wist er een geschatte slordige 180pk uit te krijgen Daar tussen in ben in nog 3 maanden in het bezit geweest van een Ford Mondeo ST24 wagon, amper 5000 kilometer mee gereden, alleen maar ellende. Ding licht inmiddels op de sloop met een kapot krukaslager, dat was de nekslag. Voor de Focus is het de bedoeling om in ieder geval de K&N 57i kit van de ST24 te installeren met op maat gemaakt pijpwerk vanaf de turbo en de kat en einddemper er tussen uit te slijpen en te vervangen voor een rechte pijp. Had ik op de Toledo ook, klonk als een Scania V8, trok wel als een beer daardoor. Ook de EGR klep gaat dicht, jammer genoeg is de klep niet in zijn geheel te verwijderen (hadden ze bij de VAG groep beter over nagedacht) Even een fototje van mijn Focus;
Welkom Robbin. Keep us posted m.b.t. de wijzigingen aan de Focus. En ben je niet bang van die plek 'afgesleept' te worden? ;-)
Welkom hier. Ben benieuwd hoe je boven de 140 (echte) pk's denkt uit te komen. Zal dan toch op zijn minst een andere turbo, ander uitlaatspruitstuk en aangepaste ecu moeten zijn denk ik.
Ik heb een huis in Spijkenisse gekocht, en op 1 september krijg ik de sleutel. Heb er zin in. Gelukkig heb ik dan wel een goeie auto om elke dag Schiphol op en neer te rijden