2006 2.0 TDCI vacuüm schema gezocht

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door geiz, 29 mrt 2014.

  1. Goedendag,

    In mijn auto is een ruilmotor ingebouwd. Maar bij een warme motor loopt hij niet helemaal lekker. Hiervoor heb ik al wat stappen genomen, maar helaas zonder resultaat.
    Hiervoor ben ik stapsgewijs zoveel mogelijk aan het nalopen.
    Een volgende stap is het vacuüm gedeelte, welke flink uitgebreid is op deze motoren (en niets is gecodeerd). Mogelijk hebben ze bij de inbouw slangen foutief vastgemaakt.
    Kan iemand mij hieraan helpen?

    Een werkplaatshandboek is uiteraard ook welkom!
     
  2. Ik neem aan dat je op die ruilmotor/inbouw toch wel garantie hebt?
    Indien dit zo is>> gewoon terug gaan en niet zelf gaan hobbyen.
     
  3. Is alles wel goed ingeleerd? Verstuivers met de juiste code?
     
  4. De auto is zo een jaar geleden gekocht. Lopende wijs wordt je wat wijzer. Een blok met jaartal 2007 hoort niet in een auto die op 02-01-2006 op kenteken is gezet ;-)

    Maar ik heb het vacuüm circuit nagelopen, het is eigenlijk niet zo spannend allemaal, en makkelijk te controleren.

    Wel heb ik een grote stap gemaakt door de twee leidingen tussen de DPF en de drukverschilsensor door te blazen met perslucht, hier zat kennelijk vuil in, de auto loopt weer fantastisch! Nouja, op een prolbeempje na, die meld ik in een ander topic.
     

Deel Deze Pagina