1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2022 Ford Focus ST Line X 1.0 EcoBoost 155pk mHEV M6

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door SB-01, 29 dec 2021.

  1. Vandaag de bestelbon voor een nieuwe Focus vijfdeurs getekend bij de plaatselijke Ford dealer

    De standaard uitrusting is best rijkelijk te noemen met als voornaamste zaken cruise control en intelligente snelheidsbegrenzer, lane keeping assist, pre-collision assist, automatische led koplampen, led achterlichten, parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, digitaal 12" dashboard, DAB+ radio met de nieuwe 13" touchscreen navigatie met Sync 4 technologie en Apple carplay / Android auto, ST Line sportpakket (stuurwiel, bumpers, side-skirts, ophanging), elek. bedienbare ruiten voor en achter, dubbele auto. airco, elek. bedienbare en verwarmde buitenspiegels, keyless entry en Ford Power startknop, zwarte dakhemel, draadloos laadvlak voor de smartphone, donker getinte ruiten achteraan, interieurafwerking met rode stiksels, auto. ruitenwissers met auto. dimmende binnenspiegel, enz...

    Daarnaast heb ik dit nog aangevuld met de volgende opties:
    -Agate Black metaallak
    -18" velgen met 235/40R18 banden
    -Design Pack (grote achterspoiler, rode remklauwen, alu. pedalen en RVS instaplijsten met ST Line logo)
    -Winter Pack (verwarmbaar stuurwiel, verwarmbare zetels vooraan en "Quickclear" elek. voorruitontdooiing)
    -Plaatsbesparend reservewiel
    -Garantie Extra (2+5 jaar / 150.000KM)
    -Voertuig rijklaar maken incl. wettelijke kit (verplichte optie)
    -Kofferbakmat (cadeau van de dealer)


    Levering voorzien rond mei - juni, het wachten kan beginnen [​IMG]
     
  2. Leuk!
    Ik ben ook al aan het uitkijken naar de levering van mijn Focus :)
    Ik krijg als het goed is rond februari/maart mijn Focus St-Line Vignale 155pk automaat MHEV
     
    SB-01 vindt dit leuk.
  3. Fijn, wanneer heb jij de bestelling gedaan?
     
  4. eind oktober heb ik mijn bestelling geplaatst
     
  5. Dat is erg vroeg. Misschien dat het in NL anders is, maar hier in BE is vanaf gisteren te bestellen door de dealers.
    Met andere woorden: als je eerder bestelde dan werd de bestelling evengoed pas gisteren doorgegeven.
     
  6. Ja, ik had zoiezo al voordat hij officieel te bestellen was mijn bestelling geplaatst bij de dealer.
    Er was toen nog geen configurator dus moesten we het via de prijslijst samenstellen .
    En in november was hij daadwerkelijk besteld voor productie.
    2 weken geleden gehoord dat de productiedatum 31 januari is (als alles goed gaat)
     
  7. De 10 voudig verstelbare stoel was geen optie meer?
     
  8. Geen idee
     
  9. Is iig een optie die ik niet wil missen. En als de MK4.2 net zo goed rijdt als de M4.1 heb je er een hele fijne auto aan. En die 155pk MHEV is wel heel lekker hoor, zeker als je een beetje doorhebt hoe je de accu’s kan gebruiken.
     
  10. #10 meeder, 31 dec 2021
    Laatst bewerkt: 31 dec 2021
    Wat is de capaciteit van de hybride batterij eigenlijk? Of geeft Ford daar geen specificaties over?

    Edit: al gevonden, 10Ah dus 0,48kWh.
    Was benieuwd hoe het zich zou verhouden tot de batterij in mijn Corolla. Die heeft een 0,75kWh batterij (maar dan 207V nominaal ipv 48V).
     
  11. Mij zegt het weinig om eerlijk te zijn. In de Mondeo heb ik 8-weg elektrische zetels en in onze Ford Ka gewoon simpele manuele stoelen. Je hebt een stuk sneller aan de beugel getrokken om je stoel te verzetten dan het duurt alvorens je stoel elektrisch verschoven is. Voordeel is natuurlijk wel dat je traploos kan instellen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. Dat batterijgedoe is speelgoed, dat is enkel maar om groen over te komen en wat minder uitstoot op papier te kunnen zetten.
    En de klant koopt dat omdat het groen aanvoelt en het vermogen wat hoger ligt. Iedereen tevreden dus ;)
     
  13. Dat "batterijgedoe" is niet enkel op papier effectief. Als je er goed mee om weet te gaan is het echt wel zuiniger.

    Als voorbeeld, ik heb over 100000km een gemiddeld verbruik van 1:21 gehaald met mijn Corolla hybride. Ik rij eigenlijk altijd met een volle kofferbak rond dus dat is ook al nadelig voor het verbruik.
    Noem een normale benzineauto in dit segment met een automatische versnellingsbak die dat in de praktijk haalt.

    Natuurlijk is de Focus 'slechts' een mild hybrid en geen full hybrid maar als je goed met het systeem om leert gaan moet je er ook daadwerkelijk wel een voordeel uit kunnen halen.
     
  14. Klopt wat je zegt, maar ook daar lig ik niet wakker van. Dat is natuurlijk het verschil tussen NL en BE. In NL is het oh zo belangrijk dat verbruik en in BE gaan we gewoon tanken als de tank leeg is. Ik heb dat gekocht voor de looks en voor de 155pk, totaal niet omdat dit iets zuiniger zou zijn dan een non mHEV. Bij de Mondeo heeft het verbruik me ook nooit echt geinteresseerd. Nu goed, misschien dat zo'n meter voor mijn neus die het visueel voorsteld mogelijks voor een verandering daarin zorgt, wie weet :)
     
  15. De 10 voudig verstelbare stoel is niet volledig elektrisch. Maar als je langer bent dan 1.85m is het wel heel fijn dat je de zitting kunt verlengen en zo kan instellen dat je benen worden ondersteund. De elektrisch verstelbare lendesteun kun je perfect afstellen. En die batterijen, tuurlijk zorgt het voor extra vermogen, maar ze helpen wel degelijk om zuiniger te kunnen rijden. Het startstop systeem werkt bijv. op deze accu’s en houdt je accesoires op spanning tijdens het stilstaan. Daarbij tijdens het acceleren verbruik je de meeste brandstof. Dit wordt deels ondersteund door de accu’s daardoor wordt er brandstof bespaard. Maar goed ergens het idee dat het tegen dovemans oren is gezegd.

    Iig een hele fijne auto met dito motor. Met of zonder 10-voudig verstelbare stoel.
     
  16. Dat heeft niets te maken met dovemansoren hoor. Ik hoor (lees) wat je zegt en ja, uiteraard scheelt dat iets in verbruik maar het interesseert me eerlijk gezegd niet. Ik en ik vermoed veel Belgen zijn niet bezig met 1:21 toestanden om het zo te zeggen.
    In NL ligt dat gewoon heel anders. Jullie zijn veel meer bezig met dat verbruik en de belasting per 3 maanden, enz...
    Hier in BE kost die Focus 120 euro per jaar aan rijtaks om een voorbeeld te geven...
    Het is toch niet omdat ik een mHEV koop dat me dat automatisch hard interesseert?
    Dat is alles wat ik wil zeggen ;) Ik wou 155pk net zoals mijn Mondeo had bij aankoop om niet achteruit te gaan, dus dan kom ik bij deze motor uit.
     
  17. Om je nog een voorbeeld te geven, mijn vriendin rijdt ondertussen als ongeveer 12 jaar met een Ford Ka.
    Het is te zeggen, 4 jaar met de vorige en 8 jaar met de huidige. Wel bij beiden is de start-stop functie al die tijd uitgeschakeld.
    Ik vind het eerder storend dan fijn.
     
  18. Tsja ik hoef de brandstof niet zelf te betalen maar als veel rijder heb ik naar mijn mening ook een eigen verantwoordelijkheid in het verminderen van de uitstoot.
     
  19. #19 SB-01, 3 jan 2022
    Laatst bewerkt: 3 jan 2022
    Klopt, daarom heb ik mijn dak vol zonnepanelen liggen en probeer ik waar mogelijk dingen te combineren op 1 rit.
    Maar het absolute onderste uit de kan halen hoeft voor mij niet. Het is natuurlijk je volste recht om dat wel te willen doen.

    In alle eerlijkheid hoef ik die opmerkingen daarover ook niet. Hoeveel mensen maken keuzes specifiek voor het milieu ook al zouden ze MEER kosten? Dat zijn er zeer weinig, doorgaans komen die "groene" keuzes hoofdzakelijk omdat ze FISCAAL ondersteund worden waardoor de TCO uiteindelijk lager ligt.Ik dacht dat dit een autoforum was, en geen bakfietsenforum?
     

Deel Deze Pagina